Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Voda

    ISTRAŽIVANJE: Flaširana voda (NI)JE BOLJA od „česmovače“

    Naučnici su utvrdili da je uticaj flaširane vode na prirodne resurse 3.500 puta veći nego uticaj vode koja se koristi u domaćinstvima, tj. one iz slavine.

    Istraživanje o uticaju flaširane vode, prvo ove vrste, je sprovedeno u Barseloni, gde je flaširana voda sve popularnija uprkos poboljšanju kvaliteta vode iz slavine u poslednjih nekoliko godina. Studiju je predvodio Institut za globalno zdravlje (ISGlobal) iz španskog grada.

    Utvrdili su da, kada bi svi stanovnici grada konzumirali flaširanu vodu, to bi za posledicu imalo 3.500 puta veće troškove korišćenja resursa nego onda kada bi svi pili vodu iz česme. Ti troškovi bi godišnje iznosili 83,9 miliona dolara.

    Zaključeno je i to da je uticaj flaširane vode na ekosisteme 1.400 puta veći nego uticaj vode sa česme.

    Na čelu istraživačke grupe je bila Cristina Villanueva iz ISGlobala, a koja je detaljnije obrazložila zašto zdravstveni rizici nisu opravdanje za sve veću konzumaciju flaširane vode.

    „Zdravstveni razlozi ne opravdavaju široko rasprostranjeno korišćenje flaširane vode. Da, striktno govoreći, pijenje vode sa česme je opasnije po zdravlje čoveka. Ali, kada uporedite flaširanu vodu i vodu iz slavine, onda su koristi od flaširane vode minimalne. Jasno je da korišćenje flaširane vode ima veći uticaj na okolinu nego vode iz česme“, rekla je Villanueva.

    U Sjedinjenim Američkim Državama je godišnje potrebno 17 miliona barela nafte da bi se proizvele plastične flaše. U Velikoj Britaniji je flaširana voda 500 puta skuplja od „česmovače“.

    „Mislim da ova studija može pomoći u smanjivanju konzumacije flaširane vode, ali da bi se to postiglo, potrebne su aktivne politike. Primera radi, Barseloni je potrebno više edukativnih kampanja kako bi se javnosti ukazalo na to da su zdravstvene koristi od flaširane vode minorne u poređenju s njenim uticajem na okolinu. Moramo poboljšati pristup javnim izvorima vode, javnim fontanama, javnim zgradama u koje možete doneti svoju flašu vode, a ne da je morate kupovati. Potrebno je da je voda više dostupna na javnim lokacijama„, smatra Villanueva.

    Prema njenim rečima, ljudi veruju flaširanoj vodi zbog toga što reklame dobro rade posao uveravajući ih da je to dobro za njih, piše Guardian.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE