Grad koji ostaje bez JEDINE AGENCIJE: "Posle 26 godina,... poklanjamo sve"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Grad koji ostaje bez JEDINE AGENCIJE: “Posle 26 godina,… poklanjamo sve”

    Jedina turistička agencija u Kladovu, Bafer, nakon 26 godina poslovanja prestaje da radi, objavio je vlasnik agencije Goran Čeliković.

    Kako navodi na svom Fejsbuk profilu, “bez bilo kakve pomoći države i potpuno bez nade za iskreni razvoj turizma kod nas, sa preko 3.000 datih plata (čovek za života primi najviše 480 plata), BEZUSLOVNO POKLANJA svoju skupu i teško stečenu opremu i tehniku pojedincima, firmama i organizacijama, pri čemu prednost imaju pojedinci i organizacije koje se bave humanitarnim i socijalnim radom”.

    Kako je dodao, svu opremu bezuslovno poklanjaju, pored velikih problema u poslovanju izazvanih “za nas NEPREDVIDIVOM pandemijom”.

    “Turizam jedini nije potpomognut”

    Na ovu temu razgovarali smo sa vlasnikom ove turističke agencije koja je svojevremeno proglašena najboljom u Srbiji, Goranom Čelikovićem.

    Kako Čeliković navodi za BIZLife portal, turistički sektor je prvi koji je stradao pojavom korone, a poslednji koji će da se oporavi. Međutim, kako dodaje, ovaj sektor jedini nije pomognut od strane države.

    “Mi nismo na nuli, mi smo u minusu. Država je dala hotelima 350 evra po krevetu i 150 evra po sobi, dala je autoporevoznicima 600 evra, a nama koji smo sve to organizovali nije dala ništa”, kaže Čeliković.

    On podseća da je već 200 agencija zatvorilo svoja vrata, a očekuje i da je samo juče u toku dana to uradilo još minimalno 100, s obzirom na to da agencije ovo uglavnom obavljaju prvog masecu da ne bi plaćale tekuće troškove državi.

    “PROREĐIVANJE” turističkih agencija: Ugašeno 200 i biće ih još

    Prema njegovim rečima, država bi trebalo da razgovara sa agencijama, “bar toliko”. Kako dodaje, rešenje bi bilo i “oprost dugova i nadoknada štete”.

    “Ako maturantu uradite ekskurziju u Italiji, ja to Italijanu moram da platim. A kada ću ja više te maturante da sakupim da oni odu na eksurziju? Pa nikad. Oni su otišli svako svojim putem. S druge strane, ja treba njima da dam vaučer u toj vrednosti, da bi on rekao da hoće da ide u Grčku. Pa kako ćeš da ideš u Grčku ako ja nemam da platim? Ja sam to već dao Italijanu”, objašnjava on.

    Kako dodaje, država je zamislila da mi dajemo vrednosni vaučer, a to je, prema njegovim rečima – “totalna budalaština i iluzija”.

    “Meni putnik može da kaže idem u Vrnjačku Banju, ali ne možeš da ideš ako ja ne platim. To znači da sam ja dva puta platio za isto”.

    Čeliković ističe i da oni, kao agencija, nikome ne duguju novac, i da je to zato što su “imali sreću jer se ne bave samo tom delatnošću”.

    On dodaje da turizam više nema perspektivu i da je to razlog zašto su odlučili da kao agencija razdele svu svoju imovinu.

    “Ljudi su se otuđili. Oni su primorani da sede u kući, a kada sede u kući, internet im je jedno od glavnih zanimanja. Kada imaju internet, oni će sami da se snađu i rezervišu svoje karte za avion ili hotel. To znači da je budućnost turizma na internetu. Čovek više ne zna ni s kim ide, niti kome uplaćuje novac. E to će da se desi sa agencijama. Ili se možda tržište sprema za jednu veliku inostranu agenciju, a da će male biti primorane da se ugase”.

    Čeliković kao primer navodi i Booking, onlajn platformu za rezervisanje smeštaja. On navodi da Srbija od ove platforme nema koristi, već samo štetu.

    Izvor: BIZlife/Jelena Jevtić

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE