Kako da se izborite sa stresom usled krize?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako da se izborite sa stresom usled krize?

    Svaki posao gotovo neminovno podrazumeva i stresne situacije ili čak duže vremenske periode u kojima će nivo stresa biti povišen. Ovo važi i za zaposlene i za vlasnike biznisa koji imaju dodatnu odgovornost da se postaraju da, čak i u periodima kada trpe ekstreman stres, njihovi zaposleni ne budu ugroženi ili pod takvim pritiskom koji ih može blokirati i umanjiti njihovu produktivnost.

    Situacija sa poslovnim, ali i celokupnim životnim stresom, poprimila je ekstremne razmere za vreme pandemije koja nas je zadesila. Tokom prethodnih meseci (a verovatno i tokom narednih) prinuđeni smo da pronađemo nove načine i taktike za borbu protiv pritiska koji trpimo.Bilo bi dobro da ih primenjujemo u svakoj sličnoj situaciji na poslu koja može dovesti do iscrpljenosti, nefunkcionalnosti i konačnog izgaranja.

    Ukoliko ste u prilici, pronađite psihoterapeuta

    Na Zapadu je ovo prilično uobičajeno, a čini se da se, posebno među pripadnicima mlađih generacija, sve više ljudi i u našoj zemlji okreće terapeutima kako bi razrešili svoje ključne probleme i naučili mehanizme ponašanja koji im mogu pomoći da se suoče sa izazovnim i zahtevnim situacijama.

    Popišite uzroke stresa i moguća rešenja

    Terapeut bi vam verovatno preporučio da isto učinite, ali i bez njega, ovo je uvek dobar potez. Kada stavite svoje brige na papir i izlistate šta možete da uradite povodom njih, bićete u prilici da objektivnije sagledate problem. Takođe, moći ćete i objektivno da uočite ukoliko je nešto van vaše moći i da se fokusirate na ono nad čim imate kontrolu.

    Otvoreno komunicirajte sa zaposlenima

    Stres uzrokovan poslom nije samo vaš problem. Sa jedne strane, vašu nervozu verovatno osećaju i zaposleni, a sa druge, verovatno je da se i oni osećaju slično. Otvorena komunikacija može pomoći da pronađete rešenje, a korisna je čak i onda kada moraju da uslede drastične mere (poput prekida radnog odnosa), jer ćete tako zaposlenom dati upozorenje i više vremena da se snađe.

    Angažujte savetnike i stručnjake

    Niko nije u stanju da na sve izazove odgovori sam, a često se desi da onaj ko aktivno učestvuje u situaciji ne može da prepozna šta je zapravo glavni problem sa kojim se suočava. Stručnjaci vam mogu pomoći svojim objektivnim uvidima, ali i unaprediti ili revidirati postojeće planove za dalje poslovanje.

    Napravite balans između života i posla

    Zvuči nemoguće, jer krizna situacija zahteva dodatnu posvećenost, ali ukoliko ne uspete da izbalansirate ova dva segmenta, lako možete sebe dovesti do izgaranja na poslu, a tada više nećete biti u stanju da adekvatno odgovorite na krizu i budete produktivni.

    Izvor: BIZLife/Naša Mreža

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE