Kako je Gugl neuspelim eksperimentom otkrio kako biti USPEŠAN MENADŽER?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je Gugl neuspelim eksperimentom otkrio kako biti USPEŠAN MENADŽER?

    Veoma je verovatno da nemate priliku da svakodnevno čujete priču o tome kako je veoma uspešna i vredna kompanija pokušala da dokaže da menažeri nisu bitni, te da se posao i bez njih može završiti.

    Upravo ovo je učinio Google sa projektom Oxygen, 2002. godine. Ili je pak, pokušao.

    Ova kompanija pokušala je da uvede organizaciju koja ne bi uključila niti jednog menadžera. Eksperiment je trajao nekoliko meseci, a za to vreme zaposleni su ostali bez bilo kakvih uputstava i vođstva za njihove najosnovnije potrebe.

    Gugl se potom trudio da problemu priđe s druge strane. Naime, iz kompanije su razmišljali koja su uobičajena ponašanja koja imaju njihovi najbolji menadžeri.

    Smislili su spisak od osam osobina, a kasnije su dodali još dve. Ovo je 10 karakteristika za koje Gugl veruje da prave najbolje menadžere.

    Sudeći prema Guglu, najbolji menadžeri znaju kako da…

    1.Budu dobri treneri

    Ili brinete o svojim zaposlenima, ili vas nema. Ako vam je stalo, uložićete vreme i energiju da pomognete zaposlenima da postanu bolja verzija sebe. To je 50 odsto onoga što je neophodno da budete dobar trener. Druga polovina je da pomažete, a ne nameštate. Pitajte dobra pitanja, ne dajte samo odgovore. Proširite im vidike, umesto što im ih prižate.

    2.Osnažuju tim i ne “mikromenadžuju”

    Apsolutno niko ne voli mikro upravljanje (stil upravljanja kojim menadžer pažljivo posmatra/kontroliše/podseća na rad svoje podređene ili zaposlene). Istraživanje eksperata za osnaživanje Grečena Spicera sa Univerziteta u Mičigenu pokazuje da su ohrabreni zaposleni zadovoljniji poslom i posvećeniji, što povećava radnu snagu i motivaciju. Takođe, supervizor koji osnažuje je viđen kao uticajniji za svoje zaposlene.

    3.Stvaraju inkulzivno okruženje, pokazujući zabrinutost za uspeh i dobrobit

    Individualno ispunjenje je često zajednički napor. Ljudi su veoma radosni kada su deo pobedničkog tima. Najbolji menadžeri bude duh korporacije i međuzavisnost.

    4.Bude produktivnost

    Ozbiljno shvatite produktivnost svojih zaposlenih i pružite im mogućnost da budu produktivni, svodeći broj procesa na minimum.

    5.Dobro slušaju

    Najveći problem u komunikaciji je iluzija da se ona dogodila. To se često dešava zbog nedostatka napora od strane komunikatora.

    Investirajte u komunikaciju i brinite dovoljno da biste saslušali.

    6.Imaju jasnu viziju za tim

    Bez jasnog cilja, zaposleni često umeju da zalutaju. Uključite zaposlene u izgradnju te vizije/strategije, nemojte samo da ih usmerite.

    7.Podržavaju razvoj karijere i razgovaraju o koracima

    Najbolji menadžeri brinu o karijeri i razvoju svojih ljudi onoliko koliko im je stalo do njihove vlastite. Ljudi žude za povratnim informacijama. I dugujete im to. Ljudi ne rade na postizanju numeričkih ciljeva. Oni rade na tome da unesu smisao u svoj život, a smisao dolazi iz ličnog rasta i razvoja.

    8.Budu stručni da savetuju tim

    Gugl želi da njegovi menadžeri poseduju ključne tehničke veštine (poput programiranja, npr.) kako bi menadžeri mogli da podele svoje iskustvo. Dakle, nadogradite svoju stručnost. Ostanite u toku sa industrijskim trendovima i čitajte sve što možete.

    9.Sarađuju

    U globalnom i udaljenom poslovnom svetu, veštine saradnje su od suštinskog značaja. Saradnja se postiže kada svaki član tima oseća odgovornost i međuzavisnost sa kolegama. Ništa nije destruktivnije za tim od lidera koji ne želi da sarađuje. To stvara vibraciju “zavisi samo od nas” koja ubija produktivnost i rezultate.

    10.Donose snažne odluke

    Alternativa je neodlučnost, koja paralizuje organizaciju, stvara sumnju, nesigurnost, nedostatak fokusa, pa čak i ogorčenost.

    Snažne odluke potiču iz snažnog osećaja samopouzdanja i uverenja da je odluka, čak i ako se dokaže da je pogrešna, bolja od nijedne.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE