Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Državni službenici u Srbiji najviše koriste YT i FB

    Na skupu održanom u Nacionalnoj akademiji za javnu upravu (NAJU) predstavljeni su priručnik i obuka iz oblasti medijske pismenosti namenjeni službenicima javne uprave, koji su rezultat saradnje organizacije Propulsion, Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), Ministarstva kulture i informisanja i domaćina skupa.

    Državni službenici deo su kompleksnog medijskog prostora u Srbiji i aktivno oblikuju javno mnjenje u zemlji: od društvenih kanala najviše koriste Jutjub (96 odsto), a potom Fejsbuk (74 odsto). Apsolutna većina ispitanika visoko je rangirala svoja znanja i veštine u oblasti medijske pismenosti, navodeći da iz više izvora proveravaju informacije koje plasiraju mediji i razumeju kako funkcionišu algoritmi društvenih mreža. Više od polovine državnih službenika smatra da obuke iz oblasti medijske pismenosti mogu da unaprede rad uprave, a dve petine njih je zainteresovano da u takvim programima učestvuje, nalazi su istraživanja koje je program Nova pismenost sproveo među zaposlenima u državnoj upravi.

    Kao rezultat ovih saznanja nastao je priručnik medijske i informacione pismenosti za službenike javne uprave autora Saše Mirkovića i Maje Zarić koji je predstavljen na događaju. Program obuke o medijskoj pismenosti će od jula biti dostupan službenicima javne uprave putem platforme za onlajn učenje NAJU i obuhvata, osim tekstualnih lekcija iz priručnika, video-lekcije, set infografika i test znanja. Ovi edukativni materijali omogućiće državnim služebnicima da s građanima komuniciraju jasnije i direktnije, držeći se principa nezavisnog, istinitog i pravovremenog informisanja, kako bi građani ostvarili neko svoje pravo ili razumeli javno okruženje u kojem žive.

    Dejan S. Miletić, v.d. direktora Nacionalne akademije za javnu upravu kaže da prve od planiranih aktivnosti koje su pokrenuli u sklopu programa jeste izrada osnovne onlajn obuke digitalne medijske pismenosti i izrada priručnika.

    – Svako od nas pojedinačno jeste medij za sebe i to nije vezano za posao koji obavljamo – da li smo službenici javne uprave zaposleni u pravnoj službi, IT sektoru ili nekoj rukovodećoj poziciji. Sa druge strane, institucije koje predstavljamo proizvode veliku količinu medijskog sadržaja koji takođe mora biti kreiran na način da bude istinit i precizan. Unapređujući način na koji kreiramo i plasiramo medijski sadržaj i informacije, unapređujemo sistem javne uprave, a samim tim i celokupno društvo i zemlju u kojoj živimo. Dobar glas se daleko čuje, a precizan i odgovoran još dalje, rekao je Miletić.

    Susret je otvorila ministarka državne uprave i lokalne samouprave Marija Obradović koja je istakla da nema potrebe da ističe prednost i neophodnost digitalizacije, odnosno digitalne transformacije.

    –  To je jedan od ključnih prioriteta aktuelne Vlade Srbije. Strateška odluka da se Srbija i državna uprava okrenu ka reformi, inovacijama i digitalizaciji bila je presudna ne samo da se postignu rezultati u realnom prostoru, već i da se odgovorno i konkretno odgovori na najveću bezbednosnu krizu poslednjih decenija, pandemiju virusa korona, rekla je ministarka Obradović.

    Pomoćnica ministarke za informisanje i medije u Ministarstvu kulture i informisanja Slavica Trifunović naglasila je da navigacija kroz digitalni medijski prostor danas nije ni malo laka.  Nove mogućnosti nose sa sobom i obavezu da se jačaju kapaciteti građana i nivo medijske pismenosti.

    – Privatno i poslovno moramo biti sposobni da odgovorno komuniciramo, odgovorno kreiramo i delimo sadržaje, da se nosimo sa problemom razdvajanja istinitih od obmanjujućih i lažnih informacija. Stoga smo se zajedno sa partnerima iz Nacionalne akademije za javnu upravu i partnerima sa USAID-ovog projekta Nova pismenost posvetili jačanju kapaciteta javne uprave kroz izradu priručnika za medijsku pismenost, jer se komunikacija javne uprave sa građanima u velikoj meri preselila u digitalni prostor, zaključila je Trifunović.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE