Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Milijarder otkrio koji je glavni izvor problema u kompanijama

    Ilon Mask je godinama unazad imao mnogo toga da podeli sa preduzetnicima i provodio je dosta vremena „razmišljajući izvan okvira“. Ali komentar koji je dao pre nekoliko godina u pismu zaposlenima možda bi trebalo da razmotri još jedan biznis lider u svetu potpuno poremećenom pandemijom koronavirusa.

    Komunikacija treba da putuje najkraćim putem potrebnim za obavljanje posla, a ne kroz ‘lanac komandovanja’. Svaki menadžer koji pokuša da primenjuje lanac komandne komunikacije uskoro će se raditi negde drugde“, napisao je Mask svojim zaposlenima u 2018.

    Mask je dodao da „glavni izvor problema“ u kompanijama dolazi kada komunikacija ne teče slobodno. Kako je rekao svojim zaposlenima u Tesli, „ljudi moraju direktno da razgovaraju„.

    Dve godine kasnije, svet izgleda drugačije za većinu kompanija. Sa mnogim zaposlenima koji rade od kuće, komunikacija između različitih odeljenja nikada nije bila kritičnija. Razaranje lanca komandovanja možda je najbolji način da se osigura da komunikacija nesmetano teče.

    „Lanac komandovanja“ odavno je deo korporativnog sveta. Sa generalnim direktorom ili predsednikom na vrhu, njihovim direktnim izveštajima koji upravljaju različitim odeljenjima, a slede ih viši rukovodioci, menadžeri i drugi zaposleni, i on teoretski postoji da bi se stvorila određena struktura.

    Za Maska, međutim, takva hijerarhija je veoma neefikasan sistem. Kada se poruke guraju prema komandnom lancu, one se mogu zaglaviti u uskim grlima. One se takođe mogu menjati u tonu, važnosti ili kontekstu kako se sa njima preko više ljudi komunicira. Čak i ako poruka ostane netaknuta na putu prema gore, može potrajati predugo da se dođe do prave osobe, što može stvoriti potencijalno skupe probleme kompaniji.

    Taj je problem još akutniji u svetu gde su zaposleni primorani da rade na daljinu koristeći alate kao što su Slack, Asana, Zoom… Bilo je dovoljno teško pre samo šest meseci da se poruka pokrene lancem komandovanja, sada je to možda gotovo nemoguće.

    Stoga, poslovni lideri moraju ozbiljno da razmisle o razbijanju tog komandnog lanca. U vremenu kada su preduzeća pod pritiskom, ništa što šteti kompaniji i njenoj sposobnosti da komunicira ne bi trebalo da postoji.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE