Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako nas je daljina povezala na još lakši način

    Piše: Vladimir Dornik, menadžer digitalnih kanala, OTP banka

    Reči pesme „Misli mene gone sve do vasione” najbolje opisuju svakodnevicu menadžera za upravljanje digitalnim proizvodima banke u današnje vreme. Trka za kreativnošću, različitošću i prepoznatljivosti na tržištu dovela je do ogromnog broja digitalnih funkcionalnosti, koje se strogim kriterijumima klijenata gase brže nego što zažive, a samo one najupotrebljivije opstaju. Ipak, u protekla dva meseca pandemija je preuzela ulogu onoga koji primorava na snalaženje, kako bismo opstali u različitim okolnostima ili unapredili postojeće biznise.

    Na primer, kada pomislite na onlajn kupovinu, prva asocijacija su: veb-sajt, onlajn biranje proizvoda, korpa i plaćanje. Poslednjih godina skoro svi biznisi, čak i oni najmanji, smogli su snage da naprave svoju veb-sajt prezentaciju. Nije potrebno mnogo da se shvati trend: ako ne možeš biti „izguglan”, ne možeš biti ni relevantan za klijenta. Međutim, od veb-sajt prezentacije do onlajn prodaje mnogima se pojavilo dosta nepoznanica, zbog kojih je bilo lakše odustati nego napraviti taj naizgled veliki iskorak.

    Zbog pomenute pandemije, koja menja svet, jedan (ne)običan razgovor sa klijentom probudio je pažnju: „Ja ne znam koliko jaja ću danas imati u ponudi u realnoj trgovini, pa samim tim ne smem ni da prodajem onlajn. Plašim se da će neko poručiti 20 jaja i platiće karticom, a ja neću imati šta da isporučim i nemam kako da ažuriram ponudu na mojoj veb-prezentaciji u realnom vremenu.”

    Zbog ovakvih nedaća, potpuno uprošćeno i prilagođeno potrebama u datoj situaciji, počela je onlajn prodaja bez veb-prezentacije, magacin menadžmenta i svih do tada objektivnih razloga malih prodavnica da ne prodaju onlajn. Iskorišćene su prednosti i jednostavnosti opcije „pay by link”, gde prodavac sa svog telefona ili računara, nakon što je spakovao telefonski poručenu robu, šalje link na SMS kupca. Kupac klikom na link iz SMS-a otvara formu za plaćanje, gde unosi svoje podatke sa kartice i potvrđuje kupovinu. Na ovaj način prodavac je prvo spakovao robu koja je dostupna u radnji, pa tek onda izdao račun i formu za plaćanje. Takođe, tokom razgovora kupac i prodavac su imali priliku da se dogovore i oko zamenskog proizvoda. Jednostavno, brzo i primenjivo gde god se klijent nalazi.

    Presrećni stručnjaci iz banke, trgovci i kupci shvatili su na ovom primeru značaj jednostavnosti prilikom rešavanja problema onlajn kupovine u vanrednoj situaciji. Upravo ovaj vid onlajn prodaje ispostavio se kao veoma primenjiv za slanje računa za plaćanje, koje se obavlja mnogo jednostavnije nego da se korisnik loguje na veb-sajt izdavaoca računa, bira šta plaća, čekira korpu i sve ostalo.

    Od silnih ideja, inovacija i trke sa sobom zaboravili smo da koristimo jednostavne stvari, kao i da uživamo u njima, pa nas je „reset”, kako ga mnogi zovu, podsetio na to da već imamo sve što nam treba, barem kada je u pitanju onlajn prodaja.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE