MILION PREGLEDA kasnije: Zašto #Stvarnoželim i šta je ta kampanja donela

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    MILION PREGLEDA kasnije: Zašto #Stvarnoželim i šta je ta kampanja donela

    Epidemija koronavirusa mnogima je donela neočekivane promene. Nekima je upravo ova epidemija bio kamen spoticanja zbog kog su “pali” na preduzetničkom testu, dok su neki su se, s druge strane, prilagodili aktuelnoj situaciji i iskoristili je na najbolji mogući način.

    Jedna od kompanija koja pripada drugoj grupi, kojima epidemija nije uspela da “pomrsi konce” je domaća kompanija i brend Extreme Intimo.

    Naime, sudeći po rečima direktora marketinga ove kompanije, Stefana Ivanovića, koronavirus je njima doneo veliki rast kupovine. Očekivano, takav trend je uglavnom beležen prilikom on-line kupovine. Kako on navodi, razlika između pre-korona i trenutnog korona perioda je što građani sve češće kupuju i posećuju on-line stranice.

    Dakle, beležimo i rast broja poseta i procenta konverzije na svim sajtovima, od Srbije, preko zemalja bivše Jugoslavije, do Rusije i Češke Republike”, kaže Ivanović za BIZLife portal.

    Osim toga, ova kompanija u “žižu javnosti” dospela je i zbog njihove čuvene humanitarne kampanje “Stvarno želim” koju je za veoma kratak vremenski period videlo više od milion ljudi na Instagramu. Kampanja se proširila deljenjem na toj društvenoj mreži, a kompanija je za svaki podeljeni video donirala određenu svotu novca porodilištima u Srbiji. Kako su naveli, za 14 sati prikupljeno je 27.100 evra.

    Mnogi, ipak, su postavljali pitanje moralnosti kampanje, ali šta je kompanija Extreme Intimo zaista njome dobila, kao i o e-commercu, govorio je za BIZLife portal njihov direktor marketinga, Stefan Ivanović.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by Extreme Intimo (@extremeintimo)

    • Moglo bi se reći da je epidemija koronavirusa e-commerce u Srbiji i svetu dovela do zavidnog nivoa. Zašto mislite da je to tako?

    Mislim da je to usled pitanja bezbednosti na prvom i ugodnosti na drugom mestu. Generalno gledano, E-commerce jeste na zavidnom nivou u smislu postignutih nivoa prodaje, ali svi zajedno imamo ozbiljne zadatke kada govorimo o ugodnosti i jednostavnosti obavljanja kupovine, pa i logističkih i mnogih drugih pitanja. To je, ipak, dobar znak, jer postoji prostor za unapređenje sada već jako dobrih rezultata.

    • Kada ste vi, kao kompanija Extreme Intimo, uveli mogućnost on-line kupovine? Kakve rezultate beležite od početka situacije sa koronavirusom i da li je taj trend nastavljen do sada?

    Mogućnost online kupovine je kod nas prisutna od 2010.godine. 11 godina konstantnih unapređenja nas je dovelo u situaciju da zaista spremni dočekamo početak situacije izazvane širenjem koronavirusa. Od tog trenutka, beležimo jako veliki rast i mišljenja smo da je u smislu digitalizacije i postizanja određenih nivoa online prodaje koronavirus ubrzao napredak celog tržišta za 2 godine. Trend se nastavlja i procenjujemo da će veliki broj ljudi ostati online kupci uvidevši dobre strane ovog vida kupovine.

    • Ako uporedite pre-korona period sa trenutnim korona periodom, da li postoje neke značajne razlike u načinu na koji kupci primenjuju mogućnost on-line kupovine?

    Osim što češće kupuju, više i posećuju online stranice, definitivno. Dakle, beležimo i rast broja poseta i procenta konverzije na svim sajtovima, od Srbije, preko zemalja bivše Jugoslavije, do Rusije i Češke Republike.

    • Kakvog je uticaja na vaše poslovanje imalo to što ljudi u Srbiji generalno sporo prihvataju nove trendove i teško im je da obave kupovinu bez fizičkog kontakta? Da li ste osetili na „vašoj koži“ to?

    Ne baš. Prateći globalne pokazatelje uspešnosti, ne vidimo velike razlike. Da, u mnogim stvarima kao tržište kaskamo, što u nekim slučajevima i nije tako loše, jer nam daje prostor da učimo na tuđim greškama i time skratimo krivu učenja preskočivši tako neke od faza „dečijih bolesti“.

    • Zbog epidemije i komplikovane zdravstvene situacije u zemlji, većina kompanija koje se bave trgovinom u nekom periodu odlučila da prebaci fokus sa klasične kupovine na on-line kupovinu. Šta je vas kao kompaniju izdvojilo u odnosu na ostale kada je u pitanju taj vid prodaje?

    Ako dozvolite, ne bih se bavio ovim pitanjem iz ugla konkurencije, već iz ugla kupaca. Složićete se da je to jedino merilo. Gledano na taj način, u razgovoru sa kupcima smo shvatili da je ugodnost korisničkog iskustva i lakoća dolaska najpre do željenih proizvoda ali i obavljanja čitavog procesa porudžbine, do brze i tačne dostave i ugodne i blagovremene komunikacije u toku procesa kupovine, ljudima veoma važno. Na tim stvarima smo dosta radili i tek ćemo, obzirom na značaj koji imaju na odnos sa kupcima i sveukupno poslovanje.

    • Sa kojim ste se sve izazovima sa on-line kupovinom susretali od početka pandemije, od marta pa sve do sada?

    Na prvom mestu tu je napregnutost sistema da „izbaci“ te nove količine poručenih proizvoda. To smo rešili relativno brzo i sada nemamo nikakvih problema da isporučimo naručeno. Naravno, celo tržište je u jednom trenutku imalo problema sa dostavom, što je takođe rešeno i znatno bolje nego što je bilo pre vanrednog stanja.

    • Koje su prednosti a koje mane on-line kupovine, ali iz vašeg ugla, dakle onih koji to organizuju i koji moraju da vode računa o svakoj pošiljci, o svakom kupcu ponaosob?

    Glavne prednosti su to što je online kupovina dokazala još jednom da nema granica u njenom sprovođenju i što je maksimalno responzivna u smislu izmena, dopuna i prilagođavanja potrebama kupaca. Mana online kupovine koja mi trenutno pada na pamet je, globalno gledano, rastući broj povrata.

    • Koliko je humanitarna kampanja koju ste lansirali pre nekog vremena uticala na brend Extreme Intimo? Da li ste njene uticaje osetili i po pitanju e-commerce-a?

    Kampanja #stvarnoželim je definitivno dotakla veliki broj ljudi i postala je tema svakodnevnih razgovora. Ono što je najvažnije, potakla je veliki broj ljudi na reakciju, što u smislu deljenja sadržaja, komentarisanja, sviđanja, što u smislu povećane kupovine novogodišnjih kolekcija. Rezultati kampanje su viši od planiranih što nas čini neizmerno zahvalnim i srećnim, obzirom da ćemo, svi zajedno, napraviti pozitivnu promenu u našem okruženju.

    • Ta kampanja donela je dobro mnogim porodicama, bebama, majkama…Međutim, šta je donela vama?

    Kampanja je doprinela daljem unapređenju brand health parametara i rastu prodaje, ali najzahvalniji smo što smo kao posledicu imali i mogućnost za veći broj donacija porodilištima.

    • Kakvi su vam planovi za budućnost, odnosno post-kovid period? Šta će tada biti fokus vašeg poslovanja?

    Unapređenje odnosa sa kupcima je na prvom mestu. Na tome radimo jako dugo i drago nam je što ljudi to prepoznaju i vraćaju se u naše radnje, bilo online ili offline. To je prioritet pre, za vreme i posle krize. Vanvremenski, rekao bih.

    • Na šta je, po Vašem mišljenju, bolje fokusirati se kada je u pitanju trgovina? Da li je bolje sve svoje resurse usmeriti na tradicionalnu kupovinu, ili se okrenuti e – commerce-u, ili možda nešto treće? Zašto tako mislite?

    Kanali su po mom mišljenju manje važni. Važno je biti dostupan kupcima na načine na koje to njima odgovara, ali desila se kupovina online ili ne, odnos sa kupcem je na prvom mestu. U ovom trenutku sve ukazuje na rastući značaj e-commerce-a, sa akcentom na s-commerce i m-commerce, ali ulaganje u sopstvene kanale i odnos sa kupcima, gde god oni bili, je oduvek bio pravi put.

    Izvor: BIZlife/Jelena Jevtić

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE