Kako da budete kao Mask ili Brenson - lideri koji projektuju moć i uticaj?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako da budete kao Mask ili Brenson – lideri koji projektuju moć i uticaj?

    Sa Džonom Daltonom iz Londonske škole za odnose sa javnošću koji će uskoro boraviti u Beogradu pričamo o tome kako se upravljanje ličnim uticajem uči i primenjuje.

    Donosioci odluka moraju da imaju dovoljno samopouzdanja i istaknu sopstvene kapacitete i kredibilitet, kako bi ih drugi posmatrali kao lidere koji sarađuju. Izvršno prisustvo zavisi od toga kako se oblačite, ponašate, na koji način se uključujete u dijaloge ili pronalazite balans. Sve ovo zajedno kreira signale kroz koje vas drugi procenjuju. Pod okriljem uticaja i reputacije, značaj “izvršnog prisustvo” raste u organizacijama.  

    Pažljivim promatranjem vodećih svetskih lidera, pitali smo se šta je to zajedničko svima njima, šta im pomaže da se bolje pozicioniraju i izgrade lični brend. Pitali smo se kako Elon Mask i Ričard Brenson uspevaju tako lako da uoče, razumeju i koriste suptilne nagoveštaje i signale okoline koje uspevaju da pretoče u sopstvenu korist. Kako projektuju moć i prestiž, povećavajući tako svoj uticaj prema drugima?

    U osnovi je naravno razvoj ličnog brenda, koji je evoluirao u inostranstvu i stranoj literaturi i praksi. Sve češće korišćen kao termin “executive presence”, odnosno “izvršno prisustvo”. Pod to spada utisak, uticaj, ubeđivanje, moć, prestiž, meka moć……

    O ovom fenomenu, pričamo sa Džonom Daltonom, direktorom Londonske škole za odnose s javnošću (LSPR) i Centra za reputacioni i krizni menadžment. Džon je konsultant koji je radio sa velikim brojem multinacionalnih klijenata i vodio brojne edukativne seminare, savetovao organizacije civilnog društva, predstavnike Vlade i Kraljevske porodice. Trenirao je veliki broj ambasadora u rodnom Londonu, a na međunarodnoj sceni je najviše bio prisutan kroz programe za razvijanje poruka i kriznog menadžmenta. Bio je specijalni savetnik UNICEF-a u Ženevi za reputacijska pitanja. Nakon svetske ekonomske krize 2008, zagovara strateške studije i dugoročno planiranje.

    • Šta tačno znači temin “executive presence” (na srpskom bi bukvalno glasilo “izvršno prisustvo”)?

    Termin “executive presence” najčešće se koristi kao mešavina raznih faktora poput samopouzdanja, samosvesti, emotivne inteligencije. Najjednostavnije, “exeutive presence” je projekcija “meke moći” koja pozitivno utiče na ličnu atraktivnost, zahvaljujući čemu osoba ima uticaja i van granica svog formalnog autoriteta.

    Ovaj koncept je u osnovu dosta kompleksan, na momente čak deluje nedostižno. Zato ne postoji univerzalno prihvaćena definicija, ali to ne menja činjenicu da “executive presence” postoji i uveliko utiče na karijere miliona ljudi globalno. Koncept poseduje auru nedodirljivosti, ali razvijene se razne metode učenja i primene.

    • Zašto je važno “izvršno prisustvo” i od čega zavisi?

    Zavisi od toga kako se oblačite, ponašate, na koji način se uključujete u dijaloge ili pronalazite balans – sve ovo zajedno kreira signale kroz koje vas drugi procenjuju. Verujemo da pod okriljem uticaja i reputacije, značaj “izvršnog prisustvo” raste u organizacijama.   

    Poslodavci takođe sve više zahtevaju posedovanje “mekih veština” koje podržavaju one tradicionalne, menadžerske veštine. Pokazano je da, ukolko ne posedujete te suptilne veštine, mnogo teže komunicirate. Posedovanje diplome dobrog fakulteta ili MBA diplome više nije dovoljno menadžerima ukoliko žele da se razlikuju, budući da su često pritisnuti potrebom da se brzo istaknu i podjednako brzo, ostave dobar utisak. Čak i dokazani i potvrđeni menadžeri moraju konstantno da se trude da dobiju neformalna “priznanja” posebno ako se ima u vidu da važi mantra da si “dobar samo koliko i tvoje poslednje postignuće”.

    “Izvršno prisustvo” u kombinaciji sa tim “suptilnim, mekim veštinama” neodvojivo su povezani i doprinose načinu razmišljanja koji doprinosi moći ubeđivanja, harizmatičnosti i kreativnijem pristupu rešavanju problema.   

    • Koje su to kvalifikacije neophodne za bolje “izvršno prisiustvo”?

    Pored neophodnih “kvalifikacija” na papiru, menadžeri uvek moraju da “pojačaju” svoje prisustvo i konkurentnost kad je uticaj u pitanju. Inteligencija pomaže, ali društvena kompetentnost i uticaj su kritični za uspešnu prisutnost.  Donosioci odluka moraju da imaju dovoljno samopouzdanja i istaknu sopstvene kapacitete i kredibilitet, kako bi ih drugi posmatrali kao lidere koji sarađuju.

    Ukoliko razumete i optmizirate svoje “izvršno prisustvo”, čekaju vas brojne prednosti kao što su:

    1. Kreiranje uslova za bolji karijerni potencijal, status i finansijsku situaciju
    2. Prepoznavanje mogućnosti, kompetencija i liderskih potencijala
    3. Unapređena samosvest i svest o značaju relacijama sa drugima
    4. Veće samopouzdanje i bolje komunikacijske veštine
    5. Osnaživanje u domenu kriznog lideršipa: efikasnije donošenje odluka pod stresom
    • Kako “izvršno prisustvo” može pomoći da izgradite lični brend?

    Ne možete imati izgrađen “lični brend” bez razumevanja “izvršnog prisustva”, posebno ukoliko imate interakcije sa više ljudi, uživo ili online. Sastanci uživo će se vratiti na velika vrata, tako da nema preteranog smisla da na sajtu kompanije okačite lepu sliku uz objašnjavanje vaših dostignuća i kompetencija, ako će na prvom sastanku neko steći potpuno drugačiji utisak o vama.

    • Kako da bilo ko od nas poveća svoj uticaj na radnom mestu?

    Povećanje uticaja na radnom mestu može se ostvariti na više načina, ovo su samo neki od njih:

    • Pre svega potrebno je da razumete koncept “izvršnog prisustva”
    • Donesete stratešku odluku i javno istupite
    • Samim tim u obavezi ste da iznesete svoje mišljenje, bilo u vidu bloga, kolumne ili u nekoj drugoj formi
    • Budete svesni svojih manjkavosti i kako da unapredite određene elemente vašeg poslovanja – pažljivo “ispišite” dobro struktuiran dopis pretpostavljanima koji nabraja izazove i praktična rešenja za određenu situaciju
    • Budite otvoreni za opciju da vodite nove ili razvojne projekte
    • Zamolite za dozvolu da kritički preispistate vaše poslovanje
    • Vodite blog ili podcast vaše kompanije
    • Budite deo digitalne transformacije vaše kompanije i pomozite u toj tranziciji

    • Na koje mogućnosti bi trebalo obratiti pažnju kako bi ih iskoristili i kreirali pozitivan utisak?

    Ovo je trik pitanje, koje pre svega uvek zavisi od konteksta, ali pokušaću da sumiram glavne stvari na koje bi trebalo obratiti pažnju:

    • Dolazak novog šefa, odnosno menadžera
    • Jasno i precizno izražavanje na sastancima u cilju kreiranje jasne slike o vašim sposobnostima
    • Preuzimanje odgovornosti u izazovnim situacijama
    • Davanje doprinosa važnoj prezentaciji za klijente ili zaposlene
    • Preuzimanje novog projekta
    • Demonstracija lideršipa i napornog rada kada kompanija mora da reši važno pitanje ili krizu
    • Vođenje većeg tima
    • Dodatno zalaganje kako bi se tekući zadaci obavili uspešnije, brže ili bolje
    • Inicijativa za dodatnim istraživanjem koje ne spada u vaše tekuće aktivnosti, ali može kreirati dodatnu vrednost za vašeg poslodavca
    • Predlog da mentorišete nove zaposlene ili mlađe kolege
    • Priprema govora, korporativnog videa

    • Koje tehnike možemo koristiti kako bi projektovali veće lično samopouzdanje u javnom nastupu, bilo da je govor ili prezentacija u pitanju? 

    Tehnike nisu toliko važne kao što se misli. Pre svega, morate razumeti zašto neki ljudi imaju loš nastup. A onda da se zapitamo – da li možda mi emitujemo te signale ili ponašanje. “Izvršno prisustvo” i lični brend su uspešni samo ako razumemo zašto ljudi rade to što rade i koja su to urođena ponašanja koja utiču na nas. Kada postignemo bolje razumevanje ovih, rekao bih fundamentalnih stvari,onda možemo prevazići neka sopstvena ponašanja koja nisu zadovoljavajuća i “isprogramirati” sebe kako da pričamo, ponašamo se i nastupamo na superiorniji način kojim kreiramo uticaj.

    Zatim, na primer, možete promeniti način na koji razgovarate sa drugima, možete kontrolisati govor tela na strateškiji način. Možete naučiti kako da od sopstvenog glasa napraviti izuzetno uticajan “instrument”, a kako da vaš rečnik proširite tako da vam bude moćno oružje uticaja. Možete da utičete na to kako će ljudi primetiti vaš hod, stav i način prezentovanja. Možete brzo “prikupiti” signale i znakove koje vam drugi šalju kada su u relacijama sa vama. Oblačenje i modni dodaci koje koristite su podjednako važni u cilju kreiranja slike koju drugi imaju o vašem “držanju”.

    Možete naučiti da govorite sporije, tišim tonalitetom, kako da izbegnete pauze u govoru kada obično koristimo poštapalice i da vaš ton obraćanja dobije sigurniju notu. Može se naučiti i prilagodnije disanje, kontrola anksioznosti, straha, otkucaja srca, što će doprineti boljoj sinhronizaciji i “jasnoći” misli.

    Ovo su samo neke od stotine tehnika koje se uče i uspešno primenjuju u cilju transformacije nastupa. Džon Dalton će u Beogradu 21. i 22.09. držati međunarodno sertifikovan seminar Građenje ličnog brenda i menadžment uticaja, namenjen donosiocima odluka, koji će se sastojati od teoretskog i praktičnog dela. Čitaoci Bizlife imaju pravo na popust od 10% na punu cenu, dok dvoje ili troje polaznika is iste kompanije imaju pravo na dodatnih 10% popusta.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP, Represent

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE