Epl se vratio na tron: Ovo je 10 NAJVREDNIJIH brendova na svetu

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Epl se vratio na tron: Ovo je 10 NAJVREDNIJIH brendova na svetu

    Američki tehnološki div Epl je prvi put od 2016. godine povratio titulu najvrednijeg brenda na svetu, ali ne zbog skoka prodaje čuvenog ajfona već zahvaljujući strategiji širenja na digitalne i pretplatničke usluge, saopštila je nezavisna konsultantska kompanija za procenu i strategiju brenda.

    Kompanija je prestigla Amazon i Gugl, jer je vrednost brenda Epl porasla za 87% na 263,4 milijarde dolara, navodi Brend Fajnens u ovogodišnjem izveštaju Global 500.

    Pod vođstvom Tima Kuka, naročito tokom poslednjih pet godina, Epl je počeo da se fokusira na razvoj strategija rasta iznad i izvan ajfona, koji je 2020. činio polovinu prodaje nasuprot dve trećine u 2015. godini“, napominje se u izveštaju.

    Drugo mesto zauzeo je maloprodajni gigant Amazon sa zdravim rastom vrednosti brenda od 15% na 254,2 milijarde dolara. Kompanija Džefa Bezosa znatno je profitirala od pandemije zbog neviđenog porasta potražnje dok su se potrošači okretali kupovini preko interneta nakon zatvaranja prodavnica.

    (AP Photo/Steven Senne, File)

    Gugl je zauzeo treće mesto nakon marginalnog povećanja vrednosti brenda od 1% na 191,2 milijarde dolara. Kompanija je zabeležila prvi pad prihoda ikada zbog pandemije, navodi se u izveštaju.

    Kompanija Majkrosoft zauzela je četvrto mesto, sa povećanjem vrednosti brenda za 20%, na 140,4 milijarde dolara.

    Treću godinu zaredom, Samsung je zauzeo prvo mesto u Aziji i ukupno peto po vrednosti brenda, sa skokom vrednosti od 9% na 102,6 milijardi američkih dolara uz podršku novih inovacija i poslovne prakse.

    Slede američki trgovinski lanac Volmart, čiji brend vredi približno 93,2 milijarde dolara, Fejsbuk sa iznosom od 81,4 milijarde, na poziciji broj osam je kineska ICBC banka (72,8 milijardi), dok listu prvih deset zaokružuju telekomunikaciona kompanija Verajzon iz SAD-a (68,9 milijardi) i kineska društvena mreža ViČet (67,9 milijardi dolara).

    Platforme za e-trgovinu najviše profitirale

    U izveštaju se naglašava da su platforme za e-trgovinu zabeležile najveći rast prihoda od 2016. godine u drugom i trećem kvartalu prošle godine.

    Vrednost brenda Alibaba udvostručena je na 39,2 milijarde dolara, što je drugi najbrže rastući brend na rang listi.

    Tesla je iza sebe ostavio tradicionalne proizvođače automobila sa najbržim rastom vrednosti brenda u rangiranju za 158%, navodi se u izveštaju.

    Medijski konglomerat CBS bio je „najbrže padajući“ brend na rang listi Brend Fajnensa Global 500 ove godine. Vrednost ovog brenda pala je za 49% na 5,9 milijardi dolara nakon pada prihoda od oglašavanja i katastrofalnog spajanja sa gigantom zabavnog programa Viakomom.

    Zbog pandemije koronavirusa, vazduhoplovni i avio-brendovi čine šest od 10 najbrže padajućih brendova u ovogodišnjem izveštaju, uključujući Boing (pad od 40% na 13,6 milijardi USD), Amerikan erlajns (pad od 40% na 5,3 milijarde USD), Junajted erlajns (pad od 39% na 5,0 milijardi dolara), Delta (pad od 38% na 5,8 milijardi USD), Erbas (pad od 36% na 9,1 milijardu USD) i Safran (pad od 32% na 4,3 milijarde USD).

    (AP Photo/Ted S. Warren, File)

    Kao rezultat restriktivnih mera za suzbijanje virusa, jedan od najpogođenijih bio je ugostiteljski sektor. Hoteli Meriot i turistička platforma Er Bi-En-Bi odjavili su se od rangiranja, dok Starbaks, Mekdonalds i KFC beleže pad vrednosti brenda.

    Kako su se ljudi masovno okretali internetu i društvenim mrežama za zabavu zbog pandemije, Netfliks je uživao veliki porast broja korisnika, zbog čega je vrednost njegovog brenda porasla za 9% na 24,9 milijardi dolara. Sa 37 miliona novih korisnika do kraja 2020. godine, Netfliksov uspeh podstakao je poboljšane prognoze prihoda i ocene vrednosti brenda.

    U međuvremenu, kineska aplikacija za razmenu poruka ViČet pretekla je Ferari po snazi brenda sa osvojenih 95,4 poena od mogućih 100 i rejtingom AAA+, navodi se u izveštaju.

    Vrednost brenda ViČet-a takođe je brzo porasla, povećavši se za 25% na 67,9 milijardi dolara i preskočivši devet mesta na rang listi da bi prvi put ušla u top 10.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE