Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Gardijan: Koliki uticaj spoljni investitori imaju na rad Zakerberga?

    Britanski analitičar i urednik finansijske rubrike Gardijana, Nils Pretli misli da političari i regulatorna tela ne bi trebalo da budu jedini koji žele da porazgovaraju sa Markom Zakerbergom. „Pošto su deonice Fejsbuka opale za 10% posle zloupotrebe podataka od strane Kembridž analitike, akcionari Fejsbuka bi verovatno voleli da propitaju svog izvršnog direktora o tome kako ovaj vodi firmu.“

    Pretli postavlja pitanje koliki uticaj spoljni investitori imaju na pravac kretanja kompanije i šta mogu da urade ako zaključe da je firmi potreban novi šef kako bi se povratilo poverenje korisnika i oglašivača.

    „Ukratko, namučili bi se da promene sastav izvršnog odbora. Zakerberg je vlasnik oko 16% akcija Fejsbuka ali i 60% glasova koji odlučuju, pošto je stvorio čitavu jednu klasu akcija koje sa sobom nose 10 puta veću glasački moć.“

    Analitičar kaže da i kompanije poput Gugla, Fejsbuka, Grupona, Linkdina i Tripadvajzora imaju sličan sistem, a da je Snep, vlasnik Snepčeta čak uveo akcije čiji vlasnici uopšte nemaju pravo glasa.

    „Neuverljivo opravdanje takve prakse glasi da su osnivači ovakvih kompanija genijalci kojima je nužna potpuna sloboda da bi ostvarili svoju viziju. Kada bi oni odgovarali deoničarima i njihovim kratkovidim brigama, ne bi mogli da slede sopstveni nos i ostvare veličanstvene uspehe.“

    Nils Pretli smatra da Fejsbuk možda ne bi dopustio ovakav skandal, niti da bi ta kompanija zauzimala do te mere defanzivan stav kad god joj se „društvena misija“ dovede u pitanje.

    „S obzirom na trenutnu situaciju, stroga reakcija tržišta nije nikakvo iznenađenje. Pričamo o kompaniji vrednoj 490 milijardi dolara koja na čelu ima čoveka koji ne može biti smenjen ukoliko to sam ne želi. Takav aranžman možda funkcioniše kada sve teče po planu, ne i kada udari kriza,“ zaključuje urednik finansijske rubrike Gardijana.

    Izvor: BIZLife, Guardian

    Foto: Screenshot

    Piše: P.Đ.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE