Digitec Galaxus i generacija zbog koje je employer branding goruća tema

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Digitec Galaxus i generacija zbog koje je employer branding goruća tema

    Piše: Jelena Vorkapić, Employer Branding Specialist, Digitec Galaxus

    Generacija koja preuzima poslovni svet odrasla je „traćivši vreme“ za Pentium kompjuterima, igrajući Nintendo, zabavljajući se uz Cartoon Network i MTV. Ta hiperkonektovana generacija će u narednoj deceniji činiti većinu radne snage, a na globalnom nivou se već oseti njen uticaj. Pričamo o milenijalcima – generaciji koju poslodavci pokušavaju što brže da razumeju. U nastojanju prihvatanja i razumevanja potreba milenijalaca, neophodno je razumeti da oni unose promene za budućnost – očekuju od poslodavaca da im se ponudi personalizovano iskustvo tokom celog karijernog putovanja.

    Oni su prva visoko informatički pismena generacija, budući da su odrasli uz tehnologiju nadohvat ruke. Osnovni postulat o milenijalcima koji je neophodno da svaki direktor, lider ili menadžer razume jeste da su oni moćni upravo zbog načina na koji istražuju, saznaju i informišu se o svetu. Iako termin employer branding postoji od devedesetih godina prošlog veka, milenijalci su mu dali na značaju koji ima danas, i to iz jednostavnog razloga – kao što su svesni da mogu da saznaju „100 životnih hekova“ dok se prevoze tri stanice tramvajem, isto su svesni da pre samog apliciranja za posao mogu da saznaju (skoro) sve o poslodavcu. Zbog toga bi trebalo da svaka kompanija (čak i startap) postavi ključno pitanje: „Koja je reputacija moje organizacije u ulozi poslodavca?“

    Bez obzira na to da li ste se u svom preduzeću bavili temom employer brandinga, ključno je da razumete da svaki poslodavac, svesno ili nesvesno, već ima svoj brend poslodavca, stoga i vi. Za razliku od brenda kompanije, koji se definiše i na koji se utiče isključivo interno, brend poslodavca se definiše i interno i eksterno, a oblikuju ga zaposleni. Neophodno je napomenuti i dve ključne razlike. Brend poslodavca je način na koji se organizacija doživljava kao poslodavac, dok brendiranje poslodavca čine strategija i radnje koje organizacija preduzima kako bi uticala na internu i eksternu percepciju o sebi.

    Kako biste svesno uticali na svoj brend poslodavca, neophodno je da imate dobro definisanu poruku o prednostima rada za svoju kompaniju i poruku koja će privući sjajne kandidate, koji će se, potom, lako uklopiti u vašu kulturu.

    Dolazeća godina je pravo vreme da se na našem tržištu employer branding uvaži kao krucijalan deo svake kompanije, budući da služi za direktnu promociju, definisanje vrednosti koje nudite talentima, isticanje vaših vrlina naspram konkurentnih i pružanje prilike da privučete talente koji jednog dana mogu da čine „all star“ timove i pomeraju granice vaše organizacije. Onlajn ili oflajn – prikažite ono što zapravo jeste i ispričajte priču o vama na uzbudljiv način! Brend vâs kao poslodavca trebalo bi da tretirate podjednakom pažnjom i ulaganjem kao što to činite za brend svoje kompanije. Tretirajte milenijalce kao pametne potrošače – način na koji se digitalno informišu o proizvodima jednak je načinu na koji se informišu o svemu ostalom što ih zanima, što je u datoj prilici i detaljna informisanost o vama kao poslodavcu.

    U nastavku teksta je priča o sponi milenijalaca i poslodavca Digitec Galaxus, kompanije koja je već pet godina prisutna u Srbiji, a koja je u Švajcarskoj sinonim za onlajn kupovinu. Osnovna delatnost ove kompanije je e-commerce, grana koja je doživela vrtoglavi uspon 2020. godine, usled pandemije koronavirusa, stoga je prošle godine bilo jasno da uspesi koji prate uspone zahtevaju i ekspanziju. Ova kompanija je dovedena u položaj potrage za mnogim talentima – kako za postojeća odeljenja tako i za pionirske timove koje bi činili, na primer, talenti za softversko inženjerstvo. Prednost ove organizacije je što je nastala upravo početkom novog milenijuma i što svojim postojanjem autentično predstavlja piratski duh, inovativnost, ambiciju, ličnu odgovornost i kooperativnost svojih zaposlenih, mahom milenijalaca.

    Digitecova iskrena priča o osnivanju od strane tri ljubitelja sklapanja kompjuterskih delova i tehno muzike već je dovoljna da se dopadne potencijalnim talentima. Domaća employer branding priča je strateški pokrenuta početkom ove godine, a ono što je sledilo uspešan je prikaz i primer kako da na transparentan, iskren i inovativan način može da se dođe do savršenih kandidata, dok se talentima u organizaciji iznova osvežava radna svakodnevica.

    Poslodavac razume svoju ciljnu grupu. Milenijalci ne žele samo platu, već svrhu svog rada, ne teže ka karijernom uspehu, nego ka ličnom razvoju; nisu im potrebni zahtevni šefovi, već mentori – nije im potreban neko da im ukazuje na njihove mane, već neko ko će da razvija njihove vrline. Ovde je, pre svega, prepoznato da zaposlene ne ispunjava samo posao, već razvoj na poslu u okviru ostalih životnih postignuća. Ova kompanija zna da se talenti ne stide da traže ravnotežu između privatnog i poslovnog, kao i da tradicionalni uslovi rada (gubljenja živaca u prevozu, dolazak sekund pre 9 č. u kancelariju, monotonija ustaljenih poslovnih obaveza koje ne dozvoljavaju razvoj van svoje role) više nemaju šanse u 21. veku.

    Pitajte zaposlene kako bi definisali vrednosti vaše organizacije i krenite u employer branding avanturu definisanjem EVP-a. Za Digitec Galaxus avantura je već počela! 😊


    Postani deo ekipe – ostani što jesi

    Dolazeći i postojeći talenti unutar Digitec Galaxusa nisu motivisani isključivo pukom platom, već podrškom i očuvanjem njihovog diverziteta, mogućnošću da imaju opciju da rade „iz kanca“ podjednako kao iz udobnosti pidžame kod kuće ili egzotičnih destinacija, poput Zanzibara. Bitan im je podsticaj ličnog razvoja (kako individualnim godišnjim budžetom za eksterne kurseve, radionice, škole, knjige i slično tako i unutar mnogih samoinicijativnih projekata koji nisu nužno vezani za njihov „dnevni posao“, već im pružaju mogućnost da razviju ostale afinitete i talente), a fleksibilnost i mogućnost da imaju 80 odsto umesto 100 odsto radnog vremena (često je važno biti full-time roditelj, student, bubnjar, jutjuber ili prevodilac) smatraju kao važnu pogodnost. Digitec Galaxus omogućava angažman u potencijalno najvećem employer branding timu u Srbiji (program advokature zaposlenih je kreiran za sve zaposlene) i podržava samostalno razvijanje ideja u projekte koji imaju uticaj na celokupni razvoj kompanije.


     

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE