Najmoćniji i najvredniji brendovi: Dominacija Ferarija i Amazona
Italijanski proizvođač automobila Ferari (Ferrari) ponovo je osvojio titulu najmoćnijeg svetskog brenda, prema najnovijem izveštaju Brand Finance Global 2019, predstavljenom na upravo završenom Svetskom ekonomskom forumu u Davosu.
Ferrarijev „propinjući konj“ je tokom prošle godine u kategoriji Indeks snage brenda – BSI povećao svoj skor za tri poena, sa 91,5 na 94,8 od mogućih 100, pretekavši McDonalds, Coca-Colu, Lego i Disney, navodi se u izveštaju objavljenom na internet stranici kompanije Brand Finance, koja meri vrednost 500 najvećih svetskih robnih marki.
Velikan među automobilskim brendovima je poslednji put poneo titulu najmoćnijeg svetskog branda 2014. godine.
„Kao najkvalitetniji svetski proizvođač luksuznih vozila, Ferrari ima neuporedivi nivo prepoznatljivosti brenda, koji podržava izvrsnost dizajna i inovacija. Logotip propetog konja je savršeni simbol snage i vitalnosti brenda, koji planira nove modele i dopire izvan autoindustrije“, naveo je David Haigh, generalni direktor kompanije Brand Finance.
Kada je riječ o vrednosti brenda, na čelu liste nalazi se američki internet trgovac Amazon, s iznosom 187,9 milijardi dolara (rast od 24,6 posto u odnosu na 2018.), drugi je Apple sa 153,6 milijardi dolara (5,0 posto), a treći Google sa 142,7 milijardi dolara (18,1 posto).
Microsoft se popeo na četvrtu poziciju, s vrednošću brenda od 119,6 milijardi dolara (47,4 posto), potisnuvši Samsung na peto mesto.
Vriednost brenda ovog južnokorejskog tehnološkog giganta je smanjena za 1,1 procent, na 91,3 milijarde dolara.
Vredan pomena je skok kineskog Huaweija koji se, s rastom vrednost brenda od 63,7 posto, na približno 62,3 milijarde dolara, probio sa prošlogodišnjeg 25. mjesta na 12. poziciju.
Izvor: agencije
Foto: Pixabay