Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Fejsbuk želi da učini magnetnu rezonancu deset puta bržom

    Kompanija Fejsbuk (Facebook) želi da, korišćenjem veštačke inteligencije, izvrši revoluciju u skeniranju magentnom rezonancom (MRI), prenosi Business Insider.

    Gigant društvenih mreža objavio je novi istraživački projekat kojem je cilj da koristi veštačku inteligenciju (artificial intelligence AI) i učini MRI snimanje do deset puta brže.

    Oni su, kako se navodi u blog saopštenju kompanije, dobili pristup oko tri miliona anonimnih MRI slika iz 10.000 kliničkih slučajeva, uz uklonjena imena pacijenata i svu potrebnu zaštitu podataka.

    Projekat radi ta društvena mreža u saradnji sa istraživačkom laboratorijom “FAIR AI” i Odeljenjem za radiologiju Medicinskog fakulteta u Njujorku.

    Kako navode, Fejsbuk pokušava da primeni svoje eksperimentalne istraživačke napore na probleme stvarnog sveta.

    MRI skeniranje je dugotrajan posao, često traje po pola sata dok pacijent leži. Ovim projektom Fejsbuk teži da se to vreme smanji, fokusiranjem procesa skeniranja samo na ono što je važno.

    Postoje i potencijalni rizici, kao što je mogućnost da se nešto propusti u skeniranju, ali kako ističu, i značajne koristi, a između ostalih i smanjenje troškova pacijenta.

    “Ključ je obučavanje veštačkih neuronskih mreža da prepoznaju osnovnu strukturu slika, kako bi popunili prikaze koji su izostavljeni iz ubrzanog skeniranja”, napisano je u blog postu.

    Taj pristup, kako objašnjavaju, sličan je načinu na koji ljudi obrađuju senzorne informacije.

    “Kada doživljavamo svet, naš mozak često ne dobija kompletnu sliku, što moramo pretvoriti u informacije koje mogu da se upotrebe”, ističu.

    Kako navode na Biznis Insajderu, Fejsbuk se suočio sa velikim besom zbog svojih politika privatnosti, a na ovaj način pokušava da “uguši” te probleme, uveravajući javnost da “nijedan Fejsbuk podatak neće biti korišćen u projektu”.

    Izvor: Business Insider

    Foto: Pixabay

    Piše: T.K.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE