"Ne smemo dozvoliti da nas predrasude sputavaju"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Ne smemo dozvoliti da nas predrasude sputavaju”

    Reciklaža je mlada industrija, a operater ambalažnog otpada „Sekopak” svakodnevno se osnažuje u skladu sa promenama koje nam donose razvojni procesi cirkularne ekonomije. Kompanija se već šestu godinu zaredom dokazala kao lider u industriji upravljanja ambalažom i ambalažnim otpadom, uspešno ispunjava zakonske ciljeve za reciklažu, širi mrežu saradnika i postavlja infrastrukturu za odlaganje ambalažnog otpada širom Srbije, a za to velike zasluge ima Violeta Belanović Kokir, žena koja je već više od sedam godina generalna direktorka kompanije.

    • Koliko je teško biti žena na čelu jednog ovako značajnog preduzeća i tima koji ostvaruje uspeh?

    Svakako mi je drago što mogu na svom primeru da pokažem da žene mogu da budu veoma uspešne kao direktorke kompanija. Za mene je to inspiracija i mogućnost stalnog napretka kroz izazove, sa kojima se svakodnevno susrećem. Uspešan tim zavisi od svih pojedinaca, bez obzira na pol. Tek kada to shvatimo i kada ostavimo po strani sve etikete, promene mogu da se dese.

    U „Sekopaku” je zaposleno više osoba ženskog pola u odnosu na muški pol, ali su svi zaposleni tu zbog svoje kompetentnosti.

    Volim svoj posao i obavljam ga maksimalno profesionalno. Ne opterećujem se time da li neko ima predrasude prema mom polu i mojim sposobnostima da obavljam svoju funkciju, jer znam da sam do uspeha došla sopstvenom zaslugom. 

    • Kako gledate na položaj žena u svetu biznisa i šta biste im savetovali?

    Tokom marta odajemo poštovanje svim ženama koje su se kroz istoriju borile za ženska prava, ali moramo biti svesni da smo mi ti koji nastavljamo ovu borbu. I danas postoji problem težeg prihvatanja kolega muškog pola da ovo više nije samo njihov svet i da žena može da bude uspešna bar koliko i oni. I dalje se neopravdano smatra da iza uspešne žene na položaju stoji moćan muškarac; žene su i dalje ekonomski ranjiva kategorija. To ne treba da nas sputava, već moramo da promenimo sliku o ženama u biznisu, korak po korak. 

    Treba da budemo svesni svojih prava i da se borimo za njih. Često je borba za ženska prava individualna, ali svaki put kada se zauzmemo za sebe – zauzimamo se za sve žene. Ne smemo dozvoliti da nas tuđe predrasude sputavaju u uspehu.

    • Koji su vam planovi za budućnost „Sekopaka”?

    Ove godine „Sekopak” radi na dva značajna projekta: „Upravljanje staklenom ambalažom na Zapadnom Balkanu” i „Reciklažom do vožnje”. Svaki projekat ima svoje specifične ciljeve i na drugačiji način se sprovodi, ali oba projekta imaju cilj da učine reciklažu pristupačnijom građanima, kao i da podignu njihovu svest o reciklaži.

    Težimo da sistemski menjamo stvari u Srbiji kada je u pitanju reciklaža, a naša partnerstva su nam veoma značajna kako bismo projekte sproveli. Nastavljamo sa postavljanjem infrastrukture po gradovima širom Srbije, a edukaciju građana smo prilagodili uslovima pandemije. U novembru „Sekopak” slavi 15 godina od osnivanja, te se nadamo da će se situacija sa pandemijom smiriti i da ćemo zajedno sa našim saradnicima proslaviti još jednu uspešnu godinu. 

    Izvor: BIZlife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE