Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je na novom poslu – Jovana Milićević, Karanović & Partners

    • Šta je bolje, menjati posao s vremena na vreme ili biti veran jednoj firmi?

    Biti veran svakoj firmi dok si u njoj. Biti fer prema sebi i firmi i znati kada je pravo vreme da se „viđate sa drugim ljudima“.

    Postoje ljudi koji konstatno traže nove izazove i promene. Sebe ne doživljavam tako, jer sam do sada na svim poslovima bila po nekoliko godina. Ali, isto tako ni za jedan aspekt života ne smatram trajanje kao jedini kvalitet, u smislu ako je negde pet godina bilo dobro, ne znači da nikako ne treba ići dalje. Koliko god da je komforno ostati u jednom mestu, sa ove tačke kada gledam unazad sigurna sam da ne bih ni približno imala ovoliko iskustva, toliko proširila znanja, upoznala ljudi, da sam ostala u jednoj organizaciji.

    • Kako je vama protekao prvi dan na novom poslu?

    Neobično, jer je bilo pandemijsko vreme, božićni praznici, i iako većina kancelarije radi od kuće, ja sam fizički bila na poslu pa je bilo dosta zanimljivo. Uopšte ti prvi dani, sada kada većina radi od kuće, su zaista jedno sasvim novo iskustvo koliko god da ste iskusni. Iako sam imala prilike da radim na onboardingu drugih ljudi u vreme pandemije, kada ste vi taj koji se onboarduje to je nešto sasvim novo i vrlo vredno.

    • Koji je vaš savet, kako se postaviti prema novim kolegama na novom radnom mestu?

    U standardnim okolnostima mislim da je jako važno da upoznate ljude sa kojima ćete najčešće sarađivati, ne u smislu njihove pozicije i poslovnih zaduženja, nego toga kakvi su, na koji način rade, šta ih zanima. Ja radim, kao i mnogi, posao koji se umnogome oslanja na saradnju i odnos sa ljudima i uspešnost posla i efikasnost vrlo zavisi od međuljudskih odnosa. Kreativnost je tek nemoguća bez dobrih odnosa i to je, osim tehničkih onboarding stvari, ključno. Ujedno, kada su ljudi samo sličice na Teams-u, ovaj aspekt je jako otežan i potrebno je uložiti dodatan trud i vreme.

    • Navedite nam tri razloga kada je, po vašem mišljenju, neophodno promeniti posao?

    Kada ne vidite više svoju svrhu u okviru neke organizacije, kada vas posao ne čini srećnim i kada postoje zaista nerešivi problemi u međuljudskim odnosima koji posredno utiču na prva dva.

    Iako i sva tri faktora mogu da budu nezavisni, vrlo je očekivano i da se prepliću, pa tada ova reč „neophodno“ stvarno dobija na značaju. A posao možete promeniti i kada nije neophodno, nekada se i kada ste srećni pojavi prilika koju ne želite da propustite i koja se uklapa u vaše vrednosti i vašu viziju.

    • Koliko je pandemija uticala na način na koji kompanije komuniciraju? Koliko je „nova normalnost“ uticali na vaš posao i na način na koji ga obavljate?

    Nema aspekta na koji nije uticala, a što se korporativnih komunikacija generalno tiče, mislim da su interne pretrpele najveća „oštećenja“. Komunikacija u B2C ili B2B segmentu se adaptirala i u nekih aspektima sasvim prilagodila okolnostima, interno, sve što smo znali, sve na čemu su kulture kompanija poslovale je uzdrmano i izmenjeno. Sve ankete pokazuju da ljudi u velikom procentu ne žele da se vrate u kancelarije, u stare režime rada. Sve što je bilo nedodirljivo sada je upitno i, iako se obavezom može promeniti i vratiti na staro, da li zaista to želimo? Da li ćemo dobiti zadovoljne zaposlene koji su produktivni, ali i pravi ambasadori našeg poslovanja? Ko bude zanemarivao sve ove aspekte i samo očekivao da se stvari vrate na normalno, može biti u problemu koji nadmašuje komunikacijske. Ja iskreno verujem u zadovoljnog zaposlenog kao najproduktivnijeg i najkreativnijeg člana organizacije.

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE