Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Fijat

    Niko neće u Slovačku da radi: „Da nude i 2.000 EUR, ne bi bilo drugačije“

    Kadrovska služba kragujevačkog Fijata ispitivala je radnike u drugoj smeni u utorak o tome zašto ne žele da se prijave na jednogodišnji odlazak u Slovačku i rad u fabrici nedavno formirane automobilske alijanse Stelantis.

    Prema rečima Igora Anđića sekretara sindikata Nezavisnost Fijata u Kragujevcu, radnici u popodnevnoj smeni dobili su od zaposlenih u kadrovskoj službi Fijata formulare sa pitanjima, prenosi N1.

    “Radnici su odgovarali na pitanja o tome koji su razlozi što se nisu prijavili za odlazak u slovački grad Trnavu na rad na montaži Stelantisovih modela automobila pežo 208 i citroen C3. Menadžerima Stelantisa nije jasno zašto smo mi vezani za dom, porodicu , grad i domovinu. Nismo navikli na lutanja Evropom, kao neki mediteranski narodi“, rekao je za N1 Igor Anđić.

    On dodaje da ne zna ni jednog radnika koji se izjasnio da bi otišao u inostranstvuo.

    Kaže da je ponuđena plata od 850 evra, a da veruje da se situacija ne bi mnogo promenila sa prijavljivanjem i da su ponudili zarade od 2.000 evra.

    „Glavni problem kragujevčke fabrike je to što nema na vidiku novog modela automobila za šta je pored Fijata odgovorna i država Srbija, kao suvlasnica trećine firme. Država jednostavno ne želi da finansira zamenu zastarelog auta fijat 500 L, koji stagnira na tržištu“, zaključuje Anđić.

    U kragujevačkoj kompaniji Fijat Krajsler automobili (FCA) Srbija pre desetak dana obavestili su proizvodne radnike da mogu da se prijave za rad u fabrici Stellantis u Slovačkoj u kojoj se proizvode vozila „pežo 208“ i „citroen C3“.

    Kako su tada rekli predstavnici sindikata, zainteresovani za odlazak u Slovačku bi sklopili ugovor o radu na godinu dana.

    U Slovačkoj fabrici već ima mnogo bivših Fijatovih radnika iz Kragujevca.

    Predsednik Samostalnog sindikata Saša Đorđević tada je rekao da smatra da ovakav poziv za radnike, dalekosežno gledano, znači da FCA u Srbiji nema nameru da uvodi novi model u proizvodnju u narednih godinu dana, a što je, kako je ocenio, jedino rešenje za veću uposlenost radnika u Kragujevcu.

    Inače početkom januara obavljena je fuzija korporacije Pežo, Citroen i Opel sa Fijat-Krajslerom u četvrtog svetskog proizvođača automobila – alijansu Stelantis.

    Izvor: N1

    Foto: Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE