MasterIndex Srbija: Plaćanje karticama i telefonom realnost za 80% ljudi

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    MasterIndex Srbija: Plaćanje karticama i telefonom realnost za 80% ljudi

    Tradicionalna studija o navikama i očekivanjima aktivnih korisnika kartica, Masterindex Srbija, pokazala je da su beskontaktna plaćanja platnim karticama i mobilnim telefonima realnost za 81 odsto građana.

    Masterindex istraživanje je takođe pokazalo da korisnici najčešće koriste brza i sigurna beskontaktna i mobilna plaćanja u supermarketima (80 odsto), na benzinskim stanicama (40 odsto) apotekama i privatnim zdravstvenim ustanovama (39 procenta), a tu su još i male komšijske radnje (37 odsto) i prodavnice odeće i obuće (32 odsto).

    Kao glavnu prednost beskontaktnih plaćanja, MasterIndex ispitanici ističu da su ona brža i jednostavnija od drugih platnih metoda (58 procenata), a ukazali su i na više aspekata njihove sigurnosti – počevši od toga da kartica / telefon sve vreme ostaje u ruci korisnika (51 odsto), preko sigurnosnih tehnologija koje su primenjene (27 odsto) do činjenice da beskontaktna plaćanja smanjuju zdravstvene rizike (27 odsto).

    Kada je reč o iznosima koji se plaćaju beskontaktno, studija pokazuje da su iznosi do 4.000 dinara, za koje nije potrebna identifikacija korisnika zastupljeniji u odnosu na iznose preko te cifre koji se takođe mogu platiti prislanjanjem kartice ili mobilnog telefona sa unošenjem PIN koda (28 prema 21 odsto).

    “Rezulatati MasterIndex istraživanja dobar su pokazatelj šta su i kakva su očekivanja korisnika kartica i put kojim treba da ide dalji razvoj kartičarskih usluga. Kontinuirano se u samom vrhu upotrebe kartica provlačila želja da se plaćanje obavlja i na pijacama što smo nedavno u saradnji sa partnerima i omogućili. Ne treba izgubiti iz vida ni to da je bezgotovisko plaćanje na pijaci i dalje opcija koja je dostupna samo na naprednijim bezgotoviskim društvima koja pokazuju snažnu orjentaciju ka digitalizaciji, a sve to kako bismo osigurali slobodu izbora načina kojim ćete platiti”, izjavila je Jelena Ristić, direktorka za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.

    Razvoj beskontaktne tehnologije postavio je osnovu za uvođenje mobilnih plaćanja i mobilnih novčanika, kako kroz razvoj platne infrastrukture, tako i kroz građenje korisničkih navika.

    Plaćanja putem mobilnih novčanika, odnosno beskontaktna plaćanja mobilnim telefonom iz aplikacije u kojoj se nalazi digitalizovana platna kartica, predstavljaju opciju za koju je zainteresovana jedna trećina MasterIndex ispitanika.

    Mobilno plaćanje sa jedne kartice na drugu izbor je za 40 odsto ispitanika.

    Prenos sredstava putem broja mobilnog telefona opcija je za 39 odsto, dok je za registrovanje, odnosno čuvanja kartice kod trgovca ili u mobilnoj aplikacija rešenje za 30 procenata ispitanika isto koliko i za instant plaćanja skeniranjem QR koda.

    Dalji razvoj navika mobilnih plaćanja kompanija Mastercard stimulisaće i kroz organizaciju dodatnih pogodnosti i posebnih programa kao što je keš-bek, odnosno povraćaj sredstava.

    Izvor: BIZLife

    Foto: MasterIndex

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE