Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kada mobilni operater podigne cene – imamo li pravo na RASKID UGOVORA?

    Najava jednog mobilnog operatora da će povećati cenu svojih usluga od idućeg meseca pokrenula je pitanje kako korisnik koji nije zadovoljan time može da postupi šta je rešenje u ovakvim situacijama.

    “Ovakav slučaj povećanja cena nije novost, prošle godine je jedan od kablovskih operatora povećao cene i prema rešenju Ministarstva trgovine i RATEL-a potrošači u ovakvim slučajevima imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja ikakvih penala i bez bilo kakve štete koja bi im bila pričinjena, kaže predsednik Udruženja potrošača “Efektiva” Dejan Gavrilović.

    Naime, usluge mobilnog operatera Telenor od 9. decembra će poskupeti u proseku oko 6,93 odsto, objavio je taj operater na svom sajtu, a takođe je putem SMS-a obavestio i korisnike.

    Raskid ugovora bez penala, ako korisnik nije uzeo uređaj

    Gavrilović objašnjava da građani koji su potpisali ugovore sa minimalnim periodom trajanja od 12 ili 24 meseca, a nisu uzeli nikakav uređaj, moći će da raskinu ugovor bez ikakvih penala.

    “Oni koji su uzeli uređaj biće dužni da ga ili isplate do kraja, po ceni koja je navedena u ugovoru, ili da ga vrate nazad. Mi ćemo savetovati potrošače da vrate urađaje nazad pošto Telenor inicira raskid ugovora, odnosno želi sebi da pribavi korist na štetu potrošača. Potrošač svakako ima pravo da vrati uređaj, pa neka mobilni operator vidi šta će sa tolikim brojem polovnih uređaja”, navodi Gavrilović.

    I oni koji su kupili uređaj preko Mobi banke moći će da raskinu ugovor, kaže.

    “Banka je odobrila kredit za kupovinu mobilnog telefona, on je isplaćen na račun Telenora, koji je dobio sav novac i ne može da uslovljava potrošača da izmiri kredit banci. Građani će jednostavno moći da raskinu ugovor, a da nastave i dalje da plaćaju rate Mobi banci, ističe Gavrilović.

    Korisnici će moći da zadrže brojeve

    Gavrilović dodaje da se na društvenim mrežama pojavila informacija da korisnici neće moći da zadrže svoje brojeve.

    “Brojevi će moći da se prenesu ili u drugi paket, ko ostaje u Telenoru, ili kod drugog operatora ko želi da promeni, i tu nema nikakve dileme”, dodaje on.

    Rok za raskid ugovora je 30 dana, a narednih dana udruženje Efektiva će izaći sa preciznim uputstvom sa zakonskim odredbama u kojima će potrošačima sve biti jasno.

    “Prihvatljivije bi bilo da su, recimo, doneli novi cenovnik za nove korisnike, a da za postojeće ostanu iste cene, pa kada istekne ugovor da se onda primenje nova tarifa, ili potpisuje nov ugovor sa novim cenovnicima. Iako svaki trgovac ima pravo da uradi tako nešto, verujem da će se preko sudskih sporova tražiti utvrđivanje činjenica da li je uopšte operator imao pravo da na taj način menja cene”, naveo je Gavrilović.

    „Udar“ na mnoge džepove: POSKUPLJUJE Telenor

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE