Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Kriza nam je ubrzala proces koji smo započeli“

    U pekari „Ključ“ tradicionalna receptura pretače se u profesionalnu proizvodnju. Prema rečima Vesne Njegić, vlasnice ove pekare (na slici sa Snežanom Zec, takođe vlasnicom) iako su recepture izvorne, trudili su se da kroz inovativne pristupe daju bolje nutritivne vrednosti, i dodaje da pored heljde, koja je osnov njihovog asortimana, uvedu veganske ukuse i sve prilagode savremenom potrošaču.

    „Briga i trud da proizvedete identične proizvode, a da sačuvate sve originalne načine proizvodnje i da se, uz to, ispoštuju svi brižljivo odabrani procesi proizvodnje – veoma je važan segment kontrole proizvoda i svakodnevne rutine. S obzirom na to da u zanatskoj proizvodnji i ručnom radu postoji mnogo izazova koji se ne menjaju automatizovanim procesima, kao što je to u industriji, morali smo mnogo pažnje da posvećujemo stručnosti kadra i usavršavanju njihovih veština i podizanju standarda bezbednosti hrane kroz ISO 22000. Zato su najvažniji deo naše proizvodnje ljudi koji čine tim, a skoro većina njih je od početka sa nama, i porodica, kao temelj iz koga je nastajao razvojni put“, kaže Njegić.

    Budući da je domaće tržište bogato velikim brojem zanatskih pekara, šta vas izdvaja od konkurencije?

    Izdvaja nas težnja da naši proizvodi i kod budućih potrošača ostanu sinonim za potpuno prirodne proizvode, bez dodatih veštačkih sastojaka, pripremljene na tradicionalan način. Obezbediti spoj svih zahteva i potreba potrošača u proizvodu – počev od trenda, oblika, boje, načina pakovanja, pa do distribucije – naš je konstantan zadatak. Od samog početka ulažemo u znanja, ne samo u proizvodnom već i u tržišnom segmentu, jer se trudimo da cenimo našeg potrošača. Nije prisutnost u digitalnom svetu dovoljna, temelj je kvalitetan proizvod, ali i stalni razvoj. Nakon 17 godina rada i širokog asortimana pita, u preko 40 vrsta, zavisno od nadeva i brašna, potrošači su prepoznali našu posvećenost njima kroz unapređenje proizvoda, što nam je i dalo tu prednost u odnosu na druge.

    Izgraditi odnos sa kupcima predstavlja važan segment svakog biznisa. Kako ste uspeli u tome?

    Dobar odnos sa kupcima je rezultat komunikacije i stalnog praćenja kako zadovoljiti potrebu i stil potrošača. Trudimo se da istražujemo šta je novi izazov koji je ispred njih, samim tim, i ispred nas. Rad sa velikim kupcima je zahtevan i on traži znanje u borbi za policu. Zato i napominjemo – bogato radno iskustvo, stalna edukacija i želja da napredujemo pomažu nam da budemo prisutni i u najvećim lancima u Srbiji, i kao PL (private label), i kroz sopstvenu marku – Ključ.

    Koliko je na vaš model poslovanja uticao proces digitalne transformacije?

    Jedna smo od firmi koja je učestvovala u Projektu saradnje za ekonomski razvoj USAID-a, realizovanim uz podršku ICT Huba, i imali smo sreće jer smo, čim je počela kriza, shvatili kako da iskoristimo sve što smo naučili i to direktno primenimo u našoj onlajn prodavnici. Ovim programom smo bili za korak ispred situacije, jer je e-trgovina bila ključ takvog poslovanja.

    Proces digitalne transformacije i opismenjavanja prepoznali smo kao našu budućnost. To je proces koji traje već nekoliko godina i kroz ovakvu vrstu edukacije otvara nam put za napredak. Ovo nam je bio vetar u leđa da ubrzamo proces redizajna novog sajta, bolje definišemo kako da odgovorimo na potrebe potrošača sopstvenom internet prodavnicom, počev od dostave zamrznutih i pečenih proizvoda, vremenskog perioda dostave, plaćanja karticama i slično. Uskoro podižemo na sajt i internet prodavnicu, što je primer i drugima da mogu stići do svojih potrošača, ali da unapred pažljivo analiziraju sve procese od proizvodnje do stola samog kupca. Apsolutno smo svesni da je diversifikacija u prodaji, uz posvećenost i hrabrost da se zakorači u svet digitalne transformacije, sačuvala mnoge kompanije u prethodnom periodu, a tek će i u budućnosti.

    Značaj e-trgovine isplivao je na površinu posebno tokom vanrednog stanja. U kojoj meri vam je internet prodavnica olakšala suočavanje sa krizom?

    Kriza nam je ubrzala proces koji smo započeli. Odlučili smo da odložimo rad na sopstvenoj prodavnici i otvorimo prodavnicu na Shopen platformi, jer nam je bilo važno da budemo tu za naše kupce. U kratkom vremenskom periodu promenile su se brojne navike. Kao najizazovnija, pokazala se situacija da potrošači počinju da rade od kuće i da su fokusirani na onlajn. Na nama je bilo da pronađemo način da budemo tamo gde i oni i da dobiju na vreme ono što su poručili.

    Šta će, po vašem mišljenju, biti ključno za opstanak u novonastaloj tržišnoj situaciji?

    Krajnji korisnik je osetio blagodeti e-kupovine i svesni smo činjenice da ćemo deo kapaciteta prebacivati na zahteve upravo kupaca koji grade novi pristup prema onlajn naručivanju hrane. Najbitnije će biti da se održi kvalitet i autentičnost proizvoda, a uz to sinhronizuje tim koji kreira proizvod i marketinški tim, koji će ono što radi proizvodnja pretočiti u sadržaj koji interesuje našeg potrošača. Nije više dovoljno govoriti o kvalitetu – to se podrazumeva, već i o iskustvu, tradiciji, načinu, nutritivnim vrednostima, trendovima i onim što je dodatna vrednost za kupca.

    U kom segmentu vidite najviše prostora za dalji razvoj vašeg poslovnog sistema?

    Najvažnije je u razvoju ostati dosledan načinu rada i prepoznavanju asortimana koji nudi kvalitetne proizvode, rukom rađene, prirodne, bez dodatih veštačkih materija, čime se čuvaju svi zdravi aspekti proizvoda. Ovo je baza iz koje razvijamo nove proizvode, poput veganskih. Diversifikacija prodaje je bila dobro rešenje u krizi, a kroz kombinaciju svih kanala prodaje, sa posebnim akcentom na e-prodavnicu, ulazak u specifične tržišne niše sa mogućnošću izvoza biće ključ „Ključa” u narednom periodu.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Pekara Ključ

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE