Lekcija jednog DIREKTORA: Zašto kandidate ne treba pitati DA LI IMAJU DECU?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Lekcija jednog DIREKTORA: Zašto kandidate ne treba pitati DA LI IMAJU DECU?

    Kada se Erik Arnold, izvršni direktor kanadske kompanije za finansijske usluge Planswell, sastao sa kandidatom za posao, shvatio je da je postavio pitanje koje bi moglo da ga dovede u problem kao poslodavca.

    Pitao je kandidata da li ima decu.

    Razlog zašto je zaboravio da to pitanje ne bi trebalo da postavlja možda vam vrati veru da još uvek postoje dobri šefovi koji razumeju zaposlene roditelje.

    Na LinkedInu je Erik sažeto opisao kako se odigrala cela situacija.

    Ne možete da pitate da li kandidat za posao ima decu. To sam zaboravio tokom intervjua … Zastao je, čudno me pogledao i rekao ne. Zaboravljam da poslodavci diskriminišu roditelje“, rekao je Arnold.

    Nastavio je objašnjavajući da njegov tim ima 15 dece, a četvoro je njegovo, što znači da je i on roditelj koji radi. „Možda ćemo doći na posao posle 9, često odlazimo u 5. Možda ćemo hitno otići ako škola pozove… Ali pored toga radimo neverovatan posao.“

    Da, ovaj šef-roditelj to shvata. Jer je sve to doživeo.

    Ne uspevamo uprkos porodicama … Uspevamo zbog njih“, kaže Arnold i ovo je možda savršena mantra za roditelje koji se bore da usklade posao i privatan život.

    Mudre reči ovog direktora naišle su na veliku pohvalu od zajednice na LinkedIn-u. Objava je prikupila skoro 50.000 „lajkova“ u samo jednom danu i mnogo komentara podrške.

    Jedan korisnik je smatrao da su uvek najvažniji učinci, a ne porodični status.

    „Zaposlio sam mnogo ljudi tokom godina, a nekoliko sam morao da otpustim zbog problema sa učinkom. Svako ko pretpostavi da ljudi sa decom rade manje od ljudi bez dece, ili obrnuto, samo je glup. Svako ima svoju kombinaciju radne etike, motivacije, integriteta, odgovornosti i lojalnosti. Svi su jedinstveni. Učinite sebi uslugu kao poslodavac/menadžer/mentor i tretirajte ih kao takve.“

    Drugi je komentarisao zašto fleksibilnost mora biti deo jednačine. „Mnoge kompanije to ignorišu i očekuju rad od 9 do 5 od svih , što nije uvek moguće. Ako kompanije pružaju roditeljima dovoljno fleksibilnosti za brigu o deci, zaposleni zauzvrat ulažu taj dodatni napor kako to ne bi uticalo na njihovu ulogu ili ciljani ishod.“

    Neki su podsetili ljude zašto poslodavci ne bi trebalo da pitaju kandidate da li imaju decu – posebno da bi zaštitili žene od diskriminacije, jer nisu svi poslodavci u dobronamerni kada postavljaju takvo pitanje.

    Nekoliko pojedinaca na LinkedIn-u razgovaralo je o tome kako muškarce retko pitaju da li imaju decu na razgovorima za posao, te da diskriminacija žena nadilazi samo intervju za posao.

    U idealnom svetu bilo bi u redu da poslodavci pitaju za porodicu, a kandidati ne bi bili kažnjeni zbog porodičnog statusa, ali nažalost, nemaju sve kompanije izvršne direktore kao što je Erik Arnold.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE