Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je biti žena menadžer?

    Zahvaljujući ženama koje su tokom istorije pomerale granice, danas veliki deo devojčica širom sveta slobodno sanja i ispunjava svoje snove. Oslanjajući se na kulturu koja promoviše različitosti, kao i jednakosti između polova, Henkel Srbija spada među retke kompanije zahvaljujući statistici prema kojoj se na menadžerskim pozicijama nalazi 37 odsto žena, sa tendencijom stalnog rasta.

    Povodom Dana žena, razgovarali smo sa ženema zaposlenim na menadžerskim pozicijama u kompanijji Henkel Srbija, o njihovoj motivaciji, istrajnosti, kolegijalnosti, putu do uspeha, usklađivanju svih porodičnih i poslovnih obaveza i sposobnosti da se prilagode nesvakidašnjoj situaciji.

    Gordana Brašić, predsednica kompanije Henkel Srbija i HR direktorka

    • Šta biste poručili sebi iz perioda kada ste započinjali karijeru?

    Svako od nas je na početku karijere dobio brojne savete. Saveti se uvek daju u najboljoj nameri, ali ne znači da su odgovarajući za svakoga. Da mogu da se vratim na početke, poručila bih sebi da ništa nije nemoguće. Utabane staze i siguran razvoj karijere su mit, a granice uspeha samo imaginarne barijere koje sebi postavljamo. Zato bih rekla sebi da su nedostižnost i neostvarljivost samo reči koje strašno zvuče, a koje se mogu obrisati ako slušamo svoje instinkte, ako smo mudri i iskreni prema sebi. Oslušnite sebe, sanjajte i budite hrabri i odvažni!


    Ivana Životić, direktorka marketinga poslovnog sektora Adhezivi tehnologije

    • Kako je biti direktorka marketinga brenda Ceresit, koji najčešće koriste muškarci?

    Izgraditi integritet i kredibilitet u „muškom” poslovnom okruženju uvek je bio vrlo naporan i izazovan posao. Pogotovo na početku, kad su obično prisutne predrasude i kritike, koje umeju da obeshrabre, ali kasnije su me upravo one naterale da budem još čvršća i odlučnija u tome da ih uverim u suprotno. Potrebno je biti stalno u pripravnosti, učiti, osluškivati i pratiti potrebe i trendove, koje u našem regionu i dalje diktiraju muškarci, i naći način da komunikacijom i pouzdanim rešenjima damo odgovor na sve njihove profesionalne probleme i potrebe. Međutim, kada, na kraju, rezultati budu pozitivni, osećaj uspeha i postignuća me ispunjava samopouzdanjem i energijom, jer je put do toga bio dodatno teži usled predrasuda koje su me, kao ženu, pratile.


    Marija Blagojević, menadžerka Sektora planiranja proizvoda za profesionalne radove u građevinarstvu za tržišta Evrope, Adhezivi tehnologije

    • U svom timu imate dosta mladih osoba, što vam daje dodatnu odgovornost, jer su prvi koraci u karijeri često i najznačajniji. Šta vam je najvažnije da nauče?

    Divno je biti okružen mladim ljudima, pre svega, zbog njihove energije i entuzijazma, kojima oplemenjuju radno okruženje, a onda i ideja koje donose i time doprinose njegovom poboljšanju. Ono što vidim kao osnovnu razliku između mladih i starijih članova tima odnosi se na strpljenje, osobinu koja je i meni nedostajala u tom periodu razvoja karijere. Pokušavam da im prenesem na najbolji mogući način da je strpljenje nešto što nam je neophodno u svakom projektu u velikom sistemu, da ih motivišem time da svaki korak nosi nešto što mogu da nauče i da je baš zato važno da strpljivo sve ispratimo i integrišemo polako u svoj rast, što ćemo tek naknadno uspeti da uočimo i osetimo zadovoljstvo ličnim napretkom koji nam čitav taj proces donosi.


    Ivana Mladenović, direktorka marketinga sektora Deterdženti i kućna hemija

    • Odakle crpete energiju za sve što postižete u toku samo jednog dana?

    Dobra organizacija je ključ uspeha! Kao i većina, redovno ispred sebe imam nepregledne „to do” liste, ali sam vremenom naučila da pravim prioritete. Energiju raspoređujem prema težini zadatka koji treba da obavim. Mislim da je ključno to što imam veoma dobar tim u sektoru Deterdženti i kućna hemija, svi se dobro poznajemo, odlično sarađujemo i zajedno stvaramo pozitivnu atmosferu. Novi način rada sa kojim smo suočeni veoma je zahtevan, ali uz ovakav fantastičan tim uspeli smo da se veoma dobro organizujemo. Trudim se da se što više odmorim nakon posla. Šetam se, treniram, slažem kockice sa decom i, što je najvažnije, uopšte ne gledam TV.


    Jelena Gavrilović Šarenac, direktorka komunikacija za Henkel Srbiju i Henkel Adriju

    • Šta za vas znači osnaživanje žena?

    Ukoliko želite da osnažite jednu ženu, morate da joj pomognete da osvesti osećaj sopstvene vrednosti i sposobnosti da određuje lične izbore. Na ovome svi zajedno treba da radimo na različitim nivoima – od odnosa u porodicama, prvog dana odlaska u vrtić, preko čitavog obrazovnog sistema, do korporativnih kultura koje vrednuju žene zbog njihove sposobnosti i odličnih rezultata. Za mene je osnaživanje žena sloboda da mislimo, izgovaramo i radimo ono što želimo bez straha od osude. Jedna osnažena žena nastavlja da otvara put drugima.


    Sandra Simić, direktorka pravnih poslova

    • Šta je, po vašem mišljenju, jednakost polova?

    Jednakost polova je tema u kojoj i dalje ima mnogo prostora za napredak, a u našem okruženju pogotovo, s obzirom na to da se već u ranom detinjstvu usvajaju modeli koji kasnije podstiču nejednakost, pa se tako devojčice uče da se igraju kuhinjom i lutkama, a dečacima se zamera ukoliko zaplaču kada padnu. Mislim da obrazovanje čini ključnu razliku. Svaka devojka koja se obrazuje biva na korak bliža shvatanju da jeste jednaka i da joj je mesto tamo gde ona želi da bude, a ne uvek na drugom mestu, iza muškarca.


    Danijela Micanović, menadžerka za planiranje proizvodnje, proizvodna lokacija Henkel Kruševac

    • Koje su ključne vrednosti koje vam pomažu da godinama budete na poziciji menadžera planiranja proizvodnje?

    Ako planiranje u firmi predstavimo kao krvotok u organizmu, onda su pravilna raspodela kiseonika i informacija do svih organa od ključnog značaja za zdravlje i blagostanje tog organizma. U želji da zadovoljite potrebe dobavljača, proizvodnje, logistike, prodaje, i ponovo, ukrug, retko se pitate koje su to vrednosti ili slabosti koje vam pomažu. Verujem da se dugogodišnjim zalaganjem neke vrednosti puno puta stave pred ispit. Upornost, odgovornost prema drugima i prema sebi pomažu nam da ih izbrusimo, odbacimo suvišne, nadogradimo slabije. Važno je imati želju (motiv). U tom neprekidnom ciklusu kruženja ne postoji konačan cilj, važan je put na kome se postojano razvijate i poboljšavate. Zar nije to cilj?

    Ponekad je dovoljan dopamin, koji izaziva osećaj sreće i zadovoljstva od dobro urađenog posla i blagovremeno dospele sirovine, nekad adrenalin rukovodioca izazvan kašnjenjem ambalaže, ali na kraju dana, ipak, pobedi oksitocin, izazvan osećajem da ste pomogli drugim organima i organizmima u našem poslovnom bioderivatu. Upornost, doslednost, spretnost, osećaj odgovornosti i razumevanje potreba drugih jesu eritrociti koji čine „supply chain” tim Henkela.

     


    Lucija Vesić, menadžerka finansijskog kontrolinga, Henkel Srbija i Bosna i Hercegovina

    • Kada bi vašu poruku sada mogle da pročitaju sve žene na svetu, šta biste im poručili u jednoj rečenici?

    Iskonska potreba žene je briga i staranje o bližnjima. Brinemo i staramo se o porodici, prijateljima, kolegama, okruženju itd. i obično na tom putu zaboravimo i zanemarimo jedinu osobu bez koje sva ta ljubav i briga ne bi postojale – sebe. Drage dame, volite sebe i brinite o sebi kako biste ovu svoju potrebu pretvorile u istinski dar. Ne zaboravite – briga je molitva da se nešto neželjeno ne dogodi! Zato volite i starajte se o sebi!


    Jelena Martić, globalna menadžerka marketinga za tiling kategoriju, Adhezivi tehnologije

    • Šta ste naučili od žena iz međunarodnog tima što biste voleli da preneste?

    Saradnja sa ženama u međunarodnim timovima u građevini? Hm, kao prvo, želim da nas je mnogo više u timu. Šalu na stranu, ova saradnja meni je donela potpuno novu spoznaju, spoznaju bogatstva raznolikosti. Fantastično je iskustvo, sa jedne strane, uvideti potpunu sličnost – isti svakodnevni izazovi: je li urađen domaći, stižemo li na vreme, kad počinje prezentacija, ali i saznati i naučiti nešto više o potpuno drugačijim kulturama, perspektivi, poreklu. Možda je upravo to i moja najveća lekcija – da je svesnost i prihvatanje raznolikosti, bez obzira na to gde i sa kim radimo, ono što obogaćuje i ohrabruje. Najlepše što ženi može da se desi, bez obzira na poreklo i okruženje, jeste da pronađe koleginice koje se međusobno ohrabruju i čine boljim, a tu poreklo i trenutna lokacija nemaju nikakvu važnost.


    Vladanka Stošić, menadžerka istraživanja i razvoja za Srbiju, proizvodna lokacija Henkel Kruševac

    • Da li je posao hemijskog inženjera popularan kod žena i kako izgleda biti žena u svetu istraživanja i razvoja?

    Hemijsko inženjerstvo je jedan od smerova na tehničkim fakultetima na kojima je skoro dvostruko više devojaka i taj trend traje nekoliko decenija. Veliki izbor smerova na osnovnim i master studijama, usavršavanje i istraživanje ono su što ih opredeljuje za ova zanimanja. Takođe, tu je mogućnost rada u raznim internacionalnim kompanijama, kao što je Henkel. Istraživanje i razvoj je deo kompanije gde se mašta i ideje sprovode u delo i gde se ispituju sve okolnosti pre početka proizvodnje. Veliki internacionalni tim, stalno usavršavanje, saradnja sa kolegama iz različitih oblasti i sa različitih prostora, kao i prilike da se isprobaju i usavrše formulacije koje na kraju vidite na policama – samo su deo mog iskustva.


    Aleksandra Janjić, menadžerka kontrolinga klastera centralno-istočne i jugoistočne Evrope, Adhezivi tehnologije

    • Odgovorna pozicija koju obavljate podrazumeva mnogo obaveza. Na koji način to usklađujete sa porodičnim životom?

    Usklađivanje porodice i posla je samo stvar dobre organizacije. Važno je da što efikasnije naučite da obavljate svoje i poslovne i privatne zadatke, a da u slobodno vreme zaista budete opušteni i posvećeni porodici. „Ništa nije nemoguće za onoga ko ima volju pokušati”, rekao je Aleksandar Veliki.


    Ivana Matejić, menadžerka upravljanja kvalitetom, proizvodna lokacija Henkel Kruševac

    • Zaduženi ste za upravljanje kvalitetom, te vaš posao podrazumeva usku saradnju sa menadžerima proizvodnje, što znači da ste žena u „muškom” timu. Kako usklađujete energije, šta vam je važno da oni nauče od vas, a šta vi učite od njih?

    Mislim da svi u sebi posedujemo i mušku i žensku energiju i, naravno, jedna od njih uvek preovladava, u zavisnosti ne samo od pola već, ponekad, i od same situacije. Ne osećam da se razlikujemo u timu zbog muške ili ženske energije i da je potrebno njih uskladiti da bismo se bolje razumeli ili bolje funkcionisali. Ukoliko svi imamo isti cilj, a to je da kupcu isporučimo kvalitet uz visoku produktivnost, tj. efikasnost u samom procesu proizvodnje, onda se ta naša pojedinačna energija sabira i postaje pokretačka snaga kojom se taj cilj ostvaruje. Nikada ne delim i ne posmatram ljude kao žene i muškarce, ali mislim da se muški timovi mnogo lakše i brže dogovore i budu kompaktniji od ženskih timova. To je ono što bih volela da žene prepoznaju i nauče od muškaraca. One koje to uspeju – srećne su, zadovoljne i uspešne.


    Ivana Lazarević, menadžerka za digital i e-prodaju i menadžerka za marketing u prodaji na izvoznim tržištima, Deterdženti i kućna hemija

    • Koje veštine su vam bile neophodne kako biste se uklopili u međunarodno okruženje?

    Rad u međunarodnom okruženju omogućava širu sliku samog poslovanja i upoznavanje različitih kultura. Kako bih se uklopila u nov tim, bilo je važno da budem fleksibilna, otvorena za nova iskustva, kao i da snažno prihvatim različitosti. Kada se vratite u svoju zemlju, donosite sa sobom neka nova znanja sa drugačijih tržišta, što je velika prednost za dalji razvoj i diverzifikaciju naših proizvoda. Sjajno je kada imate priliku da primenjujete i dalje prenosite sve što ste naučili. Boravak i rad u inostranstvu predstavljaju neprocenjivo iskustvo koje vas čini boljom osobom na različitim poljima.


    Aleksandra Cenc, kontroling menadžerka klastera centralno-istočne i jugoistočne Evrope, Adhezivi tehnologije Rumunija i Srbija

    • Dugo ste deo kompanije Henkel i imate bogato iskustvo. Koje razlike primećujete sada u odnosu na početak karijere kada govorimo o razvoju ženskih lidera?

    Žene su uvek nalazile put do svog cilja. Godinama treba raditi na sebi, menjati ono što vam oduzima energiju, koja vam je preko potrebna da savladate sve prepreke i izazove na tom putu. Sve je u stavu koji imate, u imidžu koji stvarate svojim radom, znanjem, veštinama i principima kojih se držite u životu. Treba biti pozitivan, ali i samokritičan, jer je samomotivacija najjače oružje koje imate. Važno je i imati u svom timu i u nadređenom nekog ko prepoznaje vaše kvalitete, koje će iskoristiti na pravi način i usmeriti ih tamo gde treba. Izazova se ne treba plašiti, oni vas jačaju kao osobu i čine da u očima drugih budete lider i onda kada vaša pozicija nije liderska. Henkel pruža mogućnost svakom zaposlenom da svoje potencijale stavi u funkciju kompanije i otvara prostor za one koji imaju liderske predispozicije. Drago mi je što raste broj žena na liderskim pozicijama, što potvrđuje da se kvalitet uvek prepozna.

     


    Sandra Savković, menadžerka Službe korisničkog servisa za zemlje Adrija regije, Adhezivi tehnologije

    • Koju osobinu najviše negujete kod članova svog tima i zbog čega?

    Moj glavni model u vođenju ljudi jeste transformativno liderstvo koje se bazira na inspiraciji i empatiji. U praksi, to znači biti uzor ponašanja koja želimo da vidimo u timu i stalno saosećati sa potrebama članova tima. Smatram da je razvoj ljudi osnovni uslov dugoročnog održavanja visokog učinka i zadovoljstva. S obzirom na to da svako ima različitu motivaciju, nekoga pokreću odnosi, nekoga merljivi rezultati. Važno mi je da poštujem te lične preferencije i na osnovu njih podstaknem dalji razvoj. A zašto sve to? Da bismo viziju kompanije nastavili uspešno da pretvaramo u realnost.


    Milica Šljivančanin, menadžerka za razvoj kategorija i marketing u prodaji, Deterdženti i kućna hemija

    • Za kreativnost se kaže da je ženska jača strana. Koliko vam ta osobina pomaže u poslu?

    Neko kreativnost vidi kao urođenu osobinu, za neke je to tehnika, a ja verujem da lepotu kreativnosti svaka osoba nosi u sebi. Doživljavam je kao lični pečat svakog pojedinca, koji se ispoljava u većoj ili manjoj meri i tako oslikava karakter i ličnost svakog od nas. Čak i ako ste navikli na jedan način rada, znajte da svaki projekat ili poslovni izazov ima bezbroj različitih vrsta realizacije, a upravo nam kreativnost pomaže da sa lakoćom i na zanimljiv način pronađemo što jednostavnije rešenje i put ka ostvarenju cilja.


    Jelena Bukumirović, menadžerka kontrole kvaliteta IPS za jugoistočnu Evropu, proizvodna lokacija Ceresit Inđija

    • Zašto ste odlučili da postanete menadžer za kontrolu kvaliteta i šta biste poručili mladim ljudima koji bi se odlučili da krenu istim koracima? 

    Upravljanje kvalitetom je jedan od najvažnijih zadataka savremenog menadžmenta, koji zbog sve oštrije konkurencije proizvoda na tržištu dobija još veće značenje. Menadžer kvaliteta vodi tim koji je kroz jedan multidimenzionalni pristup orijentisan ka planiranju, primenjivanju i unapređenju kvaliteta. U osnovi sam zaljubljenik u tehnološke procese, a pozicija menadžera kvaliteta me vodi jedan stepenik više. Podrazumeva ne samo poznavanje procesa već i upravljanje kvalitetom u svim delovima procesa, od početka do kraja, uz istovremenu integraciju funkcija na svim nivoima i sistemski pristup koji pravi veze između različitih elemenata organizacije. Zadovoljstvo je provoditi radne dane na ovoj funkciji – kroz veoma dinamičan raspored, timski rad, snagu odluke i ostvarene ciljeve. Svim mladim ljudima koji bi se odlučili da krenu istim koracima rekla bih da su na pravom putu. Kultura kvaliteta je danas strateško sredstvo za pokretanje poslovanja u smeru zadovoljavanja novih tržišnih potreba.

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE