Džaba smo se nadali: Polovnjaci SKAČU i do 30 odsto

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Džaba smo se nadali: Polovnjaci SKAČU i do 30 odsto

    Polovni automobili u Srbiji će u narednom periodu poskupeti, jer se od juna beleži rast cena korišćenih vozila u Evropi.

    Nabavka polovnjaka sa tog tržišta skuplja je za najmanje 20 do 30 odsto zbog veće potražnje u odnosu na ponudu. Predviđa se da će i kod nas za toliko biti viša njihova maloprodajna cena. Lageri se polako prazne, a uvoz novih tura korišćenih vozila dovešće do poskupljenja.

    Ovako predstavnici najvećih auto-placeva u našoj zemlji procenjuju situaciju na tržištu polovnjaka.

    Potražnja za korišćenim vozilima na evropskom tržištu veća je od ponude, što je dovelo do poskupljenja od najmanje 20 do 30 odsto, objašnjava za Novosti Borko Čarkilović, direktor jednog beogradskog auto-placa.

    Na primer, pre pandemije, Nisan kaškai je koštao oko 7.000 evra, a sada je za 1.000 do 1.500 evra skuplji.

    S jedne strane, proizvodnja novih automobila je manja, a s druge, vlasnici vozila se teže odlučuju za kupovinu, odnosno zamenu starih za nova kola zbog neizvesne situacije sa pandemijom.

    Pre korone, kako navodi, na licitacijama evropskih lizing kuća na nedeljnom nivou bilo je od 4.000 do 5.000 vozila, a sada je ta količina prepolovljena.

    Vlasnik druge auto-kuće, koja prodaje vozila do pet godina starosti, ističe da ne mogu da ih nabave ni približno po cenama po kojima ih sada prodaju na našem tržištu. Ne postoji model auta koji nije poskupeo, što će jednog trenutka morati da se odrazi i na maloprodajne cene, navodi on.

    Sve je najmanje od 20 do 30 odsto skuplje u nabavci, što zavisi od modela, a neki imaju i 100 odsto više cene. Dodaje da kupci u Srbiji nerealno očekuju da će polovnjaci pojeftiniti zbog situacije sa pandemijom, a ne znaju da u Evropi oni poskupljuju.

    Nebojša Ivanović, iz jedne šabačke auto-kuće, takođe, navodi da je ponuda polovnjaka na evropskom tržištu slaba i da su vozila poskupela.

    To je pokazatelj da će i na našem tržištu cena korišćenih automobila da poraste, objašnjava Ivanović. Trenutno je kod nas niža tražnja, nego što je bila pre korone, ali je i ponuda manja.

    I dosad su ljudi u Srbiji teško dolazili do četvorotočkaša, a sada se situacija pogoršava. U ovoj situaciji mogu da budu zadovoljni vozači koji žele da prodaju vozilo, za koje će dobiti više para.

    Najtraženiji automobili u Srbiji su do 4.000 evra, između 2006. i 2008. godišta, kaže Borko Čarkilović. Skupe polovnjake, od 30.000 evra naviše, kupuje oko 10 odsto kupaca. Najteže se prodaju automobili srednjeg cenovnog ranga, od 10.000 do 15.000 evra.

    Izvor: Novosti

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE