Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako je rupa u američkim carinama stvorila DIVA koji preti Amazonu i Zari

    Kineska kompanija Shein koju analitičari zovu i “nova Zara” prošlog meseca okončala je Amazonovu dominaciju aplikacije za kupovinu odeće s najviše preuzimanja u SAD.

    Međutim, paradoks je da je uspon Sheina omogućila anti-kineska trgovinska politika bivšeg predsednika Donalda Trampa.

    Većina Amerikanaca starijih od 30 godina za Shein još uvek nije ni čula, ali je aplikacija izuzetno popularna među „Generacijom Z“, pa je prema podacima AppAnniea zauzela vrh liste aplikacija za kupovinu s najviše preuzimanja kako u Apple-ovoj prodavnici, tako i Google-ovoj.

    Poslednja poznata runda dokapitalizacije iz avgusta 2020. Shein je vrednovala na 15 milijardi dolara, ali upućeni izvori tvrde da je kompanija u međuvremenu svoju vrednost možda i udvostručila, prenosi Poslovni dnevnik.

    Među investitorima se nalaze i globalni financijski divovi kao što je IDG i Sequoia, a prošle godine Shein je angažirao konzorcijum banaka Goldman Sachs, Bank of America i JP Morgan kao savetnike potencijalnog izlaska na američku berzu.

    Dizajn u nekoliko dana

    Strelovit uspon na 36 milijardi dolara vrednom tržištu „brze mode“ Shein zahvaljuje tehnologiji, odnosno korišćenju analize podataka kako bi uočio promene u ukusima potrošača. Ta saznanja vrlo brzo – ponekad u svega nekoliko dana – pretvara u dizajn veoma jeftinih odevnih predmeta.

    Odeću za Shein proizvodi mreža kineskih tekstilnih kompanija, a sve što se sašije odlazi u izvoz. Naime, Shein nudi dostavu u više od 200 država sveta. Upravo je izvoz, i to u Ameriku, ovoj kompaniji doneo procvat nakon što je uočila „rupe“ u carinskim pravilima SAD-a u vreme Trampovog mandata.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by SHEIN.COM (@sheinofficial)

    Tako su mere koje su trebale da uguše kinesku dominaciju u bilateralnim trgovinskim odnosima paradoksalno stvorile još jednu divovsku kompaniju.

    Početkom trgovinskog rata između Kine i SAD-a, vlada u Pekingu je kao meru potpore domaćoj privredi izmenila tamošnji poreski sistem. Izmene su drastično smanjile izvozne troškove kineskim kompanijama.

    Tako je 2018. Kina na novu rundu američkih carina odgovorila de fakto ukidanjem izvoznih nameta kompanijama koje robu direktno šalju krajnjim kupcima. S druge strane, američka carina još od 2016. dopušta bescarinski uvoz paketa vrednosti do 800 dolara.

    Štaviše, paketi male vrednosti ostali su izuzeti iz kasnijih Trampovih povećanja carina na kinesku robu. Tu „rupu“ uočio je Shein. U kombinaciji s domaćim poreskim olakšicama, od 2018. do 2019. Sheinova prodaja se udvostručila.

    Pandemija koronavirusa koja je milione ljude prisilila na kupovinu putem interneta dodatno je dala vetar u leđa kineskoj kompaniji. Lane je vrednost prodaje skočila na godišnjem nivou za 250 odsto, na 10 milijardi dolara.

    Izvor: Poslovni dnevnik

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE