Ivana Marković, Lidl: "Izazovi su nam pokazali koliko smo jaki"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ivana Marković, Lidl: “Izazovi su nam pokazali koliko smo jaki”

    “Preko noći postali smo odgovorni za snabdevanje i stabilnost tržišta životnim namirnicama, a naši zaposleni – junaci iz senke koji su na prvoj liniji – omogućavali su našim građanima koliko-toliko normalan život”, govori za BIZLife magazin Ivana Marković, izvršna direktora ljudskih resursa, Lidl.

    • Kompanija Lidl dobitnik je prestižnog sertifikata „Top Employer Serbia” i „Top Employer Europe” za 2021. godinu. Šta je to što vas je izdvojilo kao najboljeg poslodavca?

    Od našeg dolaska u Srbiju, osluškujući potrebe zaposlenih i trendove na tržištu, nastojimo da kao poslodavac budemo iznad očekivanja. Zvanična potvrda da smo u tome uspeli stigla je kroz sertifikat za najbolje poslodavce na tržištu – „Top Employer Serbia 2021”. Ovaj sertifikat se dodeljuje na državnom i regionalnom nivou, a dodeljuje ga Institut „Top Employer”, iz Holandije. Ključni kriterijumi na osnovu kojih se donosi odluka jesu precizno definisani HR procesi i procedure, praćeni prednostima koje kompanija pruža svojim zaposlenima, a osim toga, Lidl Srbija svoju poziciju najboljeg poslodavca opravdava konstantnom brigom i konkurentnim uslovima koje zaposleni imaju u našoj kompaniji. Ulaganje u razvoj ljudi od ključnog je značaja, jer time ne samo da se povećavaju njihova motivacija i produktivnost već takvo ulaganje donosi dobit i za samog poslodavca, u vidu dodatne angažovanosti zaposlenih i veće uspešnosti kompanije.

    • Tokom pandemije zaposleni u trgovinskim objektima su među onima na „prvoj liniji” rizika od zaraze. Na koji način ste osigurali bezbednost svojih zaposlenih?

    Situacija u kojoj se od pre godinu dana našao ceo svet stavila nas je pred naizgled teško savladive izazove, imajući u vidu, sa jedne strane, zahtev za držanjem distance, a sa druge, prirodu našeg posla u trgovini, koja podrazumeva intenzivan kontakt sa kupcima. Preko noći postali smo odgovorni za snabdevanje i stabilnost tržišta životnim namirnicama, a naši zaposleni – junaci iz senke koji su na prvoj liniji – omogućavali su našim građanima koliko-toliko normalan život.

    U ovako izazovnim i izmenjenim uslovima rada obezbedili smo za sve naše zaposlene adekvatne mere zaštite na radnom mestu uz permanentnu podršku, transparentno informisanje i edukaciju. Prethodni period nas je podstakao da nađemo nove načine da osnažimo, motivišemo zaposlene i budemo tu za njih u svakom trenutku. S tim ciljem smo aktivno koristili i internu aplikaciju „We are Lidl”, na kojoj smo razmenjivali sve važne informacije, ali i reči podrške i ohrabrenja. Dok su se poslodavci trudili da očuvaju poslovne rezultate, od njih se očekivalo da pruže punu podršku zaposlenima i potrošačima.

    Ova godina potvrdila nam je da na potpunu podršku zaposlenih mogu računati oni poslodavci kojima su ljudi uvek na prvom mestu, u svim okolnostima, a kompanija Lidl je jedan od najboljih primera za to.

    • Lidl veoma ozbiljno pristupa obuci svojih zaposlenih, i pre nego što zvanično počnu da rade na svojoj poziciji. Zanimljiv je proces u kom oni provode određeni period npr. u Lidlu u Velikoj Britaniji ili Češkoj, gde uče kako funkcioniše celokupan lanac nabavke, prodaje i sl. Da li biste mogli da nam objasnite kako izgleda trening jednog zaposlenog, od intervjua do prvog zvaničnog radnog dana?

    Vreme posvećeno svakom novom zaposlenom za uvodnu obuku i uvođenje u posao izuzetno je važno i za novozaposlenog i za kompaniju. Temeljnim pristupom osnaživanju zaposlenih, počev od prvog radnog dana, razvijamo osećaj pripadnosti zaposlenih, ali i postižemo vrhunske rezultate. Sistem obuka pripremljenih za svako radno mesto, uz posvećene mentore i trenere, ono je što nudimo svim našim novozaposlenim koleginicama i kolegama. Svaka obuka prilagođena je zahtevima konkretnog radnog mesta i sadrži teorijski deo, u vezi sa Lidlovim procedurama i standardima poslovanja, kao i praktičan rad na samom radnom mestu, uz vođstvo nadređenog, trenera i mentora. Ukoliko je to potrebno za efikasno obavljanje posla i temeljno školovanje, novozaposleni ovu obuku mogu sticati i van granica Srbije, u nekoj od zemalja gde Lidl posluje.

    • Šta je najvrednija lekcija koju su HR-ovi naučili iz prethodne godine? Šta se promenilo u korporativnoj kulturi?

    Iako smo mislili da su nam promene već ušle u krvotok i da smo tu veštinu već doveli na jako visok nivo, prošla godina nam je pokazala da imamo još mnogo prostora za razvoj u ovoj oblasti. Kroz sve izazove shvatili smo koliko smo jaki – učeći u hodu zajedno, stvarajući nove načine i kanale za održavanje toliko neophodne ljudske povezanosti. Naučili smo kako da prevaziđemo nametnutu fizičku distancu. Naglašavam: „fizičku”, nasuprot „socijalne”, jer smo zajedno naučili kako da budemo zajedno a odvojeni, stavljajući zdravlje i bezbednost na prvo mesto, ali ne zaboravljajući važnost saradnje i uključenosti u tim. Tako veliku promenu svi prolazimo prvi put i u ovom trenutku smatram da možemo da budemo ponosni onim što smo kao timovi postigli.

    Korporativna kultura, kao socijalni amalgam koji povezuje zaposlene u kompaniji, došla je do izražaja više nego ikada. Njenu snagu i duboku utemeljenost vidimo kroz način na koji radimo i sarađujemo, koliko smo kreativni i okrenuti inovacijama, koliko smo u stanju da preuzmemo ličnu odgovornost, naravno, i kroz odlične rezultate koje kontinuirano postižemo.

    STARA PAZOVA 10.06.2020. Lidl, centrala, stara pazova. RAS foto Mitar Mitrovic

    • Na više od 70 odsto pozicija u sektorima ljudskih resursa širom sveta nalaze se žene. Da li mislite da one imaju određene „predispozicije”, poput empatije ili socijalnih veština, koje ih čine predodređenima za to?

    Kao žena u biznisu, a takođe i kao majka, supruga, prijateljica, ne volim da pričam o stereotipizaciji grupa. U našem HR timu, u kome je odnos, u stvari, 50:50, imam dosta argumenata da tvrdim da je predispozicija za posao samo u čoveku. Ponosna sam na svoje divne kolege i koleginice, koji svojom željom, ljubavlju prema poslu koji rade, posvećenošću i energijom čine da svakog dana napredujemo, što pokazuje niz uspešno sprovedenih projekata i inicijativa krunisanih potvrdama kroz sertifikate koje smo u prethodnoj godini, uprkos svim izazovima, dobili.

    • Koji je najbolji savet koji vi, kao HR, dajete svojim zaposlenima?

    Danas mnogo pričamo o očuvanju zdravlja i odgovornom ponašanju, ali ako to stavimo sa strane na trenutak – iznenađujuće, saveti se nisu mnogo promenili. Lično, moji saveti se uvek vraćaju na neke od bazičnih ljudskih vrednosti: poštenje, poštovanje, doprinos i, na kraju, zadovoljstvo – sobom, poslom, okolnostima, timom, privatnim prilikama… Vodeći se ovim ili sličnim ličnim vrednostima, svaki pojedinac za sebe preuzima odgovornost i daje sebi mogućnost da sve to i ostvari. A zadovoljna osoba je i zadovoljan prijatelj, roditelj, zaposleni, cenjen i uspešan član svakog tima.

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE