Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    DOMINACIJA električnih automobila na Sajmu u Kini

    U Pekingu je otvoren veliki Sajam automobila, prvi međunarodni skup tog sektora ove godine pošto su svi ostali otkazani zbog pandemije koronavirusa.

    Izloženo je 800 automobila, od kojih su 82 svetske premijere, dok se proizvođači trkaju da osvoje deo tržišta i ožive interes potrošača za kupovinu koja je bila u krizi i pre pandemije.

    Desetine novih modela električnih vozila su glavne zvezde Sajma, od kojih proizvođači nekih obećavaju domet veći od 600 kilometara s jednim punjenjem baterija, što je više od mnogih modela s klasičnim, benzinskim motorima.

    Ford je u Kini priredio debi svog potpuno električnog SUV „Mustang Mach-E“. Obećava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,5 sekunde.

    Nisan je prikazao svoj potpuno električni terenac „Ariia“, za koji kaže da može da s jednim punjenjem baterija pređe do 610 kilometara.

    BMW je prikazao svoj „iX3“, električni SUV koji će se proizvoditi u Kini. Ta kompanija je priredila i svetski debi svoje limuzine M3 i kupea M4 što odražava rastuću važnost kineskog tržišta luksuznih vozila.

    „Pekinški Sajam je simbol nade“, rekao je generalni direktor BMW u Kini, Johen Goler.

    Kineski mladi, ali ambiciozni brendovi, takođe agresivno insistiraju na proširenju asortimana vozila na baterije.

    Geely Auto, u državnom vlasništvu, prikazao je modele koji obećavaju više od 500 kilometara s jednim punjenjem baterija.

    Takođe kineski i državni GAC New Energy radi na planovima za izvoz u Evropu, a linija modela „Aion“ uključuje limuzinu s elektro-pogonom i konceptni SUV s pogonom na vodonične gorivne ćelije.

    Štand budućeg modela američkog Tesle je privukao veliki broj posetilaca, kao i modeli kineskih proizvođača.

    Peking podstiče elektro-sektor i nada se da će do 2025. električna vozila imati 25 odsto udela u ukupnom broju, a kineske firme koje proizvode električna vozila beleže obnovljen interes investitora.

    Salon u Pekingu, odložen pet meseci, trajaće 10 dana, pošto je Kina u velikoj meri uspela da savlada širenje virusa.

    Kineska automobilska industrija pokazuje znake oporavka posle pada prodaje za gotovo 80 odsto u februaru kada su Kinezi bili primorani da ostanu kod kuće i kada je privreda takoreći stala da bi se zaustavila epidemija.

    Prodaja je ponovo počela da raste posle prvog, vrlo teškog tromesečja, i to avgusta ove godine za šest odsto više nego istog meseca prošle, po kineskoj federaciji proizvođača automobila.

    Ipak procenjuje se da će broj prodatih automobila u Kini ove godine opasti za devet odsto u odnosu na prošlu, a da će u drugoj polovini ove godine porasti prodaja električnih vozila, smatra rejting agencija S&P.

    Renomirani proizvođači Folksvagen i BMW nameravaju da potupno električne modele proizvode u Kini, dok drugi proizvođači iz inostranstva očekuju da Kina, prva veća privreda koja je počela da se oporavlja od pandemije, pomogne povećanju prodaje i smanji njihove višemilionske gubitke.

    Dok se procenjuje da prodaja automobila u svetu može da ove godine opadne 20 odsto, S&P očekuje da će Kina biti jedina koja će tokom naredne dve godine usepti da se vreati na obim prodaje iz 2019. godine.

    Izvor: Beta

    Foto: screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE