Jelena Žikić, Adecco: "Proaktivnost je ključna u periodu pred nama"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jelena Žikić, Adecco: “Proaktivnost je ključna u periodu pred nama”

    Neophodno je da mladi, pored kvalitetnog opšteg obrazovanja, teže sticanju praktičnog znanja, kako kroz dostupne resurse, poput različitih kurseva, tako i kroz povezivanje sa kompanijama koje će im pomoći da u praksi razumeju šta je potrebno za buduću karijeru. S druge strane, trebalo bi da poslodavci pružaju prilike mladima, kaže za BIZLife magazin, Jelena Žikić, Managing Director Adriatic region and Hungary, Adecco

    • Jedna od sfera na koju je pandemija koronavirusa najviše uticala jeste i HR. Da li smo već ušli u novu eru poslovanja, koja ne podrazumeva samo rad od kuće, već i neke druge „korenite” promene?

    Redefinisanje tržišta rada i budućnosti poslovanja proces je koji je uveliko u toku. Fleksibilnost radnog mesta je samo jedna od brojnih suštinskih promena, mada se o njoj najčešće govori jer je lako vidljiva. Naša kompanija je brzo reagovala na aktuelnu situaciju i omogućila rad na daljinu, ali je do sada celo tržište bilo prinuđeno da deluje u odnosu na okolnosti. Zato je jedan od ključnih pojmova u periodu pred nama – proaktivnost. Pripreme timova za sve promene koje predstoje, usvajanje novih veština i navika, kao i promene ustanovljenih procesa, presudni su kako bismo spremno dočekali budućnost rada, ali i učestvovali u njenom oblikovanju. Naravno, važno je raditi i na edukaciji liderâ, kako bi prepoznali potrebu za prilagođavanjem i na pravi način vodili ljude kroz transformaciju koja je u toku. Taj razvoj će nam doneti i brzinu, koja je neophodna da bismo pratili sve promene i usmerili produktivnost u pravom smeru.

    • Sa kojim izazovima će se i poslodavci i zaposleni susretati u narednom periodu? Šta je vaša kompanija naučila u prethodnom periodu i da li će se na neki način promeniti i vaše poslovanje?

    Postepen povratak u radno okruženje zahtevaće empatiju, kao i strpljenje od strane poslodavaca za sve zaposlene.

    Kao i do sada, mi ćemo nastaviti da razmišljamo o sigurnosti zaposlenih i da pružamo mogućnosti za fleksibilan način rada. Brzina prilagođavanja i usmerenje tržišta na digitalne kanale pokazali su svima kako je mnoge stvari moguće raditi na drugačiji način. To su pouke koje će nam pomoći da dolazeće izazove sagledamo iz druge perspektive.

    Sve češće čujemo pojam „četvrta industrijska revolucija”, koji se temelji na sve rasprostranjenijoj upotrebi novih tehnologija. Već primećujemo jasne trendove u smanjenju broja poslovnih putovanja, ali i organizovanju stručnih događaja uživo. Protekla godina pokazala je našoj kompaniji da smo u stanju da održimo i svoje vrednosti, ali i vrednosti klijenata u najizazovnijim trenucima. Naše poslovanje je i ranije bilo usmereno na predviđanje trendova tržišta, a u narednom periodu ćemo nastaviti da integrišemo tehnologiju i globalne trendove sa ciljem da pomognemo klijentima da nastave sa efikasnim poslovanjem u izmenjenom okruženju.

    • Početkom godine Adecco je objavio šesti „Inovantage izveštaj”, koji prikazuje svojstva radne snage i analizira svetske trendove u toj oblasti. Jedan od zaključaka jeste i da se gotovo sve zemlje u regionu bore da pronađu kvalifikovane radnike zbog neusklađenosti obrazovnog sistema i praktičnih veština na tržištu rada. Kako se može uspostaviti ta ravnoteža?

    U svetu koji se ubrzano menja tradicionalno obrazovanje ponekad deluje kao da ne može da isprati potrebe tržišta. Naš cilj nije da kritikujemo obrazovne institucije, kao ni ljudske resurse, već da ukažemo na potrebu za evolucijom i sticanjem specijalizovanih znanja koja će odgovoriti na težnje budućnosti rada. Iako izveštaj pokazuje da postoje izazovi u spajanju odgovarajućih kandidata sa adekvatnim mestima, Adecco nastoji da iskoristi uvid u globalne trendove kako bismo stvorili vezu između kompanija i radnika u našem regionu. Period u kojem smo bili usmereni na onlajn resurse pomogao je da razumemo značaj prekvalifikacije zaposlenih, ali i važnost sticanja praktičnih znanja i veština, bez obzira na oblast obrazovanja ili poslovanja.

    • Nezaposlenost, pogotovo mladih, veliki je problem, koji će u bliskoj budućnosti postati još veći. Postoji li rešenje? Šta je to što poslodavci, ali i oni koji traže posao, mogu da urade?

    Da bismo smanjili nezaposlenost, važno je angažovanje, jer nas čekanje idealnog kandidata ili radnog mesta neće dovesti daleko. Obe strane mogu zajedno da dođu do najboljih rezultata i zato je važno da se nađu na pola puta. Neophodno je da mladi, pored kvalitetnog opšteg obrazovanja, teže sticanju praktičnog znanja, kako kroz dostupne resurse, poput različitih kurseva, tako i kroz povezivanje sa kompanijama koje će im pomoći da u praksi razumeju šta je potrebno za buduću karijeru. S druge strane, trebalo bi da poslodavci pružaju prilike mladima. Pored stručne prakse, koja će im pomoći da upoznaju kandidate sa sistemom, edukacija i povezivanje sa zajednicom daju višestruke rezultate. Adecco se trudi da ovo primeni na svim nivoima, a jedan od skorijih primera je događaj „Nedelja praktičnog znanja”, koji nam je pokazao koliko mladih je zainteresovano da nauči više i iz prve ruke čuje savete koji će im pomoći u pripremi za tržište rada. Pored toga, ove godine ponovo organizujemo praksu „CEO for 1 Month”, koja mladima pruža mogućnost da postanu deo menadžmenta naše kompanije i potencijalno nastave svoj karijerni put u okviru Adecco grupe.

    ===============================================================================================================

    The New Normal

    • Uvek je važno pričati (i ne samo pričati) o osnaživanju žena, a početak ove godine doneo nam je jedan važan istorijski događaj o toj temi: u Belu kuću je ušla prva žena potpredsednik – Kamala Haris, koja se tim povodom podsetila reči svoje majke: „Možeš da budeš prva u mnogim stvarima, ali se potrudi da ne budeš i poslednja.” Vi ste prva žena na poziciji generalnog direktora u kompaniji Adecco, za Istočnu Evropu i MENA region. To je veliki uspeh, ali i velika obaveza, upravo zbog osnaživanja onih koje će doći posle vas?

    Srećna sam što sam preuzela ovu poziciju i odgovornost baš u ovakvom trenutku globalnih promena. U našoj kompaniji su postavljeni čvrsti temelji, koji omogućuju izbor pravih ljudi na svim nivoima na osnovu kvaliteta, bez obzira na to kog su pola. Brojni programi poput „Elevating Women in Leadership” pomažu da se prevaziđe disparitet polova i da fokus bude samo na znanju.

    Moj primer pokazuje da se i u našem regionu, u kojem postoje brojne predrasude i stereotipi, na prvom mestu vrednuju rad i kvalitet.

    Nastaviću da radim na održavanju ovog trenda sa svojim timom i da se borim protiv nejednakosti koju i dalje možemo da sretnemo na tržištu rada. Verujem da zajedno možemo dovesti do toga da ne moramo posebno da naglašavamo činjenice kog je neko pola ili kojoj zajednici pripada. Nadam se da će to postati „The New Normal”.

    ===============================================================================================================

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: Adecco

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE