Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kompanija Totema: Priča o srpskom frilenseru koji sada radi za CEO SVET

    Kako domaće kompanije mogu da budu konkurentne na međunarodnom tržištu

    Aktuelna situacija sa pandemijom koronavirusa, u najmanju ruku je postavila izazov za brojne kompanije, naročito kada se posmatraju finansije. IT je jedan od sektora koji nije toliko pogođen pandemijom koronavirusa, čak naprotiv. Ukoliko se posmatraju akcije pre svega klaud i softverskih kompanija, i koliki rast su one zabeležile (Zoom, Amazon, itd) iz toga se vidi da IT sektoru ide prilično dobro u pandemiji.

    Jedna od kompanija koja je sa početkom pandemije koronavirusa videla svoju šansu za globalno širenje i doživela eksploziju poslovanja je kompanija Totema, koja se bavi pružanjem usluga marketinga i rekrutinga na globalnom nivou. Tim povodom razgobvarali smo sa Vukom Stojkovićem, vlasnikom kompanije.

    • Kako je izgledalo vaše poslovanje sa početkom pandemije koronavirusa?

    Na početku je jednostavno ceo svet bio zamrznut i postojala je velika nesigurnost, ne samo kod nas, nego i kod naših klijenata. Međutim, jako brzo se IT sektor oporavio i nastavio rast, a i mi s njima. Pandemija koronavirusa za naš tim u poslovnom smislu donela je samo pozitivne stvari. Na ličnom nivou je donela, kao i svima ostalima, samo negativne stvari i svi se nadamo da ćemo što pre izaći iz ovoga. 

    • Možete li nam bliže pojasniti kakve usluge pruža vaša kompanija?

    Iako su marketing i recruiting potpuno odvojene oblasti koje mi pokrivamo svojim uslugama, tip klijenata s kojima radimo se poklapa. To su uglavnom brzorastuće softverske i IT B2B kompanije iz Severne Amerike i Zapadne Evrope, s tim da većina klijenata dolazi iz SAD. 

    U oblasti marketinga, Totema se specijalizuje za digitalni marketing, marketing automacije i demand generation. Pružamo kompletne marketing usluge i funkcionišemo kao ekstenzija klijentovog tima. U oblasti rekrutinga, specijalizovani smo za iznajmljivanje ili obezbeđivanje regrutera i talent sourcer-a, koji mogu da rade nezavisno ili zajedno sa već postojećim internim talent timom klijentove kompanije. 

    • Šta je potrebno da biste bili uspešni na međunarodnom tržištu?

    Glavna i osnovna stvar je poznavanje materije odnosno biti ekspert u svom poslu, a odmah posle toga ide poznavanje stranog tržišta i kulturnih normi, i konstantan rad na sebi. Ono što naš tim izdvaja je to što, iako smo svi iz Srbije, dosta nas je živelo ili živi u drugim zemljama, bilo Americi, Nemačkoj, Austriji, itd. Mislim da nam i to daje mogućnost da sagledamo širu sliku i da se približimo našim klijentima. Pored neophodnih znanja od izuzetne je važnosti omogućiti klijentima da plate vaš rad na lak i jednostavan način, kao da plaćaju za uslugu na svom lokalnom tržištu.

    • Kako pronalazite klijente?

    Najčešće ih nalazimo preko preporuka i preko Upwork-a koji je trenutno naš glavni “kanal prodaje”, ali takođe aktivno radimo na razvijanju prodajnog odeljenja i očekujemo da već u toku ove, a naročito sledeće godine, diverzifikujemo prodaju i otvorimo još kanala putem kojih ćemo pronalaziti klijente.

    • Ko je Vaš partner kada je u pitanju naplata od inostranih klijenata?

    Naš partner za naplatu od globalnih klijenata je od početka Payoneer. Kao što sam rekao, naša firma je krenula tako što smo se pozicionirali na Upwork-u, a od ponuđenih sistema plaćanja tamo, Payoneer je definitnivno bio najbolji izbor, i zbog cene i troškova, ali i zbog lakoće korišćenja i brzine plaćanja. Ono što je jako bitno je i to što se Payoneer pokazao kao dobar izbor i kako je naša firma rasla od jednog frilensera na agenciju, a kasnije i na d.o.o, i kako je naš posao postajao kompleksniji. Payoneer je uspeo da isprati taj rast i sve što nam je trebalo da se naplatimo od internacionalnih klijenata je već bilo tu i spremno za korišćenje. 

    • Zbog čega ste izabrali baš Payoneer? Kojom uslugom/kvalitetom su se izvojili od drugih kompanija koje se bave prekograničnim plaćanjima?

    Jedna od bitnijih stvari jesu bili niski troškovi, i transparenost u vezi sa troškovima, nema nikakvih skrivenih naplaćivanja. Takođe, Payoneer se pokazao kao pouzdan, brz i lak za korišćenje što je nama izuzetno važno, posebno kako rastemo. Takođe, tu je i činjenica da Payoneer rešenje ne poznaje granice kada je u pitanju poslovanje na globalnom tržištu sa internacionalnim klijentima. 

    • Nedavno ste dobili Payoneer nagradu za preduzetništvo. Koje uslove je trebalo ispuniti, ko su Vam bili konkurenti? Šta za vas i vašu kompaniju znači ta nagrada?

    Za nas je Payoneer nagrada bila veliko iznenađenje, posebno kada smo saznali da smo prva kompanija iz Srbije koja je uopšte dobila tu nagradu. Proces prijavljivanja za nagradu je bio jednostavan i kao sve u vezi sa Payoneer-om, potpuno digitalan. Bilo je nekoliko uslova koje je trebalo ispuniti, od kojih su najvažniji preduzetnička ideja, ostvareni rast i efekat koji ste imali na širu poslovnu zajednicu. 

    Kao i sve nagrade, ova znači jer nam daje priznanje za naš rad. Ali, ono što je još važnije je to što nam ova nagrada omogućava da se bolje pozicioniramo među lokalnim talentima, čiji veliki deo koristi upravo Payoneer. Sada je mnogo lakše privući ljude ka našoj firmi koja je ipak relativno nova kad se uporedi s nekim drugim sličnim agencijama na tržištu.

    Nagrada je takođe doprinela i boljem pozicioniranju brenda jer veliki broj naših klijenata koristi Payoneer, pa nam i asocijacija sa tim imenom znači jer klijentima pokazuje da je naš rad cenjen na globalnom nivou. 

    • Šta biste poručili ljudima koji imaju ambiciju da naprave kompaniju poput Vaše, koja bi pružala usluge različitim klijentima na globalnom nivou?

    Preporučio bih im da odmah krenu da razmišljaju globalno u svim domenima svog poslovanja uključujući i način za naplatu, koji mora da bude jednostavan i siguran i za vas i za vaše klijente. Jako puno ljudi s kojima sarađujem i uopšte talenti na srpskom tržištu razmišljaju lokalno i fokusiraju se na to kako da obezbede sebi visoku platu, da podignu cenu rada i često se pribojavaju se da li će i koliko će moći da rade. Naravno, to su sve validne i važne brige, ali moja poruka je da nema potrebe za strahom.  

    Mi, odnosno konkretno ja, sam počeo kao frilenser i u početku sam imao dosta manju satnicu, čak i ispod tržišne vrednosti. Međutim, moj predlog je da čim ostvarite neko znanje, čim dobijete nekog klijenta i postanete eksperti u nekoj oblasti, razmišljate globalno, idete ka tome da tražite globalne klijente i fokusirate se na globalne cene. Ko god uđe u globalnu trku se više ne takmiči na lokalnom nivou. Na kraju, ne postoji neka velika razlika između eksperta iz Amerike i eksperta iz Srbije i to možete i da pokažete klijentima. Ukoliko imate znanje, podignite svoju cenu i počnite da razmišljate o širenju svog tima. Takvo globalno razmišljanje vodi i do rasta, a uvek je mnogo bolje imati 20% nečeg velikog, nego 100% nečeg malog.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Totema

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE