MOL Srbija: Pumpe nisu samo mesto za kupovinu goriva, uskoro i EV punjači

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    MOL Srbija: Pumpe nisu samo mesto za kupovinu goriva, uskoro i EV punjači

    Benzinske stanice nisu više samo mesto gde se kupuje gorivo. Naftna kompanija MOL Serbia trudi se da dodatnim uslugama privuče nove kupce i ojača njihovu lojalnost. Tako su njihove stanice osim mesta za kupovinu naftnih derivata i mesta za predah, već sada mesta na kojima kupci mogu obaviti osnovnu kupovinu, platiti račune, kupiti vinjete za Mađarsku, ENP ili dopune uređaj. Kompanija ove godine obeležava peti rođendan Fresh Cornera u Srbiji, regionalnog koncepta koji je u Srbiji prisutan na 25 servisnih stanica, a u regionu na 955. Tim povodom za BIZLife portal razgovarali smo sa v.d. direktorkom maloprodaje MOL Serbia Anom Dešić, koju smo, između ostalog, pitali kada stižu punjači za elektro automobile na njihove benzinske stanice.

    • MOL Grupa nedavno je objavila da je kompanija preuzela 16 servisnih stanica Lukoil u Slovačkoj, kao i kompaniju koja upravlja devet restorana pod Marché brendom u Mađarskoj. Pored toga, prethodni period obeležila je i realizacija investicije u Rafineriju Dunav, dok je krajem prošle godine u Srbiji otvorena 70. servisna stanica. Da li je bilo teško odlučiti se za brojne investicije u izazovnoj godini?

    Strategijom MOL Grupe 2030+ „Shape tomorrow“ jasno smo kao cilj postavili da budemo što bliže kupcima. Da bismo to postigli, širenje mreže stanica i njihovo unapređenje je visoko na našoj listi prioriteta. Prošle godine smo, i pored svih specifičnosti i izazova u Srbiji otvorili 5 novih stanica, a planiramo da tim tempom nastavimo i ove godine. Veoma smo zadovoljni ostvarenim rezultatima, a ono što je najvažnije je da smo ostali pouzdan partner svim našim kupcima. Timskim radom i zalaganjem celog tima, pronašli smo način da nastavimo sa planiranim ulaganjima, iako su ona bila usporena zbog ograničenja uzrokovanih zabranom kretanja.

    • Kako se razvojni planovi maloprodajne mreže uklapaju u Strategiju Shape Tomorrow 2030+ i na šta biste fokusirali ovaj poslovni segment?

    U skladu sa dugoročnom strategijom kompanije MOL za 2030. godinu, jedan od naših fokusa je segment usluga kupcima. Cilj je da se približimo našim kupcima i ponudimo im usluge koje će unaprediti njihovo iskustvo, a nama obezbediti lidersku poziciju u pružanju usluga mobilnosti i maloprodaje robe široke potrošnje.

    Pred nama stoje jasni ciljevi, a to su razvijanje non-fuel strategije u kojoj smo prepoznali dodatni potencijal, kao i dalje proširenje maloprodajne mreže. Konstantno radimo na unapređenju i reviziji prodajnog asortimana. Novitete smo uveli u skladu sa povratnim informacijama koje imamo od kupaca, a prodajni rezultati pokazuju da smo pogodili želje kupaca i da im se naša nova ponuda dopada.

    • Očigledno je da dodatne usluge na maloprodajnim lokacijama kao što su hrana, piće, dostava itd. Postaju sve popularnije, pored standardnih usluga koje se nude na benzinskoj pumpi. Koji su planovi MOL-a u tom pogledu?

    Naše servisne stanice su više od mesta na kome kupujete samo gorivo. Ove godine slavimo peti rođendan Fresh Cornera u Srbiji, regionalnog koncepta koji je u Srbiji prisutan na 25 naših servisnih stanica, a u regionu na 955. Podrazumeva ponudu odlične kafe, hotdoga, peciva, a na autoputskim stanicama i kuvanih jela.

    Tokom prethodnih pet godina u Fresh Corneru u Srbiji je prodato više od 4 miliona kafa, preko 147 hiljada hot dogova i skoro 340 hiljada sendviča, što je sve pokazatelj da kupci vole da na servisnim stanicama naprave predah kako bi se osvežili.

    Osim mesta za predah, naše stanice su već sada mesta na kojima možete da obavite osnovnu kupovinu, platite račune, kupite vinjete za Mađarsku, ENP ili dopunite uređaj. Prema nedavno ažuriranoj strategiji naši planovi su usmereni na daljem unapređenju i proizvoda i usluga sa ciljem da obogatimo portfolio i postanemo lider i u segmentu prodaje robe široke potrošnje.

    • Jedan od ciljeva koje spominjete je da MOL pre 2030. godine postane najbolji digitalno orijentisani trgovac u maloprodaji robe široke potrošnje i integrisani pružalac usluga složenih usluga mobilnosti u regionu, sa mnogo većim prihodima i besplatnim novčanim tokom. Šta to zaista znači za potrošače i kako planirate da ostvarite ove ciljeve?

    Ažurirana Strategija2030 + „Shape Tomorrow” pred nas je postavila jasne ciljeve kako bismo kupcima u narednom periodu ponudili još bolje proizvode i usluge sagledavajući tržište, zahteve kupaca. Mi smo tu da obezbedimo energiju, ali i da im ponudimo uslugu koja je u skladu sa njihovm potrebama.

    Kolege u regionu rade na projektima instalacije EV punjača na našim stanicama i u regionu ih ima više od 160 u ovom trenutku. S obzirom na to da broj eletričnih automobila raste na našem tržištu, kao i da veliki broj kupaca, prolazi u tranzitu kroz našu zemlju sa električnim automobilima, vredno radimo na tome da postavimo EV punjače i na našim stanicama.

    Nastojimo da imamo direktnu komunikaciju sa kupcima i iz prve ruke saznamo o njihovim potrebama i zadovoljstvu o našim proizvodima i uslugama. U ovom trenutku u Srbiji imamo razvijenu MOL GO aplikaciju koja nam, kao i naš program lojalnosti MOL Plus klub omogućava da sa kupcima razmenjujemo informacije ali i da kreiramo specijalne ponude prilagođene njihovim potrebama. Naš cilj je da postanemo izbor broj jedan kupaca u segmentu goriva ali i ne-goriva.

    • Možete li nam reći više o budućim razvojnim planovima kompanije u Srbiji? Šta vaši potrošači mogu očekivati u narednom periodu?

    Srbija je važno tržište i neprestano se traže mogućnosti za dalji rast i razvoj kompanije. Tokom ove godine, nastavljamo sa trendom širenje maloprodajne mreže i unapređenjem postojećih stanica.

    • Kako je pandemija uticala na planove i poslovne aktivnosti vaše kompanije? Pre godinu dana na tržištu naftnih derivata došlo je do značajnih previranja cena, praćenih nižom potražnjom i blagim oporavkom. Koji su vaši najveći izazovi i kako se boriti sa njima? Da li ste registrovali neke promene u navikama kupaca i ako su, šta su to? Šta radite da biste se prilagodili?

    Ako govorimo o samom ponašanju kupaca tokom prethodnih meseci nije bilo značajnijih razlika. Generalno su kupci bili oprezniji i promenili su prioritete. Same mere koje donose vlade razlikuju se od zemlje do zemlje, pa je i to imalo uticaja na potrošnju goriva u pojedinim zemljama.

    Veoma smo ponosni na sve što smo postigli tokom prethodne izazovne godine. Kupci su nam ukazali poverenje, vraćaju se na naše stanice i za to su pre svega zaslužni naši zaposleni na stanicama, kvalitetna usluga koju pružamo i MOL EVO goriva koja naši kupci prepoznaju po kvalitetu koji nas izdvaja na svim tržištima na kojima MOL Grupa posluje. Očekujemo da će se trend rasta potražnje za gorivom nastaviti, pod uslovom da se ne susretnemo sa novim izazovima izazvanih pandemijom.

    • Kakva je vaša prognoza za naredni period, u pogledu naftnih derivata, kao i navika potrošača?

    Godinama unazad dešavaju se promene na tržištu goriva. Traže se alternativna rešenja i mi smo tu da obezbedimo energiju našim kupcima, bilo da je u pitanju gorivo, ili bilo koja druga vrsta energije koja omogućava ljudima da se kreću.

    Pandemija je dodatno uticala na prodaju goriva svuda u svetu, pa i na našem tržištu pre svega zbog ograničene mobilnosti. Od juna prošle godine u Srbiji se beleži oporavak tržišta, a očekujemo da će se, ubrzanjem vakcinacije i stavljanjem pandemije pod kontrolu, tržište u Srbiji potpuno oporaviti.

    Prema onome što je period za nama pokazao kupci će sasvim sigurno zahtevati i kvalitene proizvode i usluge. Više pažnje će biti usmereno na ponašanje brendova i kompanija po pitanju zaštite životne sredine i okruženja. Same reklame više neće biti dovoljne ukoliko proizvod nije dovoljno kvalitetan, kao što ni priča o održivosti i zaštiti životne sredine neće biti dovoljna bez konkretnih aktivnosti. Vizija MOL Grupe je jasna – idemo ka cilju da postanemo ključni igrač u oblasti cirkularne ekonomije kroz nisku emisiju ugljenika, ali i ponudimo gorivo sa niskim udelom ugljenika i proizvode i usluge za ljude u pokretu.

    Izvor: BIZlife

    Foto: MOL Serbia

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE