Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ivan Protega, JYSK: „Fleksibilnost u poslovanju je naš primarni fokus“

    Kompanija JYSK beleži rekordne rezultate – kako u regionu tako i u Srbiji. Sve veći broj kupaca prepoznaje naše danske vrednosti i bira nas kao mesto za kupovinu proizvoda za dom i baštu, priča za BIZLife Magazin Ivan Protega, Retail Manager za Sloveniju i Srbiju i član Uprave kompanije JYSK.

    JYSK obeležava deset godina poslovanja u Srbiji. Koliko se u tom periodu promenilo tržište, a koliko vaša kompanija?

    Tržište i navike potrošača se kontinuirano menjaju.

    Značajno ulaganje je imperativ ukoliko želiš da rasteš, budeš konkurentan i aktuelan, a istovremeno da spremno odgovaraš na potrebe. Naš primarni fokus je fleksibilnost u poslovanju.

    Uz postojeće tržišne trendove, neprestano radimo na unapređenju kvaliteta proizvoda, ali i čitavog niza usluga. Ono što je takođe važno jeste osluškivanje želja i potreba naših kupaca i konstantan rad na prilagođavanju ponude. Kupac je u središtu pažnje i njegovo mišljenje nam je izuzetno bitno. Upravo zato radimo na istraživanju tržišta, prema kom se formiraju naši naredni koraci i ciljevi u sklopu godišnjeg poslovnog plana.

    Upravo ste tržište Srbije izabrali kao jedno od prvih tržišta na kom ste predstavili novi, XL format prodavnica. Koje ste novine i kakvo unapređenje usluge doneli potrošačima uvođenjem novog koncepta? Da li ćete nastaviti svoju snažnu ekspanziju u Srbiji?

    Ovo leto smo na tržištu Srbije predstavili novi, XL format prodavnica. Ovaj koncept se razlikuje od uobičajenog pre svega što poseduje veću kvadraturu, koja kupcima pruža bolju preglednost, širi asortiman i inspirativniji koncept izlaganja. Osim većeg prodajnog prostora, koji radnju čini prozračnijom, kupci sada imaju priliku da unutar ovog formata vide i kupe artikle koje JYSK u svojoj prodaji ima isključivo preko internet prodavnice. Iako je onlajn kupovina sve prisutnija, pre nego što donesu odluku, kupci prethodno žele da vide i isprobaju proizvode, posebno ukoliko je reč o nekom većem komadu nameštaja, kao što je krevet ili sofa. Ovakav XL format je idealno rešenje za to. Našu prvu prodavnicu u Srbiji otvorili smo pre 10 godina, u Subotici, i u toku je rođendanska kampanja kojom proslavljamo ovaj jubilej. U novoj finansijskoj godini planiramo da otvorimo četiri nove prodavnice, ekspanzija nam je prioritet i neprestano smo u potrazi za novim lokacijama. Osim toga, fokus će nam biti i na preuređenju postojećih prodajnih prostora prema novom, inspirativnijem, skandinavskom konceptu 3.0.

    Kada govorimo o poslovanju kompanije, nemoguće je ne pomenuti i poslovne rezultate, kojima JYSK može da se pohvali. Iako je prethodna godina stavila čitav ritejl sektor pred brojne izazove, vi ste uspeli da zabeležite impozantne brojke?

    Prethodne dve godine bile su vrlo izazovne i zahtevale brzo prilagođavanje. JYSK u Srbiji godinama beleži kontinuiran rast, a fiskalnu 2021. godinu, koja se kod nas sumira zaključno sa 31. avgustom – završio je sa rastom prometa većim od 22,2 odsto. To nam je još jedan dokaz da su kupci prepoznali sve naše vrednosti, pre svega – kvalitet proizvoda uz odlične cene, personalizovani pristup, razne mogućnosti onlajn kupovine, poput Click&Collect i OOPUS (naruči onlajn – pokupi u prodavnici), kao i brigu za zaposlene i doprinos zajednici kroz naše održivo poslovanje.

     

    S obzirom na to da ste vi zaduženi ne samo za Srbiju već i za zemlje regiona, možete li da uporedite ova tržišta? Ima li razlike u zahtevima i očekivanjima kupaca?

    Kompanija JYSK beleži rekordne rezultate – kako u regionu tako i u Srbiji. Sve veći broj kupaca prepoznaje naše danske vrednosti i bira nas kao mesto za kupovinu proizvoda za dom i baštu. Kada je reč o razlikama u navikama kupaca, one su neznatne i JYSK ide sve više prema razvijanju globalnog asortimana. Ono što je svima zajedničko jeste da mogu da očekuju vrhunsku i brzu uslugu, bez obzira na to koji kanal kupovine izaberu, a mi smo tu da im to osiguramo – bilo da kupuju u Švedskoj, Poljskoj ili Srbiji.

    Zanimljivo je da u vašoj kompaniji postoji i pozicija „Sustainable Manager”. Koja su njegova zaduženja?

    Na prvom mestu zadatak Suistanable Managera bio je razvoj dugoročne strategije održivosti životne sredine. Dakle, važno je uskladiti kompaniju kada je reč o inicijativama, ali i podstaći napredak ka smanjenju naših uticaja na okolinu. Prethodne tri godine preduzeli smo značajne korake, a akcijama su prethodila vrlo detaljna merenja i analize s ciljem redukcije emisije ugljen-dioksida.

    Usmereni smo na proizvodnju koja podrazumeva „odgovornije” sirovine, smanjenje ambalaže, ali i klimatskih uticaja našeg poslovanja, kao i podsticanje našeg lanca snabdevanja da čini isto.

    Takođe, pitanje potrošnje sopstvene energije nešto je na čemu JYSK radi već dugi niz godina. Konkretne mere uključuju promenu svetla u našim prodavnicama i distributivnim centrima u LED, što je značajno smanjilo potrošnju energije.

    Prošle godine ste predstavili nova pakovanja za posteljinu, ove godine nameštaj izrađen od recikliranih ribarskih mreža. Na čemu će vam biti fokus u narednom periodu? Na koji način, osim ličnim primerom kompanije, pokušavate da edukujete i same potrošače o održivom razvoju?

    Svaka kompanija koju karakterišu ekspanzija i rast poslovanja ima obavezu odgovornog ponašanja – kako prema prirodi tako i prema ljudima. Kako kompanije rastu i imaju veći uticaj na svet (i pozitivan i negativan), postaje sve važnije usmerenje na održivost, a u skladu sa tim, i zapošljavanje kompetentnog kadra.

    Sve više kompanija prepoznaje važnost ispunjenja očekivanja kupaca kada je reč o održivosti. Uz to, izuzetno je bitno ići u korak sa konkurentima i biti ispred novog zakonodavstva, koje zahteva ili podstiče održivije proizvode. JYSK ulaže značajne napore u aktivaciju svesti kupaca i partnera sa kojima sarađuje. Kao maloprodajni lanac, uticaj naših prodavnica na životnu sredinu prilično je mali u poređenju sa uticajem koji ima naš lanac snabdevanja. Upravo je zbog toga angažovanje globalnih i transportnih dobavljača od presudne važnosti.


     Skandinavska poslovna kultura

     Nakon više od 20 godina uspešnog vođenja kompanije, naš CEO Jan Beg (Jan Bøgh), sredinom septembra ove godine objavio je prelazak iz JYSK-a u grupaciju Lars Larsen. Kako bismo što jednostavnije prebrodili predstojeću tranziciju, Jan Beg će naredne dve godine biti mentor svom nasledniku – Ramiju Jensenu. Jensen punu odgovornost za poslovanje preuzima 1. septembra 2023. godine, sa mesta CEO-a u kompaniji ILVA, koja je, takođe, u sklopu Lars Larsen grupe. Novog CEO-a očekuju veliki izazovi – u ruke preuzima kompaniju duge i uspešne poslovne tradicije koja je, između ostalog, i službeni dobavljač danskog kraljevskog dvora i koja trenutno posluje u više od 3000 prodavnica u preko 50 zemalja širom sveta, uz godišnji promet od 4,4 milijarde evra. Uz pomoć uspešnog mentora i perioda adaptacije, Rami Jensen preuzeće ovu kompaniju u pravom danskom duhu – pripremljeno, opušteno, planirano i sa daljim održivim razvojem u fokusu.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE