Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jadranka Čulo Petrovčić, Jysk: „Mi naše vrednosti živimo svaki dan“

    Jadranka Čulo Petrovčić, HR menadžer za Hrvatsku, Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu i Srbiju, JYSK

    • Kompanija JYSK tvrdi da je korporativna kultura jedan od razloga globalnog uspeha. Da li možete da nam detaljnije predstavite svoje vrednosti?

    Osnovne vrednosti JYSK-a su iste od samog osnivanja kompanije i danas su jasno artikulisane. One važe za sve zaposlene. Svako od nas mora da bude trgovac i susreće se sa eksternim i internim kupcima kojima prodajemo proizvod. U skandinavskoj kulturi se izbegava jednostrano donošenje odluka i teži se diskusiji i dogovaranju, što je tipično i za njihov način poslovanja. Druga vrednost koju negujemo jeste kolegijalnost. Uvek smo spremni da pomognemo saradnicima, da damo podršku i podelimo znanje. Treće načelo ogleda se u tome kako da budemo ambasadori korporativne kulture i na koji način da je promovišemo u sklopu kompanije i izvan nje. Mi naše vrednosti živimo svaki dan.

    • U februaru ove godine dostigli ste cilj od 3000 prodavnica širom sveta, koje planove imate u narednom periodu?

    Naš osnivač je postavio jasan smer, u kom nema stagnacije. Cilj su nam ekspanzija i kontinuiran rast. Upravo smo proslavili 3000 prodavnica i ambiciozno smo postavili novi cilj. Na globalnom nivou, plan nam je da proširimo poslovanje na 5000 prodavnica, a da bi se to ostvarilo, svaka država mora doprineti svojim napretkom. U Srbiji se u idućih nekoliko godina planira rast i do 100 odsto kada je reč o povećanju broja prodavnica. Kako bismo bili spremni za takav porast poslovanja, potrebno je na vreme zaposliti kvalitetne radnike i obučiti ih za timski rad.

    Pre pomenute kampanje, kojom smo krenuli u potragu za 2000 novih kolega, sprovedeno je istraživanje na postojećih 3000 rukovodilaca kako bismo saznali više o njihovim interesovanjima, hobijima i šta je to što ih pokreće.

    Te informacije bile su nam potrebne kako bismo usmerili kampanju na pravi način i kako bi se novi kandidati što bolje uklopili u postojeći tim.

    • Koji su najvažniji podaci i stavovi koje ste dobili iz tog istraživanja?

    Posebno je zanimljivo istaći da 92 odsto rukovodilaca održava kondiciju i živi aktivno. Poznato je da bavljenje sportom u današnjoj ubrzanoj svakodnevici ima izuzetan uticaj na produktivnost i poslovne rezultate. Budući da je nekad teško odlučiti da se počne sa redovnim treningom, vrlo je stimulativno za pojedinca da njegovo poslovno okruženje ima pozitivan i motivišući stav prema vežbanju i podsticanju fizičke aktivnosti. Stresne situacije na poslu na koje ne možemo da utičemo sve češće su pravilo, a ne izuzetak. Međutim, ono na šta možemo uticati jeste način na koji se sa stresom borimo. Dokazano je da vežbanje pomaže u smanjenju stresa tako što se u organizmu aktivira hormon sreće, serotonin. Dakle, više sreće znači manje stresa.

    Podaci koje smo dobili opisuju prirodnog vođu kao pozitivnog, odlučnog, uverljivog radnika spremnog na rizik. Takođe, ustanovili smo da rukovodilac u JYSK-u, u proseku, ima 29 godina i 14 godina obrazovanja. Čak 86 odsto rukovodilaca je zainteresovano za kuvanje, a 93 odsto njih zanima uređenje enterijera. Takođe, 63 odsto ljudi na rukovodećim pozicijama zaposlenih u ovoj kompaniji živi sa partnerom u zajedničkom domaćinstvu.

    • „Korona godina” istakla je važnost dobrobiti zaposlenih, ali i važnost poslovnog i privatnog balansa. Koliko pažnje JYSK posvećuje ovim stvarima?

    Za zaposlene u maloprodaji je veliki izazov kako postići životni balans. S jedne strane, radnici žele slobodno vreme kako bi se posvetili porodici, prijateljima, hobijima ili sebi. S druge strane, kupci postaju sve zahtevniji i očekuju da imaju mogućnost kupovine svim danima u toku nedelje od jutra do večeri, čak i za vreme praznika. Takođe, uvek očekuju osmeh i kvalitetnu informaciju o proizvodima. Ove dve perspektive nije uvek lako uskladiti. Naravno, kompanija je ta koja treba da osigura zadovoljstvo i zaposlenih i kupaca, ali da uz sve to ostane i profitabilna. JYSK se trudi da osigura pozitivno radno okruženje kako bi boravak na poslu bio što ugodniji. Tako je, recimo, organizovan tradicionalni JYSK Family day, kada svi zaposleni imaju priliku da se druže sa svojim kolegama i porodicama. Što se tiče dobrobiti, na tome radimo godinama, tako da „korona godina” nije pokrenula drastične promene u našim stavovima, već smo se samo prilagodili situaciji. To je nešto na čemu dugotrajno treba da se radi i ulaže i ne može se osvestiti preko noći.

    • Kako se gradi podsticajna korporativna kultura u savremenom poslovnom okruženju? Da li su se pojavile neke nove stvari koje doprinose zadovoljstvu i motivisanosti zaposlenih?

    Svaka vanredna situacija, kao što je i pandemija, donosi nam neko novo saznanje. Recimo, u kriznoj situaciji povećao se fokus na sigurnost posla, redovna primanja i brzo prilagođavanje epidemiološkim uslovima. Smanjio se fokus na edukaciju, napredovanje i druženja sa kolegama van posla. Kako se stanje vraća u normalu, polako se i fokusi vraćaju na staro. Nove generacije donose i nove prioritete. Životni balans je važniji nego što je bio generacijama iz prošlog veka. Kompanija je sada poželjnija ukoliko je ekološki osvešćena i nudi zaposlenima učešće u aktivnostima koje doprinose poboljšanju društva i okruženja.

    JYSK ima velike ideje za svoje društveno odgovorno poslovanje. Poslednjih desetak godina već smo uradili mnogo sjajnih stvari. U sopstvenom poslovanju se fokusiramo na poboljšanje energetske efikasnosti i smanjenje otpada. Trenutno je u toku promena ambalaže u održivi dizajn. Potpuno je ukinuta PVC ambalaža i zamenjena je alternativama koje se mogu reciklirati. Ako naručite proizvode iz JYSK-a putem internet prodavnice, dobićete kutiju prilagođenu veličini svoje narudžbine – zahvaljujući tehnologiji „Peksajz”, koja se koristi u našim distribucijskim centrima. Već dugi niz godina radimo s najverodostojnijim svetskim eko-oznakama kako bismo osigurali da materijali od kojih su izrađeni naši proizvodi dolaze iz odgovornih izvora. Na primer, danas sav naš drveni baštenski nameštaj poseduje FSC sertifikat, a sve ostalo će imati do 2025. godine. Takođe, jako smo usredsređeni na osiguravanje hemijske sigurnosti koristeći OEKO-TEX za sertifikovanje tekstilnih proizvoda. Sve su to velike stvari koje nas čine atraktivnim poslodavcem.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE