Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jedan drugačiji RAD NA DALJINU: Kompanija zahteva kamere i u SPAVAĆIM SOBAMA

    Jedan od najvećih svetskih kol centara vrši pritisak na zaposlene koji rade na daljinu da dozvole nadzor kamerama sa AI-om (veštačkom inteligencijom), kako bi nadgledali njihove radne prostore kod kuće – čak i u spavaćim sobama, pišu mediji.

    U martu, kompanija Teleperformance dopunila je svoje ugovore o radu zahtevom da radnici dozvole kompaniji da postavi kamere kako bi snimali i pratili njihov radni učinak kod kuće u realnom vremenu.

    Zaposlenima nametnuto i deljelje otisaka prstiju

    Novi ugovor takođe dozvoljava čuvanje podataka prikupljenih od članova porodica radnika, uključujući maloletnike, i njihovo podvrgavanje video i glasovnoj analizi.

    Takođe, zaposleni su morali da pristanu na deljenje biometrijskih podataka, uključujući otiske prstiju i fotografije. Navodno postoji i klauzula koja od njih zahteva da se podvrgnu testovima detektora laži ako kompanija to zahteva.

    Prema navodima NBC News-a, ugovor je poslat na adrese 95 odsto od 39.000 zaposlenih kompanije Teleperformance u Kolumbiji koji su radili na daljinu.

    Govoreći pod uslovom anonimnosti, budući da nije ovlašćena da razgovara sa medijima, radnica Teleperformance iz Bogote rekla je da je potpisala ugovor jer joj je nadzornik navodno rekao da će biti premeštena sa Eplovog naloga ako to ne učini.

    Kad je soba za rad i spavaća soba

    Druga zaposlena, koja radi na Amazonovom nalogu, rekla je da je jedina soba u njenom stanu dovoljno tiha da može da prima pozive kupaca iz Španije noću spavaća soba. Ona je rekla da kompanija još uvek nije postavila dodatne kamere, ali i da je zabrinuta zbog mikrofona koji „hvataju“ hrkanje njenog supruga.

    „To je kršenje mojih prava na privatnost i prava mog muža i svekrve koji žive sa mnom“, rekla je.

    Kao odgovor na zabrinutost kolumbijskih radnika, portparol Epla rekao je da kompanija „zabranjuje upotrebu video ili fotografskog nadzora od strane dobavljača“ i tvrdi da je „potvrdio da Teleperformance ne koristi video nadzor za bilo koji od njihovih timova koji rade sa Eplom“.

    On je dodao da revizija poslovanja kompanije Teleperformance u Kolumbiji ranije ove godine nije otkrila „suštinska kršenja strogih standarda kompanije Epl“.

    Takođe je i portparol Amazona demantovao da je kompanija „zahtevala ili tražila“ dodatni nadzor za radnike koji rade od kuće. Ona je rekla i da kompanija „ne toleriše kršenje“ kodeksa ponašanja svojih prodavaca, uključujući uslove koji se odnose na prava radnika.

    Uber potvrdio nadgledanje radnika

    Međutim, Uber je potvrdio da je zatražio od kompanije da nadgleda radnike koji vode njen nalog kako bi se utvrdilo da samo ovlašćeni zaposleni pristupaju privatnim i osetljivim korisničkim podacima, uključujući podatke o kreditnoj kartici i podatke o putovanju.

    Prema rečima portparola Teleperformance-a Marka Fajfera, kompanija je „neprestano tražila načine za poboljšanje iskustva Teleperformance Colombia i za zaposlene i za klijente, uz privatnost i poštovanje kao ključne faktore u svemu što rade“.

    U izveštaju NBC-a se navodi da bi ovo pitanje moglo potencijalno da utiče na 240.000 od približno 380.000 zaposlenih Teleperformance-a u 34 zemlje. Na svom sajtu kompanija navodi da nudi slično praćenje putem svog softvera „TP Cloud Campus“ – koji zaposlenima omogućava da rade od kuće na preko 19 tržišta.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE