METRO Cash & Carry Srbija - U misiji za održivo poslovanje svojih kupaca

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    METRO Cash & Carry Srbija – U misiji za održivo poslovanje svojih kupaca

    “Naš posao je da osiguramo pomoć i podršku HoReCa partnerima u vođenju uspešnog poslovanja. To uvek znači pružanje raznolikog asortimana proizvoda i usluga, koji su u skladu sa najvišim standardima kvaliteta i bezbednosti, ali u situaciji kada se susrećemo sa većim promenama – verujemo da našim kupcima i partnerima možemo da ponudimo i nešto više od uobičajenog”, priča za BIZLife magazin Andre Rinnensland, generalni direktor, METRO Cash & Carry Srbija.

    • Održivost je nešto o čemu se dosta govori, a nedavno smo primetili i da METRO nastoji da bude lider u ovoj oblasti kada je poslovanje HoReCa sektora u pitanju. Možete li nam reći nešto više o tome?

    Održivost je nešto o čemu svi zaista moramo razmišljati, i to ne samo sada, u okviru trenutne situacije sa pandemijom, jer budućnost svih nas zavisi od toga da li ćemo naći održive načine da živimo i radimo. METRO, kao veletrgovac, pokušava da primeni ovaj princip na ceo svoj poslovni proces – od izbora proizvođačâ asortimana koji nudimo, kroz čitav proces dopremanja proizvoda u naše prodavnice i, na kraju, do načina na koji ih plasiramo i isporučujemo kupcima.

    Na svakom koraku našeg poslovnog lanca pokušavamo da se fokusiramo na efikasnost, smanjenje otpada i uštedu energije i prirodnih resursa, istovremeno održavajući kvalitet i bezbednost proizvoda i usluga koje nudimo našim kupcima.

    Za veletrgovinu to moraju biti osnovni profesionalni standardi ako želimo da budemo odgovorni partneri zajednicama u kojima radimo. Dakle, počinjemo od sebe, a zatim idemo dalje i pomažemo ugostiteljima da budu održiviji.

    • Na koji način METRO podržava HoReCa i druge kupce kada je održivost u pitanju?

    Najnovije inicijative za održivost koje smo pokrenuli bile su METRO inicijativa za smanjenje upotrebe plastike, kao i obeležavanje Svetskog dana održive gastronomije, razvojem i deljenjem METRO Vodiča za održive restorane. Oba pitanja su usko povezana sa našim poslovanjem i poslovanjem naših kupaca i oba pitanja su nešto što hitno treba rešavati podizanjem svesti javnosti i nuđenjem konkretnih rešenja.

    Činjenica je da 91 odsto trenutno proizvedene plastike nikada neće biti reciklirano i da veliki procenat završi na kopnu ili u vodenim sistemima, čime, na kraju, ulazi i u lanac ishrane. Zbog toga METRO veruje da je značajno smanjenje upotrebe plastike, a samim tim i njenog otpada, jedan od ključnih koraka ka održivoj budućnosti.

    Održivi restorani su, takođe, veoma važni, posebno ako uzmete u obzir činjenicu da nedavne analize pokazuju da se svaki treći obrok jede van kuće, što ima ogroman uticaj na zajednice i životnu sredinu. Uzimajući u obzir da HoReCa sektor mora svakodnevno da se bavi kreiranjem menija, da garantuje kvalitet i sigurnost nabavke namirnica, da vodi računa o otpadu (npr. ostaci hrane i stvaranje plastičnog otpada), o potrošnji energije i vode i sl. – nije teško uvideti važnost rešavanja svih ovih aspekata poslovanja na održiv i dugoročno izvodljiv način. Praktična znanja, rešenja i prednosti održivosti ono su što naš Vodič za održive restorane (besplatno na metro.rs) nudi našim kupcima, povodom Dana održive gastronomije. To je, takođe, način da svoje znanje, iskustvo i stručnost podelimo sa HoReCa partnerima.

    • Kako to pomaže vašim profesionalnim kupcima, posebno u HoReCa sektoru?

    Naš osnovni cilj jeste da budemo pouzdan poslovni partner profesionalnim kupcima, posebno HoReCa sektoru, koji je, zaista, prošao kroz težak period tokom pandemije. Iako izgleda kao da je brz oporavak moguć, za potpuni povratak na stanje pre pandemije potrebno je vreme. Naš posao je da osiguramo pomoć i podršku HoReCa partnerima u vođenju uspešnog poslovanja. To uvek podrazumeva pružanje raznolikog asortimana proizvoda i usluga, koji su u skladu sa najvišim standardima kvaliteta i bezbednosti, ali u situaciji kada se susrećemo sa većim promenama – verujemo da našim kupcima i partnerima možemo da ponudimo i nešto više od uobičajenog. Na taj način im pokazujemo kako mogu da budu deo pokretačke snage tih promena, ali im pružamo i konkretna rešenja i alate za njihovo sprovođenje. To je nešto što će osigurati dugoročnu poslovnu budućnost svih nas zajedno.

    • Lokalni proizvođači hrane postaju sve relevantniji izbor za maloprodaju, veleprodaju i krajnje kupce. Da li i METRO, kao HoReCa partner, smatra lokalne proizvođače bitnim partnerom?

    Kupci više vole lokalne proizvode, zbog čega 65 odsto našeg asortimana čine domaći proizvodi.

    Lokalno proizvedeno voće i povrće čini 75 odsto ove naše ponude, dok je ostatak iz uvoza, uglavnom zato što Srbija ne proizvodi, na primer, pomorandže, banane i sličan asortiman. Takođe, 85 odsto mlečnih proizvoda u METRO-u potiče iz Srbije. Isti procenat važi i za meso, koje dolazi sa srpskih farmi. Sve polazi od shvatanja da su lokalni proizvodi uvek najbolji izbor i da imaju odličan ukus.

    Kada birate domaće proizvode, smanjujete i negativan uticaj prevoza robe – od troškova do emisije štetnih gasova, ali skraćujete i vreme snabdevanja i proces logistike, što znači da sveži proizvodi stižu do kupaca mnogo brže. Veoma važan aspekt lokalnog izbora proizvoda jeste i da on utiče na održivost. Lokalni proizvodi podržavaju domaću ekonomiju. Takođe, što je još važnije, podržavamo male preduzetnike iza kojih stoje cele porodice, što naš pristup čini još vrednijim.

    Nedavno smo pokrenuli inicijativu sa Ministarstvom poljoprivrede za podršku razvoju i većoj vidljivosti proizvoda sa geografskim poreklom i sertifikatom. Pomogli smo proizvođačima meda iz istočne Srbije da postanu deo naše ponude i to je prvi put da homoljski med možemo videti na policama jedne veletrgovine. Želja nam je da nastavimo da podržavamo lokalne proizvode sa geografskim poreklom jer imaju izvanredan kvalitet, koji zaslužuje da bude deo naše ponude, a tim proizvođačima želimo da pomognemo da imaju uspešnije poslovanje.

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: METRO Cash & Carry Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE