Novi Globalni Index definiše šta digitalne ekonomije čini pouzdanijim i otpornijim

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Novi Globalni Index definiše šta digitalne ekonomije čini pouzdanijim i otpornijim

    Fletcher, Fakultet  za međunarodne politike na Univerzitetu Tufts, u partnerstvu sa kompanijom Mastercard, predstavlja Index digitalne inteligencije, koji daje prikaz napretka zemalja u unapređivanju njihovih digitalnih ekonomija, jačanju poverenja i uvođenju tehnologija z apovezivanje u živote milijardi ljudi.

    Nadovezujući se na ranija izdanja iz 2014. i 2017. godine, ovogodišnji Index daje sliku globalnog digitalnog razvoja, pruža uvid u ključne faktore koji pokreću promene i trendove i otkriva šta znači to da su ekonomije suočene sa izazovima globalne pandemije i postpandemijske budućnosti.

    Najdinamičnije digitalne ekonomije – poput Sjedinjenih Država, Južne Koreje, Tajvana, UAE i Nemačke – značajno su nadmašile OECD stopu rasta u Q2 2020, usred globalnog zatvaranja.  Njihove odlike su visoka cirkulacija kvalifikovane radne snage, aktivna istraživačko-razvojna saradnja između poslovne i akademske zajednice, kao i visoki nivo kreiranja i uvođenja digitalnih proizvoda u glavne tokove.

    Kako je gotovo dve trećine svetske populacije danas onlajn, ulazimo u fazu „nakon pristupa“, u kojoj sam pristup internetu više nije dovoljan. Aspekti kao što su kvalitet pristupa, efikasna upotreba digitalnih tehnologija, odgovorne institucije, snažne politike upravljanja podacima i jačanje poverenja postaju sve značajniji faktori u određivanju digitalne konkurentnosti i održivosti pojedinačnih ekonomija. Sa tim znanjem, kompanije i vlade mogu zajedno raditi kako bi pomogle svakom od 7,6 milijardi ljudi širom sveta da iskoriste ogromne mogućnosti koje digitalno napredna ekonomija može doneti.

    Globalni pogled na digitalnu evoluciju i poverenje

    Ovogodišnji Index razmatra dve komponente: digitalnu evoluciju i digitalno poverenje. Istorijski gledano, digitalna evolucija prolazi kroz veliko ubrzanje od fizičke polazišne osnove do digitalne sadašnjosti. Digitalno poverenje je most koji povezuje putovanje od digitalne sadašnjosti do pametne i inkluzivne digitalne budućnosti.

    Mapirajući 95% svetske internet populacije i oslanjajući se na 12 godina podataka, pregled rezultata Digitalne evolucije meri 160 pokazatelja u 90 ekonomija kroz četiri ključna stuba: institucionalno okruženje, uslovi potražnje, uslovi ponude i kapacitet za inovacije i promene. Shodno tome imamo podelu na četiri kategorije:

    • Ekonomije koje se ističu – Singapur, Sjedinjene Države, Hong Kong, Južna Koreja, Tajvan, Nemačka, Estonija, UAE, Izrael, Češka, Malezija, Litvanija i Katar – to su ujedno i digitalno napredne ekonomije i ekonomije koje pokazuju veliko ubrzavanje. Ovo su lideri u pokretanju inovacija, nadograđujući svoje postojeće prednosti na uspešan i efikasan način.
    • Izjednačene ekonomije – poput Švedske, Ujedinjenog Kraljevstva, Holandije, Japana i Kanade – to su zrele digitalne ekonomije sa visokim stepenom digitalnog usvajanja, uprkos usporavanju digitalnog zamaha. Ove zemlje imaju tendenciju da menjaju šire globalne okolnosti kada se radi o politikama održivosti i obično ulažu u širenje digitalne inkluzije i izgradnju snažnih institucija.
    • Ekonomije u porastu – poput Kine, Indije, Indonezije, Poljske i Rusije – to su ekonomije koje se brzo razvijaju. Ovo su ekonomije koje su veoma atraktivne za investitore zbog ubrzavanja i značajnog prostora za rast.
    • Ekonomije na koje treba obratiti pažnju – poput Nigerije, Ugande, Kolumbije, Perua, Pakistana i Šri Lanke – to su ekonomije koje imaju brojne infrastrukturne praznine. Uprkos tome, mladi pokazuju entuzijazam za digitalnu budućnost kroz povećanu upotrebu društvenih medija i mobilnih plaćanja.

    U segmentu digitalnog poverenja mereno je 198 pokazatelja u 42 ekonomije kroz četiri ključna stuba: ponašanje, stavovi, okruženje i iskustvo.

    • Ekonomije poput Brazila, Kolumbije i Meksika počinju da grade zamah na bihevioralnim poljima, pokazujući značajan angažman na društvenim mrežama i drugim novim tehnologijama.
    • Ekonomije poput Kine, Indonezije i Vijetnama imaju izuzetno povoljne stavove o svojoj digitalnoj budućnosti, podstaknute brzim širenjem digitalnog usvajanja i digitalnih mogućnosti.
    • Ekonomije sa zrelijim pristupima digitalizaciji i s tim povezanim donošenjem politika, poput Švedske, Holandije i Danske, dele mere koje jačaju sigurno okruženje, poput politike privatnosti, sigurnosti i odgovornosti. Građani ovih zemalja imaju tendenciju da optimističnije gledaju na budućnost digitalizacije.
    • Ekonomije poput Sjedinjenih Država, Hong Konga, Tajvana, Južne Koreje i Singapura pružaju građanima gotovo besprekorno iskustvo, isporučujući sveti gral napredne infrastrukture, širokog pristupa i nenadmašne interakcije. Ovo iskustvo podudara se sa visokim nivoom angažmana, što ovim ekonomijama daje jasnu prednost u budućnosti ‘nakon pristupa’.

    Celokupni izveštaj i metodologiju možete pronaći ovde. Za više informacija i sadržaj za deljenje, molimo Vas posetite našu digitalnu medijsku arhivu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE