Media Insights by Kliping: Coca-Cola najveći TV oglašivač u maju
Agencija za analizu i praćenje medija Kliping objavila je da je kompanija Coca-Cola imala u maju najveći broj emitovanih reklamnih poruka na pet nacionalnih televizija.
Prema podacima Klipinga, proizvođač bezalkoholnih pića je imao 4.300 emitovanja, a Coca-Colu slede trgovinski lanci Lidl sa 4.000, Delez sa 3.400 i Merkator sa 2.300 emitovanih reklamnih poruka. Listu prvih pet zaključuje kompanija Marbo sa 2.000 oglašenih reklamnih poruka.
Gledano po industrijama, u prethodnom mesecu najviše marketinških poruka objavile su kompanije iz sektora trgovine (12.600), sledi prehrambena industrija (10.100), farmaceutska industrija (9.500), industrija bezalkoholnih pića (8.000) i konditorska industrija (6.000).
Ako se uporedi po televizijama, najviše emitovanih reklamnih poruka bilo je na TV Pink i to 21.500.
Slede B92 i TV Prva sa 19.200, odnosno 18.100, RTS sa svoja dva kanala i 11.600 emitovanja, dok listu zaključuje TV Happy sa 7.000 prikazanih reklamnih poruka.
Ako se izveštaj za maj uporedi sa aprilom, vidi se da je istih pet industrija u prvih pet pozicija po oglašavanju, samo su farmacija i prehrambena industrija zamenile mesta.
Takođe, među prvih pet najvećih oglašivača su se našla dva nova u maju – Lidl i Marbo, dok Atlantic Grupa I P&G više nisu među prvih pet.
Još jedna osobenost majskog monitoringa je i to što se na TV kanalima beleži trend rasta u broju emitovanih spotova. To ne znači da je reklamno vreme nužno povećano, jer u ovom pregledu nemamo ukupno trajanje emitovanih reklama pa ne znamo da li su možda reklamni spotovi kraći, ali broj pojedinačnih spotova je svakako značajno veći, navode iz agencije za analizu i praćenje medija Kliping.
Izvor: BIZLife
Foto: Coca-Cola