Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Loša poslovna vremena za medije: Otkazi na sve strane

    Rezanje troškova u medijskoj industriji se ubrzava, te je u sredu u medijskim kućama Buzzfeed, Gannett i Verizon Media (vlasnik AOL-a, Yahoo-a i HuffPost-a, između ostalog) bez posla ostalo 1.000 ljudi.

    Ukoliko je verovati naslovima u medijima, medijske kuće i dalje se bore da pronađu održiv model poslovanja u tržišnom okruženju kojim sada dominiraju tehnološke kompanije poput Gugla, Fejsbuka i Netflixa, piše CNN.

    Verizon Media planira da otpusti oko 800 ljudi, što je 7 odsto zaposlenih ove kompanije, ali planira i da ukine pojedine brendove. Izvršni direktor kompanije Verizon Hans Vestberg ranije ovog meseca izjavio je da je potrebno da svaka od tri jedinice kompanije – od kojih je jedna medijski posao – mora da bude samoodrživa.

    Buzzfeed će otpustiti oko 250 ljudi, odnosno 15 odsto svoje radne snage.

    Pokušaj da se stvori poslovni model koji bi kreirao zdravu sredinu u svetu informisanja je sveprisutan na tržištu informacija. Ta borba se odvija na lokalnom, nacionalnom i globalnom nivou, ali i na nivou štampe, digitalnih medija i televizije.

    Nekoliko događaja prošle godine samo je intenziviralo ovaj proces.

    Sajtovi kao Mashable i Mic.com prodati su sa sitan iznos, a zaradili su ogromne sume novca. Dogodili su se, zatim, ekomonski padovi u medijima koji pripadaju velikim kompanijima poput Vice-a ili Verizon Media.

    Ovaj problem je globalnog karaktera i iako se širom sveta radi na pronalaženju rešenja, još uvek nije utvrđen način na koji se može izbeći rezanje troškova i otpuštanje novinara. Zakonodavci u Evropi predložili su direktivu o autorskom pravu koja podrazumeva da tehnološki giganti plaćaju izdavačima linkovanje do njihovog sadržaja, ali direktiva nije zaživela pošto države članice EU nisu uspele da se usaglase oko pojedinih delova direktive.

    Američka medijska industrija trenutno je u fazi čekanja da Kongres usvoji predložene privremene mere koji bi omogućile medijskim kućama da se udruže u jednu grupaciju kako bi mogle da stanu na crtu velikim tehnološkim kompanijama.

    Sve ove promene dokazuju, piše CNN, da su ovo turbulentna vremena ne samo za digitalne medije, već za novinarstvo u celini.

    Izvor: Nedeljnik/CNN

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE