Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Dinamika u poslu je konstanta, (novi) izazovi nisu problem“

    Kao i svima, i meni je korona promenila neke stvari, kaže za BIZLife magazin predsednik Izvršnog odbora, ProCredit banke Igor Anić i dodaje: „U poslovnom smislu, naučili smo da koristimo neke nove tehnologije, naučili smo da komuniciramo na drugačiji način, ja sam dva puta mesečno imao poslovna putovanja u inostranstvo, što u zadnje vreme ne postoji. Privatno, najveći izazov bio je klincima objasniti da bake i deke ne možemo da viđamo kao ranije i da je vanredno stanje samo situacija kojoj se valja prilagoditi. Ovo je za nas velika tačka učenja i prilika da budemo bolji u narednom periodu.“

    Kako su vaši zaposleni prolazili kroz ovaj period s obzirom na neposredan kontakt sa klijentima? Da li se broj klijenata koji dolaze direktno u banku smanjio?

    Digitalizacija, koja je u fokusu našeg poslovanja bila i pre korone, tačnije već pet godina, klijentima omogućava da sve što im od banke treba završe od svoje kuće. Naši klijenti su navikli da dolazak u banku nije obaveza i to objašnjava što u ProCreditu redovi nisu standard. U tom smislu, naše kolege su bile u značajno manjoj meri izložene neposrednom kontaktu sa klijentima, s tim što smo im obezbedili sve što je neophodno da bi se dodatno osećali bezbedno, od zaštitne opreme, preko organizovanog prevoza, pa do korigovanog radnog vremena.

    Kako vi danas vidite koncept rada iz kancelarije? Da li se to zauvek promenilo?

    Ništa ne može da zameni ljudsku komunikaciju, ljudsku diskusiju, interakciju, motivaciju. Koncept rada od kuće svakako je nešto što će više da se koristi i može doneti rezultat u kratkom roku, ali na srednji i dugi rok mnogo je bitno da ljudi razgovaraju, razmenjuju ideje, kritike, jer u onlajn komnikaciji to sve ima neki drugačiji smisao.

    Koliko je koronavirus uticao na bankarski sektor?

    Pandemija je uticala kako na društvo u celini, tako i na sve privredne grane, među kojima je i bankarstvo. Međutim, ono je samo po sebi dinamično, tako da je jedna od njegovih glavnih konstanti, zapravo, promena. U prethodnom periodu svi naši napori su bili usmereni da bez zadrške potvrdimo da smo oslonac našoj privredi i kad je teško, i to tako da ostajemo partner malim i srednjim preduzećima. Isto važi i za agro klijente, ali i za fizička lica – bilo da je to kroz odobrenje zastoja u otplati kredita, kroz dodatnu kreditnu podršku ili uz savetodavnu funkciju, po kojoj nas klijenti prepoznaju. Kroz stabilno poslovanje i u ovako nestabilnim vremenima, dvosmernu i direktnu komunikaciju i činjenicu da smo za naše klijente uvek dostupni – potvrđujemo da je bankarstvo, pre svega, odnos poverenja.

    Da li je ProCredit banka promenila neke planove koje ste imali početkom godine? Koliko je 2020. poremetila biznis plan?

    Redovno pratimo okolnosti i aktivno im se prilagođavamo, te smo uvek fokusirani na cilj, a to je da budemo pouzdana podrška svim našim klijentima. Dinamika u poslu je konstanta, prilagođavanja su neizbežna, čak i dobrodošla, a sa jasnim ciljem i kvalitetnim i posvećenim kolegama – (novi) izazovi nisu problem. S obzirom na to, naše poslovanje nije ozbiljno pogođeno ograničenim direktnim kontaktom, u mogućnosti smo da se fokusiramo na proaktivno poslovanje i komunikaciju sa klijentima.

    Da li je daleko sada pričati o sledećoj godini? Zna li ProCredit banka kako će raditi do kraja godine? Da li su već planirane neke promene?

    Kao jedina nemačka banka na srpskom tržištu, kontrolisana od strane nemačkog BaFina i Narodne banke Srbije, imamo odgovornost prema klijentima i investitorima da unapred razmišljamo, adekvatno se organizujemo i na taj način blagovremeno postižemo zadate ciljeve. Svesni smo činjenice da će nas pandemija pratiti još neko vreme, tako da je još uvek rano predviđati potencijalne dugoročne (ekonomske) posledice. Pojedine grane su dobile neki novi format komunikacije sa svojim klijentima, a među njima je i bankarski sektor. Međutim, mi smo se potrudili i uspeli da još pre pandemije omogućimo našim klijentima da obavljaju sve transakcije onlajn, bez odlaska u banku. Digitalizaciju vidimo kao novi standard u bankarstvu i iz tog razloga neprestano unapređujemo našu ponudu. Kao poslednji rezultat toga, naši klijenti imaju mogućnost da sve svoje poslove sa bankom završe iz udobnosti svog doma, bez potrebe da fizički posete poslovnicu banke. Najnovija opcija u tom nizu je Apple pay, beskontaktni, siguran i moderan način plaćanja koji su svi Apple korisnici dugo očekivali na našem tržištu. Ponosni smo što smo ga, u sjajnom partnerstvu sa Mastercardom, među prvima prestavili tržištu Srbije.

    Šta je danas važno za kompanije: samo da opstanu, da ostvare profit uprkos svemu ili nešto drugo?

    ProCredit banci profit nikada nije bio osnovni pokretač. Naši akcionari su pre svega zainteresovani za dugoročno prisustvo i rast, te očekuju skroman ali stabilan prinos na uložena sredstva. S druge strane, kroz partnerstvo koje ostvarujemo sa malim i srednjim preduzećima, utisak je da su klijenti, sasvim očekivano, veoma obazrivi. U ovom trenutku kod klijenata izostaje optimizam za dugoročne investicije, međutim, nama je značajno što su u stalnom kontaktu sa našim savetnicima – razmena iskustava i konsultacije su od velike važnosti u ovakvim vremenima.

    Koliko je teško danas napraviti biznis plan za 2021. godinu?

    Svakako je izazovnije. Postoji dosta nepoznanica, pre svega, o trajanju pandemije, zatim kakve će biti mere naše vlade i vlada u glavnim svetskim ekonomijama i kakve će to da ima reperkusije na našu privredu. Izazov se nalazi u planiranju tih eksternih stvari koje utiču na naše poslovanje. Sa druge strane, mi smo već ove godine imali dve iteracije, diskusije oko ključnih pretpostavki bitnih za planiranje i, nakon šest meseci rada u ovom vanrednom režimu, imamo dobru osnovu da planiramo sledeću godinu. Bez obzira na sve, i stanovništvo, i privreda, i poljoprivreda imaju potrebu da rade i imaju potrebu za obrtnim kapitalom, investicijama.

    Da li, možda, kompanije, pa i banke, nekako mogu da pomognu da se ekonomska situacija u zemlji popravi usled posledica koronavirusa? Gde vi vidite mogućnost bankarskog sektora da pomogne privredi?

    ProCredit banka je, kao što sam već spomenuo, pouzdan partner malim i srednjim preduzećima, agro klijentima i pouzdana banka sa setom premijum usluga za fizička lica. Kao banka smo svesni da je privredi potrebna dodatna podrška u ovom trenutku, tako da, pored pomenutih strategija, to činimo i kroz saradnju sa fondovima za razvoj (IPARD, EIF), koje smo plasirali klijentima bez obzira na okolnosti. Ni u jednom trenutku nismo prekinuli naše aktivnosti, naročito one koje se tiču kreditne podrške, niti nam je to u planu. I upravo je to ključno za nesmetano funkcionisanje ekonomije, jer ograničenja u prilivu novca nesumnjivo ograničavaju rast, tj. oporavak.

    Tema našeg broja je „Nova realnost ili nova mogućnost”. Gde vidite „novu mogućnost” za ProCredit banku?

    Naš dodatni fokus u narednom periodu biće na fizičkim licima. Prvi put i među prvima na tržištu nudimo kompletno poslovanje sa bankom bez odlaska u banku. Luksuz ostanka kod kuće ili na mestu koje je izvesno bolje od onog u redu ispred šaltera nešto je što klijenti sada cene više nego ranije. Zaista, velika je prednost i pogodnost kada možete da otvorite račun preko svog telefona ili da platite svoje obaveze digitalno i beskontaktno. To jeste nova mogućnost za našu banku, ali je sasvim sigurno i nova realnost, koju verujemo da će prepoznati, prihvatiti i aktivno koristiti sve veći broj korisnika bankarskih usluga.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife/ND Studio

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE