Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Goran Pitić: „Digitalizacija da, ali ljudi su ključ“

    „Danas se očekuje da skoro 80% kompanija u svetu prođe kroz proces digitalne transformacije u ovoj deceniji. Ali i u tom digitalnom svetu, ključnu ulogu će imati ljudi, ljudi koji ulažu u sebe i svoje znanje i koji znaju kako da stvore novu vrednost kako za sebe, tako i za svoju kompaniju. Baš kao i poslovni svet danas, fakultet stoga ne stoji u mestu, već kontinuirano radi na unapređenju znanja koje studenti dobijaju“, kaže za BIZLife magazin Goran Pitić, suosnivač i profesor FEFA fakulteta.

    Da biste bili konkurentni na dinamičnom i izuzetno promenljivom tržištu rada konstantno učenje i savladavanje novih veština postalo je imperativ, bez obzira na to koji ste fakultet pohađali i kada ste završili osnovne studije.

    Kako ne biste kaskali za promenama, već išli u korak sa njima, izbor odgovarajućeg master programa veoma je važan. Osim toga, završavanje master studija pomoći će vam da postanete ekspert u određenoj oblasti, dobijete unapređenje, povećanje plate ili promenite karijeru.

    O tome koliko je važno da fakulteti konstantno osluškuju poslovni svet, inoviraju i prilagođavaju studije tržištu rada razgovarali smo sa dekanom i profesorom FEFA fakulteta, Milanom Nedeljkovićem koji je inicijator uvođenja usmerenja na masteru ekonomije i profesorom i suosnivačem FEFA fakulteta, Goranom Pitićem, koji je i inicijator stvaranja master programa digitalne transformacije, prvog akreditovanog programa iz ove oblasti u regionu.

    „Danas se očekuje da skoro 80 odsto kompanija u svetu prođe kroz proces digitalne transformacije u ovoj deceniji. Ali i u tom digitalnom svetu, ključnu ulogu će imati ljudi, ljudi koji ulažu u sebe i svoje znanje i koji znaju kako da stvore novu vrednost kako za sebe, tako i za svoju kompaniju. Baš kao i poslovni svet danas, fakultet stoga ne stoji u mestu, već kontinuirano radi na unapređenju znanja koje studenti dobijaju“, kaže Goran Pitić.

    • Prethodne akademske godine inovirali ste master studije ekonomije, program koji postoji na FEFA fakultetu više od decenije. Šta te izmene podrazumevaju i čime ste se vodili prilikom njihovog uvođenja?

    Milan Nedeljković: Mi želimo da naši studenti uvek dobiju za deset koraka više nego na ostalim domaćim programima – od rada na temama koje su trenutno najrelevantnije, preko učestvovanja u nastavi korišćenjem najmodernijih tehnologija do mogućnosti da direktno razgovaraju sa vodećim poslovnim ljudima u regionu i poznatim svetskim ekonomistima. Implementiranim izmenama postigli smo da studenti imaju veliku fleksibilnost u odabiru predmeta koji odgovaraju njihovim interesovanjima, uz istovremeno pokretanje tema koje su najtraženije na trenutnom i budućem tržištu rada.

    • Na master studijama ekonomije uveli ste i tri nova modula – Marketing i menadžment, Poslovna ekonomija i Poslovna i finansijska analitika. Zašto ste se odlučili za ove oblasti?

    Milan Nedeljković: One imaju ključnu primenu u modernom poslovnom svetu. Naslanjajući se na iskustva naših partnera iz kompanije I&F McCann, poslovnog lidera u ovoj oblasti u regionu, modul Marketing i menadžment namenjen je onima koji žele da razvijaju svoja znanja i kreativnost u pravcu analize ponašanja potrošača, dizajna, primene korporativnih komunikacionih strategija, marketing strategija, kao i tehnika koje se koriste u rukovođenju projektima. Marketinški, PR i HR profesionalci koji imaju ovakva znanja su izuzetno traženi, kako u velikim kompanijama i marketinškim agencijama, tako i u data startup-ima.

    Modul Poslovne ekonomije pruža široka znanja i veštine u ključnim oblastima savremenog poslovanja. Namenjen je svima koji žele da nadograde svoja poslovna znanja učeći o tome kako tehnološke promene utiču na izmene poslovnih modela, kako se može postići poreska optimizacija na nivou kompanije, kako se donose optimalne investicione odluke na nivou kompanije i/ili portfolija finansijskih institucija, što im, sve zajedno, omogućava ubedljivu prednost na tržištu rada.

    Modul Poslovne i finansijske analitike namenjen je svima koji žele da ovladaju tehnikama koje se koriste za analizu i predviđanje poslovnih, ekonomskih i finansijskih podataka. Naglasak na modulu je upravo na razumevanju tehnika i njihove primene, a manje na kvantitativno-teorijskoj osnovi. Sticanjem znanja koje tehnike su odgovarajuće i kako ih primeniti za generisanje dodatnih prinosa i unapređenje poslovanja, naši studenti postaju data profesionalci sa izuzetnom poslovnom perspektivom.

    • Kome je sve namenjen master program ekonomije, odnosno master program digitalne transformacije – da li je neophodno imati određen nivo predznanja?

    Milan Nedeljković: Svake godine na oba programa imamo značajan broj studenata koji dolaze sa završenim neekonomskim osnovnim studijama, odnosno onih koji nemaju predznanje iz oblasti informacionih tehnologija. Najbitnije je da su studenti zainteresovani i željni napretka – fakultet je tu da pronađe najbolji, individualni pristup za svakog od njih. Podjednako važno je i to što smo kompletan program prilagodili i zaposlenima, počev od termina održavanja nastave do mogućnosti da, ukoliko su iz bilo kog razloga sprečeni da posećuju prostorije fakulteta i/ili studiraju na regularan način, nastavu, po potrebi, prate online putem (uživo ili putem snimljenih predavanja).

    • Šta sve studenti digitalne transformacije mogu da nauče na ovom jedinstvenom master programu i gde sve svoje znanje mogu da primene?

    Goran Pitić: Zašto se sve ovo dešava i kako se stvara vrednost korišćenjem novih tehnologija – to je centralno pitanje koje danas postavljaju kompanije širom sveta i velika je tražnja za onim profilima ekonomista, inženjera, psihologa, kreativaca, koji imaju kapacitet kako da nove tehnologije stave u funkciju podizanja konkurentske sposobnosti kompanije, identifikuju i stvore novu vrednost za kompaniju – to je suština ovog programa. Kroz spoj teorijsko metodoloških koncepata i relevantnih primera iz prakse, polaznici se osposobljavaju za brojne pozicije, od bankarstva do poljoprivrede, poslovne i marketing analitike u svim industrijama, definisanja strategije u novim uslovima, novog poslovnog modela, ali i stvaranja startapa i/ili vođenja kompanije.

    • U vreme kada su na FEFA fakultetu akreditovane master studije digitalne transformacije (2017) sama digitalna transformacija se kod nas stidljivo nametala. Nakon izbijanja pandemije koronavirusa ona je postala prioritet na svim nivoima poslovanja. Kada ste vi prepoznali njen značaj i kako ste se upustili u pokretanje i dalje jedinstvenog master programa u regionu?

    Goran Pitić: Ideja je nastala tokom redovne faze preispitivanja relevantnosti i modernosti FEFA programa. To je bilo moguće isključivo zahvaljujući sjajnim biografijama profesora, njihovom kapacitetu i stalnoj motivaciji da prate i učestvuju u promenama, kao i jednostavnim procesom odlučivanja koji je vođen unapređenjem kvaliteta onoga sto FEFA nudi. Prirodno se nametalo da se ekonomiji/biznisu i kreativnoj produkciji, tada već postojećim programima, kao treći stub doda i digitalni kontekst. Time smo dobili željeni cilj – spoj razumevanja značaja i uloge novih tehnologija u poslovnom svetu, uz otvaranje prostora za kreativnost i nove ideje. Ovu „dobitnu kombinaciju“ su prepoznali i studenti FEFA, ali i drugih fakulteta, kao i zaposleni u kompanijama iz različitih industrija.

    • Povodom upisa nove generacije studenata na master studije ekonomije i master studije digitalne transformacije, FEFA fakultet je omogućio umanjenje školarine u iznosu od 10 % za sve one koji popune prijavu do 15. jula.
    • Upisom jednog od ova dva smera studenti stiču pravo da, ukoliko žele, prate predavanja i drugog master programa kako bi stekli dodatna, komplementarna znanja i maksimalno razvili svoja interesovanja.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: FEFA

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE