Koliko bi nekada popularni „stojadin“ danas koštao?
Zastava 101, u narodu poznatija kao „Stojadin“ svojevremeno je bio jedan od retkih automobila koji je mogao da se nosi sa konkurencijom sa zapada, a danas bi preračunato u aktuelne vrednosti koštala oko 11.441evra.
Na Fejsbuk stranici „Zastava 101 forum“ objavljen je isečak iz AVTO magazina iz davne 1972. godine, kada je praktično počela prodaja ovog modela a gde se vidi da je tadašnja cena iznosila 40.040 dinara, odnosno 2.084 dolara.
Piše i da je tada obavezno osiguranje iznosilo 754 dinara, kasko bez učešća 3.821 dinar, a putarina 240 dinara.
Kada se preračuna u današnje vrednosti dolazi se do podatka da bi danas Zastava 101 koštala 11.441 evro, navodi se na toj stranici.
Zastava 101 proizvodila se u Kragujevcu od 1971. do 2008. godine, a nastala je na bazi tada tehnički veoma modernog Fiata 128, sa malo izmenjenim zadnjim delom i bila je jedan od prvih automobila proizvedenih u danas preovlađujućoj hečbek varijanti. Zastava ima odličan pedigre jer je Fiat 128 bio jedan od najboljih automobila u Evropi.
Inače, osim dizajnerskog iskoraka kupcima je popularni Stojadin bio privlačan i zbog povoljne cene.
Ovaj model je brzo postao najprodavanije Zastavino vozilo u bivšoj Jugoslaviji, a zbog pristupačne cene postigao je i značajan izvozni uspeh, prevashodno u zemljama istočne Evrope, ali i širom sveta.
Na početku se prodavao samo jedan model, Zastava, mali automobil, na osnovi Fiata 128, a na kraju 1982. godine pridružio mu se i Yugo 45 (Fiat 127).
Izvor: BIZLife
Foto: Printscreen