Luss Textile: "Mlad tim gladan uspeha"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Luss Textile: “Mlad tim gladan uspeha”

    Početkom marta u svim domaćim medijima odjeknula je vest da je čuveni svetski dizajner Filip Plejn došao u posetu Srbiji, na poziv Privredne komore Srbije. Ubrzo je otkriveno da je u pitanju „radna poseta” firmi „Luss Textile”, iz Raške, sa čijim menadžmentom je pregovarano o pokretanju proizvodnje za ovaj nemački modni brend

    „Luss Textile” renomirani je proizvođač garderobe, radno-zaštitne odeće, vojno-policijskih i korporativnih uniformi. Fabrika je počela sa radom januara 2019. godine, a već uspešno sarađuje sa kompanijom „Replay”, kao i sa najpoznatijim svetskim modnim brendom koji se bavi prodajom perjanih jakni. Više od 90 odsto proizvoda plasira na evropsko tržište, trenutno zapošljava oko 300 radnika, a namerava da u narednih pet godina uposli do 750 ljudi iz Raške, Novog Pazara, Leposavića i drugih okolnih mesta. O planovima, proboju na svetsko tržište, ali i uticaju koji ova firma ima na privredu nerazvijenog Raškog okruga, za BIZLife magazin govori Aleksandra Čuturilo, zamenicom direktora.

    • U vreme pandemije veliki broj kompanija, a pogotovo preduzetnika, bio je prinuđen da smanjuje broj zaposlenih, a vi ste uspeli ne samo da održite nivo poslovanja već i da zaposlite nove ljude. Kako vam je to uspelo?

    Jedna od osnovnih vrednosti kompanije „Luss Textile” jeste agilnost. Uspeli smo da blagovremeno prepoznamo pretnje koje je sa sobom donela kriza izazvana koronavirusom i da se prilagodimo novonastalim okolnostima.

    Strategijski zaokret koji su svetske tekstilne kompanije napravile nakon globalne pandemije i njihov povratak evropskim proizvođačima omogućili su našoj kompaniji priliku za značajno širenje plasmana prodorom na nova tržišta.

    Imali smo spreman odgovor na šanse koje su se pojavile u okruženju i novi klijenti su sa oduševljenjem prepoznali kvalitet koji im nudimo. S tim u vezi, došlo je i do povećanja broja zaposlenih i očekujemo da se taj trend nastavi i u budućnosti.

    • Vaša firma, u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, sprovodi program dualnog obrazovanja. Kako izgleda sâm program i kakvu šansu daje učenicima?

    S obzirom na to da se naša kompanija od osnivanja bavi programima obuke i prekvalifikacije, od početka prepoznajemo važnost ulaganja u razvoj omladine i kreiranja prilike za njihovu budućnost. Izuzetno se radujemo učestvovanju u programu dualnog obrazovanja i osmislili smo sjajan kurikulum za srednjoškolce koji će pohađati praktičnu nastavu od dva do tri puta nedeljno u našoj fabrici, u drugoj i trećoj godini srednje škole. Generalno, problem 21. veka koji pogađa većinu industrija jeste kako zainteresovati mlade ljude za rad u proizvodnim kompanijama. Smanjenje interesovanja za proizvodni sektor delimično je posledica percepcije da proizvodnja nije toliko zanimljiva kao druge industrije. Prednost kompanije „Luss Textile” je što poseduje najsavremeniju tehnologiju, listu kupaca koja sadrži renomirane svetske brendove i internacionalni tim menadžmenta koji vrlo aktivno radi na razvoju i unapređenju znanja i veština naših zaposlenih. Nudimo mladima vrlo savremen i interaktivan sistem učenja prikladan njihovim interesovanjima, ali takođe i potrebama kompanije. Uvereni smo da će učenici uz pomoć programa dualnog obrazovanja razviti znanja i veštine, kao i želju i zainteresovanost za poslove u tekstilnoj industriji, i da će biti sjajni kandidati za zaposlenje u našoj kompaniji.

    • Pored domaćeg tržišta, prilično ste i izvozno orijentisani, najviše u evropske zemlje: Italiju, Francusku, Španiju… Šta je potrebno da bi jedna srpska tekstilna firma osvojila svetske modne prestonice?

    Potrebno je definisati cilj i aktivno raditi na njegovom ostvarivanju.

    Misija kompanije „Luss Textile” je da bude najveći tekstilni centar u Evropi.

    Svaka odluka koja se donosi, od strateškog do operativnog nivoa, u skladu je sa postavljenim ciljem i svaki zaposleni ima razvijenu svest o svom doprinosu ovom zajedničkom cilju i ideji kompanije.

    Dve godine od pokretanja proizvodnje bilo je potrebno da se u fabriku u Raški dovedu najveći modni brendovi, poput brendova „Replay” i „Philipp Plein”.

    Pre dve godine je delovalo nemoguće tako nešto i zamisliti, a mi danas živimo tu realnost i sebi postavljamo još veće izazove. Mlad tim gladan uspeha – to je gorivo koje nas pokreće.

    • Vi ste mlada žena na odgovornoj poziciji u uspešnoj firmi. Sa kakvim izazovima ste se suočavali u dosadašnjoj karijeri? Da li vam je bilo teško da vas zaposleni prihvate kao autoritet?

    Svoju karijeru sam, po završetku fakulteta, započela u revizorskoj kući, gde sam stekla sjajne radne navike, koje su me dovele do današnje pozicije. Slično kao kod deteta, vrednosti koje se usvoje u ranom razvoju karijere imaju presudan uticaj na izgradnju profesionalne ličnosti i autoriteta. Za mene su te vrednosti bile rad u timu, odgovorno obavljanje svojih zadataka i kontinuirano učenje i usavršavanje. U takvoj sredini godine i pol nisu od značaja. Tu praksu sam nastavila da promovišem i u kompaniji „Luss Textile” i naišla sam na veliku podršku kolektiva. Puno vremena sam provela u fabrici, upoznajući se sa tekstilnom industrijom, procesima u fabrici, kao i sa zaposlenima, u čije sam dnevne operacije bila aktivno uključena. Smatram da je to napravilo razliku u mom slučaju i da je od velike važnosti da nadređeni pokazuju zainteresovanost za procese rada svog tima i da ga prevashodno sami dobro poznaju. Važno je znati kako izgleda dan prosečnog zaposlenog, koji su problemi sa kojima se svakodnevno susreće na svom radnom mestu, koje su mu aspiracije i želje u vezi sa budućnošću u kompaniji. Takvim pristupom se zavređuje poštovanje radnikâ, jer se, pored znanja i stručnosti, pokazuje požrtvovanost i posvećenost zajedničkom napretku. Na taj način nisam imala potrebu da namećem autoritet, imala sam poštovanje i podršku svojih kolega od samog početka.

    ===============================================================================================================

    MOTOR RAZVOJA RAŠKOG OKRUGA

    • Kakav je uticaj kompanije na okruženje?

    Od pokretanja proizvodnje u Raški – projekat je imao mnogo veći značaj od ekonomskog interesa, s obzirom na stepen nerazvijenosti Raškog okruga (demografske promene, negativni pokazatelji socijalne i ekonomske razvijenosti i razvojnih mogućnosti). Oduševljenje sa kojim je dočekano otvaranje fabrike ovakvog kalibra vratilo je nadu većini stanovnika u bolju budućnost za njih i njihove porodice. I zaista, kroz dve godine sa ponosom možemo da kažemo da smo zaslužni za sveukupno povećanje opšteg blagostanja u ovom delu naše zemlje. Zapošljavanjem preko 300 radnika direktno smo doprineli povećanju životnog standarda, smanjenju nezaposlenosti i smanjenju sive ekonomije. Kao najpoželjniji poslodavac u regionu, postali smo uzor ne samo konkurenciji već i svim poslodavcima u našoj sredini kada je reč o poštovanju prava radnika i profesionalnih standarda, u skladu sa kojima poslujemo. Ako dodamo i činjenicu da su većina naših zaposlenih lica žene, kao najugroženija grupa na tržištu rada, to kompaniji daje dodatan razlog da se diči postignutim rezultatima u pogledu ekonomskog osnaživanja regiona. Napomenula bih da smo pokrenuli i projekat prekvalifikacije i obuke preko 50 žena iz opštine Leposavić i ponosni smo što smo motor razvoja svih opština u našem okruženju.

    ===============================================================================================================

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: ND studio

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE