Muškarac u Hrvatskoj preminuo posle vakcinacije AstraZenekom

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Muškarac u Hrvatskoj preminuo posle vakcinacije AstraZenekom

    Muškarac u Hrvatskoj preminuo je 12 dana nakon vakcinisanja AstraZenekom, zbog čega je Hrvatska agencija za lekove (HALMED) pokrenula istragu.

    Kako saznaje Index, preminuli muškarac je iz Siska, star je 33 godine i preminuo je jutros u zagrebačkom KBC Rebro. Vakcinisan je u Sisku, a za sada nije poznato da li je reč o prvoj ili drugoj dozi.

    HALMED je dobio prijavu sumnje na nuspojavu sa smrtnim ishodom. Agencija je trenutno u kontaktu sa zdravstvenom ustanovom u kojoj se slučaj dogodio kako bi se u što kraćem roku dostavila sva medicinska dokumentacija na osnovu koje bi se mogla provesti ocjena uzročno-posljedične povezanosti.

    “U prijavi su navedeni trombocitopenija i krvarenje, međutim, prijava je vrlo oskudna te ne sadrži dokumentaciju o uzroku smrti, kao ni o toku i razvoju događaja koji su doveli do smrtnog ishoda”, navode iz HALMED, koji u što skorijem roku očekuje dostavu zatražene medicinske dokumentacije, uključujući otpusnu listu, a naknadno i nalaz obdukcije.

    Prijava će biti upućena i Evropskoj agenciji za lekove (EMA), kako bi se uključila u ocenu koja je trenutno u toku, navodi HALMED.

    Mogući slični slučajevi u Evropi?

    Kako prenosi Index, sazvan je hitan sastanak, jer se javila bojazan da bi ovaj slučaj mogao biti sličan nekima od slučajeva koji su prijavljivani u Evropi.

    Na sastanku je usaglašeno da će se za ocenu ovog slučaja pričekati obdukcija koja će biti završena u četvrtak tokom dana. Nakon nje bi trebalo biti jasniji uzrok smrti muškarca.

    Kako saznaje hrvatski portal, muškarac je uz krvarenje u nadbubrežnoj žlezdi imao i bolove u crevima i sinusitis. Sada se utvrđuje da li su ta dva stanja povezana s uzrokom smrti ili nisu.

    Sumnja se na trombocitopeniju (poremećaj manjka trombocita, krvnih stanica povezane sa zgrušnjavanjem krvi), koja je u ovom slučaju prijavljena HALMED. Za razliku od tromboembolije koja se do sada spominjala, a koja je relativno učestala, trombocitopenija je vrlo retka.

    No, ako se na više miliona vakcinacinisanih nakon primanja doze vakcine javi trombocitopenija, onda je to signal koji se svakako mora istražiti.

    “HALMED do sada nije primio niti jednu prijavu sumnje na nuspojavu sa smrtnim ishodom za koju je utvrđena uzročno-posledična povezanost s vakcinacijom”, navode u saopštenju.

    ALIMS: U Srbiji nijedan slučaj SPORNE REAKCIJE na vakcinu AstraZeneke

    Izvor: Index

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE