Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Maja Rakovic, Naxi radio: „Zadatak radija je da budi emociju u ljudima“

    Radio je prijatelj, to sam oduvek govorila. Možda bih dodala i da je najbolji prijatelj, jer se sa njim budite i provodite dan, priča za BIZLife magazin Maja Rakovic, vlasnica i glavna i odgovorna urednica Naxi radija.

    • Kada se govori o radiju kao mediju, uglavnom se koristi onaj, u digitalnom svetu pomalo pejorativan, termin „tradicionalni medij”. Gde je zapravo mesto „tradicionalnog medija” u svetu društvenih mreža, Tiktoka i muzičkih striming servisa?

    Ovo pitanje bih, zapravo, postavila potpuno drugačije i u tom smislu odgovorila da je radio, kao najstariji, pomogao svim medijima, koji su mlađi od njega, da se prošire i uspešno rade. Radio je sada dostupniji nego ikada i beleži najveću slušanost u svojoj istoriji. Aktuelni trenutak i savremeni način života dali su radiju priliku da bude uvek uz svoje slušaoce. Radio je prijatelj, to sam oduvek govorila. Možda bih dodala i da je najbolji prijatelj, jer se sa njim budite i provodite dan. Čak i kada nije sve dobro, on će vas umiriti pravim informacijama, ali i divnom muzikom i nekom lepom pričom. Tokom dana, bez obzira na to da li je lepo ili ružno vreme, da li su problemi veliki i možda vam se čini da ne možete da ih rešite, radio je tu da pomogne i da pruži optimizam. Pojava striming servisa i svih digitalnih platformi samo je doprinela aktuelnosti radija i učinila da slušanje muzike i ostalih audio-sadržaja čini važan deo života savremenog čoveka.

    • Naxi radio će ovog novembra obeležiti 27. rođendan. Pre skoro tri decenije odlučili ste da će vaš radio puštati samo domaću pop i rok muziku. Da li vas je ta odluka možda nečega koštala i šta vam je lepo donela?

    Naši slušaoci najviše vole domaću muziku i izvođače uz koje smo svi odrastali. Mi znamo koji su hitovi za sva vremena i „ne štedimo se” kada ih emitujemo. Najveća vrednost pesama koje puštamo i pevača koji ih izvode jeste što su zaista poznati svima i što smo svi mi u nekom delu života, a posebno u doba odrastanja, kada se i formira muzički ukus, voleli da slušamo njihove pesme. Zato će vam srca uvek zakucati jače kada čujete pesmu Zdravka Čolića, a nećete propustiti da pojačate radio kada čujete Bajagu i instruktore. To su neprolazne vrednosti, o čijoj snazi ne govore pratioci na društvenim mrežama i brojevi strimova na platformama, već prava ljubav publike, koja se oseća pri svakom susretu sa njihovom muzikom.

    O popularnosti domaće pop muzike govori i naša nagrada Naxi Zvezda, jedino radijsko priznanje u regionu koje dodeljuju slušaoci. Ogroman broj glasova za omiljene pevače, pevačice, pesme, muzičke albume, koncerte i saradnje – govori o tome koliko ljudi zapravo vole domaću muziku i domaće izvođače. Kada kažemo ’domaća muzika’, mi mislimo na stvaralaštvo muzičara iz celog regiona, svih onih koji pevaju i govore jezikom koji svi razumemo. Takva odluka, da budemo radio koji će puštati samo najbolju domaću muziku, donela nam je ogromnu slušanost i u Srbiji i u regionu, ali i širom sveta putem naše Naxi Digital platforme.

    Tokom devedesetih godina naš radio je zatvaran, jer je bio previše otvoren i iskren, a tadašnjoj vlasti to nije odgovaralo, pa su mnoge radio-stanice prošle kroz istu agoniju. To su bili najteži trenuci u mom životu. Sećam se da je ceo tim plakao kada je zavladala ta teška tišina. Ipak, na razne načine smo uspevali da prevaziđemo te dane i ponovo otvorimo etar. To su bili momenti ogromne sreće i velike pobede. Umela sam da onima kojima smo smetali objašnjavam vrednost svake pesme i čini mi se da sam uspevala u tome. Moja upornost je dovela do toga da su mi ljudi verovali. Tako je naša radio-stanica postala jedna od najslušanijih u regionu. Ponosna sam na to što se Naxi sluša svuda gde ima naših ljudi, jer ih podseća na njihovu zemlju i budi najlepše uspomene i emocije, a to i jeste zadatak radija – da budi emociju u ljudima.

    Svakog dana stižu nam pohvale naših slušalaca – imejl iz Kanade sa porukom o tome kako se u njihovoj kući sluša samo Naxi, razglednica iz Australije za našeg Svetu, koji vodi Jutarnji program, i poruka u Instagram DM od devojke koja je iz Novog Sada otišla da studira u Milano i sprema ispite uz „Dodir noći” i Naxi radio.

    • Koliko je zapravo izbor muzike važan za jednu radio-stanicu, za njen imidž i „duh”?

    Izbor muzike je, možda, i najvažniji, jer se na taj način kreiraju imidž radija, programski i muzički sadržaji. Mi smo odlučili da našim slušaocima damo samo najbolju domaću muziku i voditeljsku priču koja je uvek vedra i služi da motiviše i pokrene. Saopštavamo najvažnije informacije i pričamo isključivo o lepim temama, uz naš čuveni slogan „Opusti se i uživaj”. Muzika koju emitujemo samo se lepo nadovezuje na to. Ponosna sam kada kažu da Naxi radio ima dušu. Mislim da je izuzetno važno slati lepe poruke, ljubav i toplinu ljudima. To će se osetiti kroz neku pesmu koja će nas podsetiti na divne uspomene, pomoći će nam i utešiti nas u teškim vremenima, a posebno sada, u doba pandemije. Radio se nikada nije više slušao nego danas, što mi je jako drago, jer radio šalje upravo poruke optimizma, uz pesme koje pokreću ljude i ne daju im da se predaju problemima.

    • S obzirom na to da je Naxi radio jedan uspešan ’27-godišnjak’, kakav savet i koju poruku imate za njegove vršnjake? Koja je to formula uspeha, iz vašeg iskustva?

    Kada je u pitanju vođenje posla, onda su na prvom mestu jasna vizija i upornost, u kombinaciji sa željom da svakodnevicu učinite lepšom – kako vašim slušaocima, tako i svim saradnicima. Ljubav prema poslu koji radite, optimizam i znanje uvek su dobitna kombinacija za uspeh.


    Srećna sam što danas živim svoj san

    • Vi ste napravili prilično smeo potez kada ste, iz sigurnosti državnog posla, odlučili da se u već nesigurnim vremenima, sredinom devedesetih, otisnete u vode privatnog biznisa. Šta je tada bilo presudno da „prelomite”? Da li ste se ikad pokajali što ste doneli baš takvu odluku?

    Često pričam o tome kako sam odlučila da otvorim radio i koliko je to bilo neizvesno i rizično devedesetih godina. Ostavila sam državnu službu, gde sam bila cenjena i uspešna i gde sam izdala mnogo knjiga. Ipak, srce me je vuklo da pođem svojim putem i ostvarim svoj san. Trebalo je imati hrabrosti i biti snažan u trenutku kada sam donela odluku da započnem sopstveni biznis. Iskreno, bilo je mnogo onih koji su pokušali da me odgovore, pričajući mi da je sve to jako neizvesno i da ću, kao žena, teško uspeti. Duboko me je vređalo kada su mi govorili da sam isuviše emotivna i da je to razlog zbog kog ću propasti u poslu. U ceo projekat sam se upustila vrlo hrabro, ne obazirući se na tuđa mišljenja. Pokazalo se da sam učinila dobro za sve, i za svoju porodicu, i za svoje zaposlene, ali i za sve naše prijatelje, saradnike i slušaoce. Istina je da sve ovo nije bila avantura, već sam od početka imala jasan cilj i jasnu viziju. S druge strane, postojala je ogromna doza neizvesnosti. Nisam se pokajala nijednog trenutka, srećna sam što danas živim svoj san.

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE