Kolektivna profesionalnost, solidarnost i podrška - BIZlife

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kolektivna profesionalnost, solidarnost i podrška

    Period iza nas u velikoj meri je promenio koncept radnog vremena, radnog mesta i okruženja. Period ispred nas će nam sigurno doneti još neizvesnosti i novih izazova. Kako su kompanije odgovorile i prilagodile se „novoj normalnosti”, na koji način su se trudile da adekvatno odgovore na sve procese rada, uz maksimalno pridržavanje svih mera prevencije i zaštite zdravlja zaposlenih – samo su neke od tema o kojima piše Milana Jević Gledović, potpredsednica pravnih poslova i zaštite resursa kompanije Delez Srbija, koja u okviru kompanije vodi pandemijski tim.

    Naše poslovanje danas, kao i naš život, pod velikim je uticajem svega što nam se desilo u prethodnom periodu, što je imalo svetske razmere i unelo globalne promene. Zaposleni su uvek bili stub naše kompanije, ali za vreme pandemije postalo je jasno koliko smo važni svi, pojedinačno i timski, kolika je moć solidarnosti, na koju je svet možda i zaboravio. Primarno orijentisani na sprečavanje širenja i ublažavanja posledica virusa, shvatili smo koliko je važna uloga svakog pojedinca i kompanije. Maloprodaja je tokom vanrednog stanja bila jedna od industrija koje su, zapravo, radile 24 časa. Iako su, možda, kolege u prodavnicama radile po skraćenom režimu, procesi koji su se odvijali u Distributivnom centru i onlajn rad kolega iz Službe podrške zahtevali su kontinuitet u poslovanju.

    Kao deo globalne Ahold Delez grupe, koja posluje u deset zemalja, mi iz kompanije Delez Srbija u uslovima pandemije bili smo bogatiji za iskustvo kolega u drugim zemljama koje su se pre nas suočile sa virusom kovid 19. Strateški smo pristupili zadatku i pre pojave prvog slučaja koronavirusa u našoj zemlji oformili lokalni pandemijski tim.

    Među prvim reakcijama i odlukama, koje su se u tom trenutku morale donositi vrlo brzo, bile su one koje su se odnosile na naše zaposlene. Bilo je izuzetno važno da zaposleni znaju da su sigurni, da su na njihovom radnom mestu sprovedene sve tada preporučene zdravstvene i bezbednosne mere. Preko noći su se prilagodili radu sa rukavicama, maskama, razgovoru sa kupcima na kasama preko providnih pregrada, da održavaju preporučene distance, ali i da kupce upućuju na neophodno međusobno rastojanje.

    Kolege kojima posao dozvoljava mogućnost rada od kuće odmah su upućene na taj sistem. O tome koliko ne želimo da pravimo kompromis sa zdravljem i bezbednosti kolega govori i činjenica da smo jedna od retkih kompanija u okviru koje najveći deo zaposlenih i dalje radi onlajn. Iako smo u Službi podrške, gde je zaposleno oko pet stotina kolega, prostor potpuno prilagodili i obezbedili sve uslove rada, želimo da povratak kolega bude obezbeđen u onom trenutku i u onim uslovima kada mogućnost za prenošenje virusa bude svedena na najmanju moguću meru.

    Pandemijski tim, oformljen početkom marta, čini dvadesetak kolega iz različitih sektora i ponosna sam na sve njih, jer u kontinuitetu pokazuju brigu, solidarnost i na prvom mestu odgovornost za odluke koje donesemo. Svesni smo da odluke ovog tima dolaze do 13.000 porodica u našoj zemlji, a to je nešto u vezi sa čim ne želimo da pravimo kompromis.

    Mašinerija u herojskoj misiji

    Kada pomenemo naše zaposlene u prodavnicama, prva asocijacija su komšijska lica koja potrošači svakodnevno sreću u prodavnicama Maxi, Mega Maxi, Tempo, Shop&Go, ili ona koja im dostavljaju robu putem Maxi onlajn usluge. U periodu pandemije učinili su mnogo – uz osmeh pod maskama, bili su veliki oslonac i podrška našim kupcima. Oni su, zaista, naši heroji. I naše kolege u lancu snabdevanja i Distributivnom centru radile su u kontinuitetu i upravo zahvaljujući svima njima i u vanrednim okolnostima naše radnje su bile snabdevene. Samo usaglašen rad svakog dela tima od 13.000 ljudi doveo je do toga da su sve vreme trajanja vanrednog stanja kupci bili u prilici da obave kupovinu. Zato nijedan proces, od poručivanja robe do distribucije, nije stao u vanrednim okolnostima, uz poštovanje svih mera prevencije.

    Nije trebalo mnogo da kompanijsku solidarnost prenesemo i na kolektivnu. Naš prvi korak bila je donacija od šest miliona dinara Vladi Republike Srbije, novčana sredstva namenjena Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje usmerena su na medicinsku opremu u borbi protiv virusa kovid 19. Trudili smo se da pružimo podršku i na lokalnom nivou i u nabavci medicinske opreme za potrebe svih građana. Naše donacije stigle su i do roditeljske kuće „Zvončica”, do bolnice u Kikindi, a pridružili smo se i mnogim lokalnim kampanjama koje su pružale podršku i donacijama dolazile do mnogih porodica.

    Nove kolege i u najizazovnijem periodu

    Zbog prirode posla, jedan deo naših zaposlenih iskusio je rad od kuće, dok je drugi realizovao sve izazove koje je nosila promena radnog vremena i otvaranje radnji za naše najstarije sugrađane u ranim jutarnjim časovima, za to posebno određenim danima. Paralelno su se odvijali i procesi prilagođavanja vanrednim okolnostima, ali i unapređenja poslovanja u kompaniji i otvaranja pozicija za nove saradnike. I taj segment rada smo prilagodili trenutnim okolnostima, regrutacija zaposlenih se odvijala onlajn, sa dodatno pojednostavljenim koracima prilikom apliciranja.

    Budućnost nosi neizvesnost, ali i iskustvo i hrabrost

    Donekle naviknuti na nove uslove, u nadi da, ipak, ulazimo u postkovid period, naše poslovanje nastavljamo svesni toga da smo uspeli zahvaljujući kolegijalnoj profesionalnosti, posvećenosti i solidarnosti. U centru našeg poslovanja ostaju zaposleni, jer smo samo njihovim radom postigli i ono što se činilo nemogućim. Pokazalo se da svako od nas, i individualno i timski, može da menja stanje stvari, da kompaniju čini živim organizmom koji u određenim situacijama ispunjava velike ciljeve. Pametniji za sve ono što je pandemija sa sobom donela, nastavljamo da poslujemo kroz ono što nas je održalo – kroz snagu i znanje zaposlenih i solidarnost koju negujemo u kompaniji, ali i kolektivno, kroz društvenu zajednicu u kojoj delujemo.

    U iščekivanjima da će se u narednom periodu naši zaposleni kompletno vratiti na svoja radna mesta, ostajemo spremni na sve moguće fleksibilnosti usled mogućih promena opštih uslova, sa fokusom na bezbednost zaposlenih na radu. Prošli smo mnoge faze – prilagođavanje radu od kuće i posebnim uslovima rada u radnjama i Distributivnom centu, odgovorili smo na povećanu tražnju kupaca u nesvakidašnjim okolnostima, uspeli smo da organizujemo kompletan lanac snabdevanja i zajedno sa dobavljačima pronađemo modalitete rada, kako bismo dodatno poboljšali protok robe do prodavnica i u najkraćem roku sve snabdeli. Mirnija trenutna situacija ne znači da smo zaboravili na snagu koju dobijamo od naših zaposlenih i to je konstanta koja ostaje i za budući period. Samo tako možemo biti spremni za sve izazove.

    Iz prethodnih situacija smo naučili da ne možemo imati čvrste dugoročne planove, ali da možemo dobro postaviti sistem kriznog menadžmenta; da možemo brinuti jedni o drugima i negovati dobru organizaciju. Uz solidarnost, koja ostaje na visokom mestu naših prioriteta.

     

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Delez Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE