Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dokaz da su Kinezi, generalno, sve bogatiji

    Kina je postala najveće tržište luksuzne robe, a sudeći po istraživanjima, tako će ostati i narednih godina, imajući u vidu da u najmnogoljudnijoj zemlji raste broj bogataša, uz impresivan rast srednje klase.

    Najskuplji automobili, jahte, satovi i nakit najbolje se prodaju u Kini. Tokom 2012. godine stanovnici ove azijske zemlje kupili su luksuzne robe u vrednosti od 53 milijarde evra, što je bila četvrtina svetske potrošnje, a do 2025. učestvovaće sa jednom polovinom u globalnoj kupovini skupocenih proizvoda, navodi se u najnovijoj studiji konsultantske kuće Bejn.

    Liberalizacija privrede, reforme, strane investicije i snažan ekonomski rast, od skoro osam odsto godišnje, pretvorili su Kinu u supersilu.

    Najpoznatiji svetski brendovi se utrkuju ko će pre da otvori proizvodni pogon ili prodajno mesto u Kini, zemlji koja ima najbrži porast broja bogataša. U zemlji trenutno živi oko 200 milijardera i više od milion i po milionera, a njihov broj se poslednjih godišnje se povećava za 40.000.

    Impresivan je i rast srednje klase u koju spadaju porodice s godišnjim prihodom od 9.000 do 24.000 dolara, a koja devedesetih nije ni postojala. Prema procenama stručnjaka, do 2022. godine, 630 miliona Kineza ili 45 odsto stanovništva, pripadaće srednjoj klasi.

    Ovakav dramatičan rast standarda pretvorio je Kinu u najperspektivnije tržište za luksuzne proizvode. Novonastali bogataši i brzo rastuća srednja klasa, svoj uspeh i status žele da pokažu, što je stvorilo ogroman potencijal za svetske luksuzne brendove.

    Prema podacima konsultantske kuće, kinesko tržište luksuznih proizvoda, od 2010. godine raslo je po stopi i do 30 odsto godišnje. Kupci luksuznih proizvoda mlađi su od onih na zapadu. Dok su stariji Kinezi, zbog života u siromaštvu, navikli na štednju, glavni pokretači kineskog tržišta luksuza su generacije rođene posle sedamdesetih godina.

    U početku su svi brendovi dobro prolazili, ali sada dolazi do raslojavanja tržišta, odnosno neki postaju nedovoljno atraktivni kako njihova dostupnost raste. Zbog toga se najbogatiji kupci okreću ekskluzivnijim proizvodima ili onima izgrađenim po narudžbi.

    Osim toga, Kinezi luksuzne proizvode sve više kupuju u inostranstvu, što usporava rast na domaćem tržištu. Ipak, stručnjaci očekuju da će kinesko tržište luksuznih proizvoda i dalje biti najperspektivnije na svetu zbog izuzetno brzog rasta standarda stanovništva.

    Izvor: RTS

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE