Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Iskustvo zaposlenih ima uticaj na sve aspekte poslovanja“

    Kandidati se informišu, čitaju recenzije, raspituju se, važno im je da im se vrednosti i etika poklope sa vrednostima kompanije u kojoj konkurišu. Ono što je još značajnije jeste uticaj na same zaposlene, njihovo zadovoljstvo, emotivno vezivanje i jačanje osećaja pripadnosti timu, uticaj na produktivnost i uključenost u aktivnosti, a sve to vodi ka boljim performansama čitave organizacije, priča za BIZLife magazin Natalija Pešić, rukovodilac ljudskih resursa, A1 Srbija.

    • Danas je employer branding veoma popularna tema. Kako vi gledate na „bum” koji se desio u toj sferi?

    Kada je postalo jasno da kompanije koje vode računa o svojim zaposlenima i njihovom zadovoljstvu bolje posluju, ostvaruju bolje rezultate i imaju veću produktivnost, employer branding je dobio zasluženo mesto u strateškom smislu. Sa tendencijom sve većeg broja kompanija da usvoje employer branding, posebno u poslednjih nekoliko godina, ova praksa je omasovljena, a „bum” je usledio sa pojavom pandemije, koja je dodatno ukazala na značaj ljudi i njihove dobrobiti. Mnoge kompanije su se prvi put suočile sa radom na daljinu, što je pred HR postavilo nove zahteve u pogledu održavanja bliskosti, timskog rada, ali i prevencije tzv. sindroma pregorevanja. Ujedno, rad na daljinu je izbrisao granice između poslodavaca i kandidata. Danas je apsolutno moguće da živite u Nišu, Leskovcu ili Subotici, radite u sedištu kompanije u Beogradu, a da pritom ne napustite udobnost svog doma. Što je još važnije, zapošljavanje teže zapošljivih kategorija stanovništva, kakve su osobe sa invaliditetom, postalo je jednostavnije

    • Na koji način vam dobra i efikasna employer branding strategija može pomoći da stignete do liderske pozicije?

    Iskustvo zaposlenih ima uticaj na sve aspekte poslovanja. Istraživanja, a i naše iskustvo kao internacionalne kompanije – pokazali su da poslovna kultura i atmosfera na poslu idu podruku sa visinom zarade, a neretko budu i važnije. Za A1 su kompanijska kultura i vrednosti uvek bile važne. Od prvog dana negujemo kulturu u čijem su središtu ljudi i oni su ujedno naši najbolji ambasadori. Kandidati se informišu, čitaju recenzije, raspituju se, važno im je da im se vrednosti i etika poklope sa vrednostima kompanije u kojoj konkurišu. Ono što je još značajnije jeste uticaj na same zaposlene, njihovo zadovoljstvo, emotivno vezivanje i jačanje osećaja pripadnosti timu, uticaj na produktivnost i uključenost u aktivnosti, a sve to vodi ka boljim performansama čitave organizacije.

    • Koliki je izazov bio održati zaposlene motivisanim i agilnim za vreme pandemije, a s druge strane, organizovati regrutacije i „onbording” onlajn?

    Kompanije koje su gradile i živele kulturu zasnovanu na vrednostima kakve su otvorenost, fleksibilnost, transparentnost i podrška mnogo lakše su se prilagodile promenama. Motivacija je individualna, ali je svima zajednička potreba za razumevanjem i empatijom. Nastojali smo da kroz razgovore sa menadžerima dopremo do svakog zaposlenog, kako bismo na adekvatan način adresirali njihove potrebe. Prvi preduslov za to je transparentna, iskrena komunikacija u oba pravca, i od strane menadžmenta kompanije i od zaposlenih, stvaranje odnosa poverenja. Procesi regrutacije i „onbordinga” su u početku bili čudni i našim kolegama iz HR-a i kandidatima, ali smo se brzo uhodali. Ljudi su čak i opušteniji kada se intervju ne odvija uživo. Izazov je bio uključivanje novozaposlenih u kolektiv, jer se sve odvijalo u virtuelnom svetu. Tu su menadžeri odigrali ključnu ulogu u pripremi članova tima i u razgovoru sa novim kolegom.

    • Prema jednom istraživanju, poslodavci u mnogim sektorima trenutno se suočavaju sa „paradoksom talenta”. Nezaposlenost je u mnogim zemljama i dalje visoka. Uprkos tome, preduzeća veoma teško popunjavaju kvalifikovana i tehnička radna mesta. Da li je takva situacija i u Srbiji?

    „Paradoks talenta” je prisutan i u Srbiji, na tržištu imamo borbu za talentovane ljude, ali je fluktuacija i dalje velika. U kompaniji A1 verujemo da svaki pojedinac ima talenat, ali da je podjednako važna sredina koja će mu omogućiti da svoj talenat razvija. Ovo je veoma važan deo našeg EB-a, ulažemo dosta u razvoj ljudi. Stalno ulaganje u razvoj zaposlenih je imperativ u današnjem svetu, koji digitalizacija neverovatnom brzinom menja. S druge strane, treba pažljivo slušati, jer je to najbolji način da ljudima pružite ono što im je potrebno na način koji im je prihvatljiv, jer će tako brže napredovati i oni kao pojedinci i kompanija u celosti. Upravo iz tog razloga naši zaposleni imaju individualne razgovore sa HR partnerima u kojima se bavimo potencijalima zaposlenih. Osim toga, na raspolaganju su i brojni drugi oblici edukacije u formi onlajn kurseva, predavanja, mentorstva i profesionalnog usavršavanja kroz eksterne programe.

    • Da li ćete nakon 2021, kao godine „nove normalnosti”, preispitati svoju employer branding strategiju? Koliko se u tim novim okolnostima izmenio i vaš employer value proposition, da li su neke pogodnosti postale važnije ili su uključene neke nove?

    Izvesno je da nam, nakon svih potresa, preispitivanje i prilagođavanje ne predstoje, već postaju nešto na šta moramo da obraćamo pažnju mnogo češće i pratimo promene i potrebe. Kad je u pitanju EVP, nadograđivaćemo dobre temelje koje smo davno postavili. Na primer, olakšice za bolje uravnoteženje privatnog i poslovnog života, koje su nam donele prvi sertifikat Family Friendly u Srbiji, ili pravo na rad od kuće, koje će odsad biti daleko otvorenije. Uvideli smo da su mnogi sastanci i ranije mogli biti obavljeni onlajn. Nastavićemo da koristimo, čak i razvijamo, onlajn alate, kako bismo bili još operativniji i produktivniji, a prioritet nam ostaje učenje i lični razvoj svih zaposlenih.


    JEDNAKI USLOVI ZA SVE

    • Poslednjih godina jedan od važnih faktora koji utiču na ugled kompanije jeste i njena uključenost u socijalne probleme okoline, u koje spada i inkluzija osoba sa invaliditetom, što je upravo polje na kom je kompanija A1 radila. Koji su naredni koraci?

    Statistika na globalnom nivou pokazuje da svaki deseti stanovnik ima neku vrstu invalidnosti, a u Srbiji, prema poslednjem popisu, čak osam odsto stanovništva čine osobe sa invaliditetom. A1 je kompanija koja se zalaže za jednake uslove za sve učesnike na tržištu rada i veruje da inkluzivna sredina u svakom smislu obogaćuje kolektiv. Da bismo živeli u inkluzivnijem i pravednijem društvu, moramo adresirati njegove goruće probleme. Saradnja sa Forumom za zapošljavanje mladih dala nam je dragocene uvide, smernice i podršku na tom putu.

    Poslednji popis stanovništva pokazuje da je svega devet odsto osoba sa invaliditetom u Srbiji zaposleno. Noviji podaci pokazuju napredak, ali smo još uvek daleko od dostizanja evropske stope od 50 odsto. Kao kompanija, verujemo u moć pojedinca, u to da svako od nas može da pruži značajan doprinos, zato ćemo nastaviti da aktivno doprinosimo većoj ekonomskoj i društvenoj uključenosti osoba sa invaliditetom.


     

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE