Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Niko ništa nije postigao radeći osam sati dnevno“

    „S obzirom na to da sam majka troje dece teško je raditi punim kapacitetom, ali uz želju i napor i to je moguće. Bez obzira na to što su u blizini i vrtić, i škola, i salon, ipak je sve previse naporno. Za mene je uspeh spavati šest sati. Trenutni tempo mi je 24/7. Balans je ostvariv, ali samo majke znaju koliko je to zapravo teško. Bilo je dana da nisam dolazila kući zbog posla, ali znala sam da će se žrtva isplatiti i, evo, jeste”, za magazin BIZlife govori Marija Čalija (www.marijacalija.com), osnivač beauty koncepta, Cacao Concept, koji obuhvata kozmetičke centre, epil centre, liniju kozmetike, drogeriju, akademiju lepote i fizio centar. Na pitanje kada i zašto je uplovila u svet lepote, Marija odgovara:

    „Kako sam po zanimanju zubni tehničar, nije bilo lako zaposliti se u struci, tako da sam rešila da svoj dar za estetiku pokažem u beauty branši i upustila se u te vode. Prvo sam krenula sa manikirom i vrlo brzo nije bilo slobodnih termina po 3 meseca unapred a onda se pojavilo japansko iscrtavanje obrva koje sam prepoznala među prvima u Srbiji i koje je mogu slobodno da kazem promenilo život moje porodice i ceo koncept naše firme.”

    Kako je došlo do ideje osnivanja Cacao koncepta?

    Vrlo brzo smo postali prepoznatljiv brend u Kragujevcu, u gradu gde je sve krenulo. Na samom početku rešili smo da napravimo najlepši salon i to se klijentima svidelo, ali ono što nas je izguralo ovde gde smo sada je kvalitet. Svi su pričali o našem kvalitetu i ulaganju u znanje i jednostavno klijenti su samo dolazili, a mi smo to iskoristili i neumorno gradili i ulagali u nove branše ali da budu usko povezani za beauty, i tako nastaje drogerija, pa epil centri, i akademija za trajnu šminku koja je sve prepoznatljivija. Taj način rada smo preneli i u Beograd gde sada živimo. Zadnje što smo pokrenuli je fizio centar i to je prvi korak približavanju medicini jer smo svedoci da se beauty i medicina sve više zbližavaju.

    Finansije, kao bitan faktor, mogu da uspore čitav proces. Kako ste se izborili sa tim?

    Išli smo korak po korak, i sve je krenulo sa vrlo malim ulaganjem jer smo i ja i suprug iz skromnih porodica i nismo imali veliki kapital za start, ali smo odmah shvatili da svaki zarađen dinar moramo ulagati u znanje i opremu, i tako korak po korak smo tu gde smo sad.

    Moram da napomen da pored kapitala jako je bitna i podrška porodice i prijatelja, a razumevanje i pomoć od supruga i dece meni ne manjka, tako da koliko god da je sve naporno, uz njih je dosta lakše.

    Koliko je bilo teško isplivati u uslovima sve veće tržišne konkurencije?

    Svedoci smo da se svakog dana u nekoj ulici otvori novi salon, konkurencija je velika i hvala bogu svi imaju posla. Mi iskreno ne gledamo konkurenciju kao problem, čak mnogima i pomažemo što kroz obuke što kroz savete. Naša borba sa tim je stalno ulaganje u kvalitet i znanje, i edukaciju klijenata da razlikuju kvalitet rada i kvalitet materijala. Dugoročno opstaje samo kvalitet. Neophodno je stalno se usavršavati. Ja i dalje učim svaki dan.

    Retko je da domaći brend uđe brzo  i uspešno u svet franšiza?

    Kada smo postali sigurni da znamo posao i imamo sistem, rešili smo da otvorimo vrata franšize našeg brenda. I od tada se držimo kvaliteta, i za konsultante uzimamo najbolju firmu na ovim prostorima za franšize i zajedno pravimo sistem i koncept koji prvo odlazi u Zagreb, a vrlo brzo u Podgoricu, Banja Luku i Užice. U sopstvenoj režiji otvaramo posle Kragujevca salon u Beogradu i tu nećemo stati. Primaoce franšiza pažljivo biramo, bitan nam je kvalitet i pouzdanost, a ne samo veći broj lokala i prihod.

    Kako balansirate između uloge majke i preduzetnice?

    S obzirom na to da sam majka troje dece, jako je teško izdržati tempo jer smo svedoci da ako želimo da budemo uspešni u poslu, nema prostora za odmor i pauze, a takođe želim da se posvetim deci i onda to bude naporno. Balans je ostvariv, ali samo majke znaju koliko je zapravo teško. Bilo je dana da nisam dolazila kući zbog posla, ali znala sam da će se žrtva isplatiti i, evo, jeste.

    Koje savete za lepotu najčešće dajete svojim klijentima?

    Živimo u dobu kada se svakodnevno pojavljuju novi trendovi. Žene vrlo često samo žele da budu u trendu, bez ozbira da li je to dobro za njih ili nije.

    Ja, međutim, smatram i trudim se da to prenesem na klijente, da je jako važno da imaju širu sliku. Moraju da znaju kod koga su došle, da treba da dobiju sve informacije o samoj usluzi i čime se radi. Šta se dešava sa tretmanom nakon 10 dana, a šta nakon 2 godine. Jednostavno od mene dobijaju sve informacije o čitavom procesu, jer se ja edukujem da mogu znanje da prenesem. Lično, volim da sve izgleda prirodno, i to savetujem sve klijente kada dođu na tretman.

    Kao uspešna preduzetnica, šta imate da poručite mladim ženama sa sličnim poslovnim ambicijama?

    Morate biti spremne na odricanje i morate mnogo da učite. Niko ništa nije postigao radeći osam sati dnevno.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE