Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nutanix – Inovacije u sistemu poslovanja

    Javno stambeno preduzeće „Gradsko stambeno“ već 54 godine brine o zgradama u Beogradu. Deo je komunalnog sistema grada Beograda i bavi se održavanjem zajedničkih delova i prostorija stambenih zgrada, uređaja i instalacija koje se nalaze u sistemu održavanja, na području 10 centralnih gradskih opština (Čukarica, Novi Beograd, Palilula, Rakovica, Savski Venac, Stari grad, Voždovac, Vračar, Zemun, Zvezdara).

    U sistemu održavanja nalazi se 13.656 zgrada a održavanje se izvršava angažovanjem radnih ekipa, koje posredstvom kontakt centra i odeljenja za vanredne situacije svakodnevno uspevaju da izvrše oko 400 zadataka.

    Kako kažu u ovom preduzeću, obzirom na to sa koliko se poslovnih izazova susreću svakodnevno, u obavezi su da ostanu u korak sa rastom i razvojem kako okruženja u kom rade, tako i tehničkim i tehnološkim i da svojim korisnicima obezbede najkvalitetnije usluge u najkraćem roku. Iz tog razloga, počeli su da traže načine koji bi im omogućili da brže reaguju.

    Detaljnom analizom poslovnih sistema, kao „usko grlo“ radnog učinka prepoznata je zastarela IT infrastruktura. Prvi korak koji je preduzet je upravo i otklanjanje samog uskog grla, a što se odnosi na infrastrukturu i optimizaciju svih resurse (Capex i Opex).

    „U JP Gradsko Stambeno nikad ne prestajemo sa pokušajima da unapredimo način na koji pružamo usluge građanima“, objasnio je Dimitrije Putnik, rukovodilac Službe informacionih tehnologija i kontrole kvaliteta. „Budući da održavamo stambene zgrade, od najvećeg je značaja da naše ekipe brzo stignu na mesto na koje je potrebno, jer u suprotnom to može negativno da utiče na život ljudi. I ranije smo raspolagali digitalnim sistemima koji su nam bili potrebni da postignemo taj cilj, ali zastarela oprema je počela da dovodi u pitanje naš učinak.“

    Na konkretnom slučaju je to izgledalo ovako: postojala je težnja da pozivni centar JP „Gradsko Stambeno“ bude u mogućnosti da brže obrađuje pozive, ali je ustanovljeno da se sistemi učitavaju suviše sporo. Organizacija je takođe uočila da IT tim troši previše vremena na upravljanje složenom IT infrastrukturom i obezbeđivanje podrške različitih IT dobavljača. Da bi JP „Gradsko Stambeno“ bilo u stanju da i dalje pruža građanima Beograda usluge visokog kvaliteta, doneta je odluka da je vreme za obnovu IT sistema.

    Kao rezultat tih aktivnosti i zalaganja, JP „Gradsko Stambeno“ je ubrzalo proces rada: pozivni centri sada mogu da obrade više zahteva građana koristeći iste resurse, a radne ekipe se brže šalju na izvršavanje zadataka.

    Organizacija procenjuje da je upravljanje novim rešenjem deset puta lakše nego starom platformom budući da rasterećuje IT tim i omogućava mu da se usredsredi na inovacije i na unapređenje celokupnog sistema i rada JP „Gradsko Stambenog“.

    „Odmah nas je privukao HCI koncept jer nam omogućava da umesto prebacivanja odgovornosti, koje se ponekad javlja kada postoji više dobavljača, dobijemo jednu tačku podrške“, izjavio je Dimitrije Putnik.

    „Na Nutanix sistemu sve funkcioniše brže. Pozivni centar je uspeo da postigne da obrada korisničkog poziva traje u proseku tri minuta. Zahvaljujući tome, dnevno može da se preuzme više poziva i skrati vreme koje ljudi provode čekajući.“

    Nedelju dana posle kupovine tehnologije Nutanix sistema, JP „Gradsko Stambeno“ je spremno počelo sa radom čime je došlo do trenutnog uticaja na vreme odziva. Time što omogućava svojim radnicima brži pristup informacijama neophodnim za efikasan rad organizacija pruža viši kvalitet usluga građanima.

    IT sektor iz JP „Gradsko Stambeno“ takođe uživa u pogodnostima nove platforme. Njihov tim štedi vreme provedeno u administraciji i uvećava svoje kapacitete planiranja.

    „Naša je procena da se ovim rešenjem upravlja deset puta lakše nego našom prethodnom infrastrukturom,“ napomenuo je Dimitrije Putnik. „Daje nam preglednost i kontrolu nad IT resursima kakve nikada do sada nismo imali. U stanju smo da optimizujemo učinak u svakom trenutku i preciznije planiramo buduće infrastrukturne potrebe. Raduje nas što svojim zaposlenima možemo da pružimo alate pomoću kojih mogu da rade na najproduktivniji mogući način. Kada smo se obratili podršci za Nutanix sistem, njihovi zaposleni su vrlo brzo reagovali i bili su vrlo upućeni u načine rešavanje problema.“

    Ovo je svakako bio samo početak uvođenja inovacija u sistem poslovanja i u toku je priprema za sledeće korake, koji se pre svega odnose na prilagođavanje novonastaloj situaciji na globalnom nivou i načinu rada. JP

    „Gradsko Stambeno“ se priprema za uvođenje aplikacije Nutanix Frame koja će radnicima filijala obezbediti digitalni radni prostor. Ovakav postupak će pomoći organizaciji da uštedi novac kao i da građanima pruži još bolji kvalitet u oblasti javne potrošnje.

    „Pre nego što smo započeli ovaj projekat, procenio sam da smo koristili manje od deset procenata aplikativnog okruženja u odnosu na njegov pun potencijal,“ zaključio je Dimitrije Putnik. „Sa Nutanix sistemom, mogućnosti su nam neograničene. Planiramo da nadograđujemo brilijantne koncepte kao što je Nutanix Frame da bismo pružili što više svojim radnicima, a time i građanima Beograda.“

    JP „Gradsko Stambeno“ je angažovalo partnersko preduzeće „Global Vision Consulting“ za savete o ovom rešenju i njegovo uvođenje. Preduzeće za distribuciju ALEF takođe je učestvovalo u projektu pružajući tehničku podršku tokom perioda pre prodaje, što je doprinelo kvalitetu projekta.

    „Preduzeće Global Vision Consulting je naš partner već 15 godina, a planiramo i dalju saradnju“, zaključuje Dimitrije Putnik. „Ovo preduzeće je, bez uticaja na redovan proces, u saradnji sa ALEF grupom, radilo na dizajniranju najbolje moguće platforme za naše potrebe i migriralo naše aplikacije bez ikakvih smetnji po zaposlene.“

    Izvor: BIZlife magazin

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE