Obrušio se deo VAŽNE SAOBRAĆAJNICE otvorene pre ČETIRI meseca

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Obrušio se deo VAŽNE SAOBRAĆAJNICE otvorene pre ČETIRI meseca

    Deo 25 kilometara duge saobraćajnice Kragujevac – Koridor 10 koja je, nakon 16 godina rekonstrukcije i izgradnje, u celosti puštena u saobraćaj u oktobru prošle godine, obrušio se na jednom delu u dužini od više desetina metara.

    Problemi na četvorokolovoznoj deonici, na kojoj se put obrušio, prema navodima, primećeni su pre oko mesec i po dana, od kad je “ugrožena bezbednost učesnika u saobraćaju” na šumadijskoj magistrali koja Kragujevac, preko Batočine, povezuje sa koridorom 10.

    U Preduzeću za puteve Kragujevac, koje je izgradilo drugu dvokolovoznu traku magistrale Kragujevac – Koridor 10, kažu da je zemljište na delu te saobraćajnice, ispod Nikšićkog brda (iz pravca Kragujevca), zbog “pojave klizišta počelo da se slaže pre oko godinu dana”.

    Izgradnja deonice na kojoj je došlo do obrušavanja dela puta, i na kojoj je saobraćaj od srede obustavljen, okončana je početkom 2014. godine.

    Klizište se kod Nikšićkog brda pojavilo pre nekih godinu dana, pa je Institut za ispitivanje materijala iz Beograda već napravio projektnu dokumentaciju za njegovu sanaciju.

    Inspekcija Ministarstva građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja je na terenu, i očekujemo nalog Puteva Srbije da tokom naredne sedmice počnemo sanaciju klizišta, koja će morati da traje oko tri meseca – rekao je direktor Preduzeća za puteve Kragujevac Ljubiša Živković.

    Sanacijom će, prema njegovim rečima, biti obuhvaćeno oko 150 metara deonice puta kod Nikšićkog brda.

    Prema rečima jednog od direktora nekadašnjeg kragujevačkog Preduzeća za izgradnju grada (danas Preduzeće za puteve), sada je teško utvrditi da li se radi o propustu projektanata puta, ili o “višoj sili”, uzrokovanoj klizanjem zemlje koje u brdovitoj Šumadiji nije retkost, te ga nije lako ni predvideti.

    Izgradnja dvokolovozne saobraćajnice duge 25 kilometara trajala je gotovo punih 16 godina. Rekonstrukcija i izgradnja konekcije Kragujevca sa Koridorom 10 koja je, od 2008. ugovorna obaveza države prema Fijatu, 2004. je počela sa idejom da će ta saobraćajnica biti auto-put.

    Ona to, međutim, nije, jer nema zaustavne trake i druge elemente auto-puta. Nije ni brza saoobaraćajnica, pošto na svojoj 25 kilometara dugoj trasi ima čak tri kružna toga.

    Saobraćajnica koja Kragujevac povezuje sa Koridorom 10 nije, u stvari, još završena u potpunosti. Put je u oktobru 2020. otvoren za saobraćaj.

    Izvor: Danas

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE