GOST UREDNIK: Rajko Mandić, CEO Ananas

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    GOST UREDNIK: Rajko Mandić, CEO Ananas

    Ananas raste u Srbiji!

    Veoma je uzbudljivo sada u poslovnoj centrali Ananas e-commercea, tokom finalnih faza testiranja. Javno lansiranje se sa nestrpljenjem očekuje svaki dan, odmah po dobijanju svih konačnih internih potvrda. Atmosfera je uzavrela, tim je u pripravnosti, spreman za početak.

    Pre samo godinu dana počeli smo sa poslovnim i finansijskim analizama opravdanosti ulaska u elektronsku trgovinu. Zajedno sa 10 pripravnika, većinom iz Deltinog programa „Mladi lideri”, kao i uz pomoć eksperata iz kompanije Boston Consulting Group, počeli smo sa stvaranjem regionalne platforme za onlajn trgovinu, vođeni idejom da napravimo nesvakidašnje i dosad nedoživljeno korisničko iskustvo.

    Deo ekspertskog tima činili su i bivši CEO Amazona Evropa, bivši SVP Tesca, nekadašnji direktor logistike Mercado Libre, bivši CTO Allegra, nekadašnji komercijalni direktor Aliexpressa. Svi smo mnogo naučili od njih i nastavljamo i dalje da sarađujemo sa njima na novim projektima u vezi sa ekspanzijom i kontinuiranim unapređenjem usluga koje pružamo i kupcima i trgovcima na platformi Ananas marketplace. Moram da se osvrnem na izvanredan tim koji smo kreirali, koji je izuzetno mlad i perspektivan. Zanimljivo iskustvo je bilo i pokrenuti startap koji je u okvirima etablirane kompanije Delta Holding, pa onda tokom razvoja platforme sprovoditi sprintove, scrumove i ostale elemente uobičajene za tehnološke kompanije, a mnogima od nas potpuno nove. Dobra podrška i razumevanje iz Delta Holdinga su i dovele do ovako brzog razvoja proizvoda.

    Sigurni smo da smo zajedno sa partnerima iz kompanije H-TEC kreirali vaše buduće omiljeno mesto za kupovinu, koje će vam svojim inovacijama i isporukom unaprediti način života.

    Festival kupovine u Kini

    Tokom nekoliko dana trajanja junskog festivala kupovine u Kini („618 shopping festival”) u 2020. godini, ostvarena prodaja preko dve najveće prodajne platforme iznosila je 105 milijardi američkih dolara. Mnogi su toliki promet objašnjavali uticajem kovida i očekivali su da će već ove godine promet biti značajno manji. Znate li šta se dogodilo na festivalu 2021. godine? Prodaja preko ovih platformi (Alibaba i JD.com) eksplodirala je i iznosila neverovatne 143 milijarde američkih dolara. Možda još neverovatnije zvuči činjenica da je Alibaba preko 95 odsto robe isporučio sledećeg dana! Zamislite kakva je bila gužva u tamošnjim fulfilment centrima i kako su dobro organizovane kurirske službe. Domaći zadatak za sve nas koji se bavimo ovim poslovima u regionu!

    Tokom trajanja festivala „618” lansirano je 30.000 brendova sa preko 2,4 miliona novih proizvoda na platformi JD.com. Sa druge strane, Alibaba je sa svojih 250.000 trgovaca ponudio 1,4 miliona novih proizvoda svojim kupcima. Samo možemo pretpostaviti izazove koje su imali marketinški (i digital i brend) timovi pred sobom.

    Stalno unapređenje usluga i ponude osnovni je razlog ovih rezultata. Krajnji kupci su uvideli prednosti onlajn kupovine, stekli su sigurnost pri plaćanju, mogućnosti lake i sigurne zamene. Dodatno, zahvaljujući karticama lojalnosti i novinama poput „livestreaming shoppinga” pozitivno su reagovali na ponudu. Ako želite da imate uvid u budućnost trgovine, pratite onlajn razvoj u Kini – ona je nekoliko godina ispred zapadnih zemalja.

    Još samo da napomenem da „618” nije najveći festival te vrste – postoji jedan još veći, odvija se 11. novembra i zove se „Singles day” ili „Double 11”.

    Knjiga „The next 100 years”, George Friedman

    Mnogo mi je žao što nisam ovu knjigu pročitao onda kad sam je kupio na nekom aerodromu, pre više od 10 godina, nego tek sada, tokom kovid mirovanja. Na veoma interesantan način pisac (osnivač instituta „Stratfor”) vrši predikciju i pretpostavlja pravce razvoja društva tokom veka u kome živimo. Čitanje knjige retko koga može da ostavi potpuno spokojnim, ali je, na kraju, dobro videti šta može lako da se dogodi na globalnom i regionalnom terenu, pa da se u skladu sa tim adekvatno i ponaša. I tokom razvoja Ananasa uvideli smo da „happy path” vrlo često nije put kojim se ide, ali sve te teškoće i izazovi čine vas jačim i spremnijim za budućnost.

    Posmatrajući iz ove vremenske perspektive, vidimo da se nije baš sve odigralo u okvirima kako je to Fridman predvideo, ali dobar deo toga jeste, koliko god to bilo mnogima neverovatno u momentu kad je knjiga izašla. Na kraju, knjiga nas inspiriše da se bavimo kritičkim razmišljanjem i detaljnim analizama. Te veštine karakterišu ozbiljnog lidera.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE