Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mali proizvođači – pokretači promena

    Piše: Ivana Milošević, Head of Media Analysis & Research, Kliping

    Ono što je odlika ljudi koji su se odvažili da krenu putem preduzetništva jeste da su uporni i da su svoje vrednosti ugradili u svoju kompaniju, odnosno u svoj brend. Korisnici njihovih proizvoda to prepoznaju i nagrađuju poverenjem i kupovinom

    Kada ste mali, prinuđeni ste da budete agilni i da se prilagođavate situaciji u kojoj se nalazite, odnosno da koristite svaku priliku koja vam se ukaže, kako biste uradili nešto kvalitetno za svoj brend ili posao koji pokrećete. Kada je reč o komunikacijama, društvene mreže su svojom transformacijom u marketinške platforme napravile uslugu, svesno ili nesvesno, malim proizvođačima i malim biznisima. U praksi se svakodnevno pokazuje da sa relativno malim budžetom možete da dođete do svoje publike – samo ako je poruka sročena na pravi način.

    Upravo nešto snalažljivija grupa ljudi u Srbiji jesu preduzetnici, a posebno oni koji se bave proizvodnjom zdrave hrane.

    Kada gradite brend u prehrambenoj industriji, posebno danas, borba je velika. U segmentu ovsenih kaša brojni su proizvođači, ali po svojoj recepturi izdvaja se SweetFit, jer ne koristi veštačke zaslađivače i to u komunikaciji ističe kao svoju prednost. Nikola Tasić, osnivač SweetFita, kaže da su se u pripremi strategije komunikacije vodili idejom da, pre svega, edukuju publiku o tome šta je zdrav život, uravnotežen obrok, kao i o zdravim životnim navikama.

    „U formi videa, slika, infografika, kroz reklamni sadržaj i zanimljive kampanje – svakodnevno komuniciramo sa našim potrošačima i trudimo se da nauče nešto novo i da im pružimo vrednost. A upravo kroz tu komunikaciju i mi učimo o njima, slušamo njihove potrebe i upoznajemo se. Naš svaki sledeći korak nastaje tako što slušamo svoju publiku”, kaže Nikola.

    U njegovom primeru, ali i u primeru drugih, društvene mreže su odigrale ključnu ulogu u širenju dobrog glasa o proizvodima koje prave. Međutim, ne treba zaboraviti ni ulogu sajta.

    „Dugo smo radili na tome da budemo jedni od prvih u Srbiji koji će da imaju funkcionalnu i automatizovanu onlajn pretplatu pomoću platne kartice. Svaki mesec na vašu adresu stiže paket SweetFita i nećete morati iznova svaki put da naručujete. Kao Netfliks, samo za proteinske ovsene kaše”, sa ponosom ističe Nikola Tasić.

    Česta je situacija da su svi iz neke male kompanije uključeni u komunikaciju na društvenim mrežama, s obzirom na brzinu i kratko vreme za odgovor korisnicima, kaže Mladen Trivunović, osnivač i direktor kompanije HERO, koja je na naše tržište donela liniju funkcionalnih šotova koji sadrže blend lekovitog bilja, algi i pečuraka u kombinaciji sa ceđenim voćem i povrćem.

    „Od samog početka smo znali da će komunikacija biti edgy, vrlo nestandardna i jedinstvena, s ciljem da prenese jačinu naše misije i dočara identitet brenda. Odlučili smo da slušamo svoj osećaj i budemo hrabri u svakom trenutku, jer to je jedna od odlika HERO brenda. Za vrlo kratko vreme dobili smo pozitivnu povratnu reakciju na ton komunikacije i potvrdu da je to pravac u kojem treba da idemo”, dodaje Trivunović.

    Osim toga, vizija HERO brenda je da ostavi pozitivan trag i uticaj na zajednicu i okolinu, što interno nazivaju HERO revolucijom, pa su tako humanitarne akcije, zaštita životne sredine, priključenje akciji „Čep za hendikep”, podizanje svesti o održivosti i unapređenje kvaliteta života – sastavni deo komunikacione strategije ove nove kategorije napitaka na našem tržištu.

    Nisu samo društvene mreže bitne, već je sajt centralno mesto prodaje, iskustvo je Maje Nadeždić i Svetlane Ćopić iz radionice za ručno pravljenje svežeg mleka, sira i jogurta od orašastih plodova – Komleko. Osim što su jedinstveni u regionu, trude se da implementiraju potpuno nov biznis model koji kombinuje onlajn kupovinu sa starinskom isporukom na kućnu adresu u staklenim flašama. One kažu da je zanimljivo to što je u prvom periodu daleko više porudžbina pristizalo preko društvenih mreža, da bi se, posle prve godine, situacija ubedljivo preokrenula u korist sajta.

    „Od početka smo želele da od Komleka kreiramo moderan, privlačan mali brend i udahnemo mu smisao za humor, koji je, po nekom nepisanom pravilu, rezervisan za industrijske i prerađene proizvode pune šećera i aditiva, dok na policama za zdravu hranu dominiraju neupadljive zemljane boje i vrlo ozbiljan ton komunikacije.

    To je, uostalom, u skladu sa našim uverenjem da zdrava biljna hrana nije nikakvo odricanje, već, sasvim suprotno, pravo uživanje i obogaćivanje života novim ukusima, bojama i nutritivnim blagom celovitih namirnica iz prirode. Želja nam je da i svojim nastupom podstaknemo ljude na zdravije izbore. Uostalom, ništa nije zanimljivije, raznovrsnije, šarenije i punijeg duha od prirode”, jednoglasne su Maja Nadeždić i Svetlana Ćopić.

    Ono što je odlika svih ovih ljudi koji su se odvažili da krenu putem preduzetništva jeste da su uporni i da su svoje vrednosti ugradili u svoju kompaniju, odnosno u svoj brend. Korisnici njihovih proizvoda to prepoznaju i nagrađuju poverenjem i kupovinom. Sastavni deo njihovog brenda su vrednosti i to je ono što kupci prvo prepoznaju. Takođe, oni shvataju da to što se nudi nije prazna priča, da je sve to što ti preduzetnici propagiraju istina i da oni sami žive na taj način. I to je upravo vezivno tkivo brenda i vernog potrošača. Još jednom je pokazano u praksi da, koliko god imali teoretskog znanja, ako u nešto verujete i uporni ste – niko ne može da vas zaustavi i samo je pitanje trenutka kada će to što radite dati rezultate.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE